Kuidas teha e-maili turundust, mis töötab?

Kuidas teha e-maili turundust, mis töötab?

Kuidas teha e-maili turundust, mis töötab?

11. veebruar 2013, Maarja Laide, E-posti turundus

e-maili turundusRääkides e-maili turundusest tekib inimestel vastakaid emotsioone. Üldiselt seostatakse seda tüütu spämmiga ning paljud peavad seda vanamoodsaks turunduskanaliks uute moodsate lahenduste kõrval nagu sotsiaalmeedia ja mobiiliturundus. Mõttekäik, mis sellise suhtumise taga on, tuleneb tõenäoliselt tavalistest uudiskirjadest, mis meie postkasti jõuavad. Liiga tihti, liiga sisutühjad, liiga müüvad ja liiga ebahuvitavad. Pole siis ime, et e-maili turunduse maine on kahjustada saanud.

Selline e-maili turundus ongi kehv. See ei tööta. Kui palju olen mina liitunud uudiskirjadega, mis saavad peale esimest teadet unsubscribe. Mis kõige hullem, kõikidest uudiskirjadest ei saa isegi loobuda. Eriti ebaviisakas suhtumine, mis on loonud mõne ettevõtte suhtes trotslikult negatiivse hoiaku. Siiamaani on mu rämpspost umbes nii mõnegi sellise tegija pärast.

Sina ei taha, et Sinu e-kirjad lõpetaksid prügikastis või saaksid unsubscribe peale esimest uudiskirja saatmist. Õnneks pole põhjust muretsemiseks, sest e-maili turundust saab teha ka teisiti. Nii, et uudiskirja saaja on tõeliselt tänulik, et liitus su listiga ja ootab huviga iga järgmist kirja.

Efektiivse e-maili turunduse strateegia

Esimene ja kõige olulisem punkt toimiva e-maili turunduse strateegia juures on loaturunduse praktiseerimine. Loaturundus põhineb opt-in meetodil, ehk uudiskirja saamiseks on vajalik adressaadi nõusolekut. Ainult sellise meetodiga saad kindel olla, et saadad kirju sihtgrupile, kellele ei mõju Su kirjad rämpsuna. Loaturundusest loe lähemalt meie blogist, e-maili turundus – loaturundus, mitte spämm.

1.     CTA ehk üleskutse uudiskirjale registreerimiseks

Uudiskirjale registreerimine saab alguse call-to-action’ist, ehk üleskutsest uudiskirjaga liitumiseks. Tavaline CTA näeb välja umbes selline: „Liitu meie uudiskirjaga“, „Telli postitused e-mailile“, „Saa viimased uudised oma postkasti“ jne.  Probleem, miks sellised üleskutsed ei tööta, on puudulik väärtus. Inimesi ei huvita, kuidas su ettevõttel läheb. Neid huvitab reaalne kasu, mis nad saavad uudiskirjaga liitumisest. Näiteks proovi üleskutseid nagu „Saa tasuta nõuandeid … kohta“, „Telli tasuta 10-osaline e-raamat“, „Saa parimad pakkumised“.

Tavaliste lühikeste vormide asemel võib kasutada ka eraldi maandumislehte uudiskirjale registreerumiseks. Hiljuti jäi silma üks maandumisleht video CTA-ga, mis on heaks inspiratsiooniks:

uudiskirja CTA

Ainult kutsega blogi? Tasuta e-raamatud terve aasta? Kes suudab sellisele pakkumisele EI öelda!?

2.     E-maili kinnitamine

Uudiskirjale registreerimine ei lõppe e-maili esitamisega. Esiteks on vaja kindlaks teha, et tegu on kvaliteetse e-mailiga. Selleks rakenda topelt opt-in meetodit ehk saada registreeruja e-mailile aadressi aktiveerimise kinnitus. Nii hoiad eemale spämmilõksud, mis kahjustavad su e-mailide kohale jõudmist (loe spämmilõksudest rohkem blogist hoiatus e-maili turundajatele: spämmilõks). Oluline on registreeruja kohene teavitamine, et talle saadetakse kinnitav e-mail. Vastasel juhul võib see suure tõenäosusega märkamatuks jääda.

3.     Liituja tänamine ja tervitamine

Peale aadressi kinnitamist on aeg suhtearenduseks. Registreeruja on andnud Sulle oma e-maili kindlas ootuses vastu saada seda, mida CTA-s lubati. Nüüd on Sinu kord sõna pidada. Saada kiri, milles tänad registreerijat ja tervitad teda listiga liitumise puhul. Kui CTA lubas tasuta nõuandeid või materjali alla laadimist, siis selgita, kuidas see protsess hakkab välja nägema ja paku kohe alguses „küpsist“. Siin on kaks näidet.

liituja tänamine

4.     Lugeja tähelepanu hoidmine

Kui esimese kirjaga on huvi tekitatud, siis nüüd järgneb oluliselt raskem osa – huvi säilitamine. Uudiskirjadel on komme aja jooksul oma efektiivsus kaotada. Et seda ei juhtuks, on oluline luua kohe alguses tugev suhe adressaadiga.

1) Kasuta auto-reponse süsteemi

Auto-response süsteem tähendab, et uudiskirjaga liitujale saadetakse teavitused automaatsete seadistuste järgi. Automaatne süsteem võimaldab igale liitujale pakkuda täpselt sama elamust, hoolimata sellest, millal ta liitus ja kui palju tegemist Sul parasjagu on. Seega saad saata automaatselt teavituse e-maili valideerimiseks, tervitava kirja kui järgnevad uudiskirjad kindla intervalliga.

2) Loo mitmeosaline uudiskirja sari

Ühe mahuka materjali asemel jaota see mitmeks osaks. Mahukad e-raamatud on küll väga toredad ja koondavad kogu info ühte kohta, aga probleem on selles, et neid ei loeta lõpuni. Selleks ei ole ühe korraga piisavalt aega. Pakkudes sama infot peatükkide kaupa hoiad Sa esiteks üleval lugeja tähelepanu ja teiseks võid kindlam olla, et see otsast lõpuni läbi loetakse. Lisaks kõlab 10-osaline koolitus atraktiivsemalt kui 1 e-raamat (kasuta seda CTA-s).

3) Ära müü

Kui võimatu see ka ei tundu, siis on tegu kõige olulisema sisulise punktiga. E-maili turunduse idee on ju lõppude lõpuks uute klientide saamine. Aga pole hullu, sest olemas on ka alternatiivne strateegia. Kuna Su uudiskiri sisaldab nõuandeid lugejale või muud kasulikku, siis on oluline kogu infot e-mailis mitte ära anda. Selle asemel suuna lugeja edasi kodulehele, kus on teema koha rohkem informatsiooni. Kodulehel on igal endast lugupidaval ettevõttel olemas CTA-d. Ehk kui Sul on midagi müüa, siis nüüd on see koht, kus lugeja tähelepanu müügile suunata seejuures ise diskreetseks jäädes. Lisaks toob selline strateegia kodulehele rohkem külastusi.

5.     Re-engagement

Re-engagement on huvi kaotanud uudiskirja saajates uuesti huvi äratamine. Selleks loo filter, mis eraldab kliendid, kes ei ole uudiskirja avanud viimase 6 kuu jooksul ja suuna neile eraldi kampaania. Tuleta end neile personaalselt meelde. Tekita emotsioon ja pane nad tegutsema. Paku erisoodustust, kuponge, tasuta materjali või muud, mis ärataks nende tähelepanu. Seejuures on re-engagement kampaaniates mitmeid asjaolusid, millega tuleb enne kursis olla. Lähemalt loe blogist egruta oma e-maili turundust.

e-maili listi puhastama6.     Listi korras hoidmine

Peale eraldi e-maili kampaaniat mitteaktiivsetele kontaktidele, selgub, kes neist on lootusetult kadunud ja kelle tähelepanu taas köidetus. Nüüd ei ole sul enam põhjust hoida passiivseid kontakte, kuna and ei paku Sulle enam mingit väärtust. Hoolitse pidevalt selle eest, et Sul oleks kvaliteetne list. Vastasel juhul tõmbavad mitteaktiivsed adressaadid Su sender score’i alla, ehk Su uudiskirjad ei jõua enam kõikide liitujateni.

Kokkuvõte

Hoolikalt läbi mõeldud ja planeeritud e-maili turundus on kõike muud kui spämm. Rakendades õiget strateegiat lood uudiskirja saajatega personaalse suhte, mis põhineb usaldusel. Usaldus omakorda tähendab võimalust müügiks. Seega mõtle hoolikalt, millist e-maili turundust Sa soovid oma listile pakkuda.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad abi efektiivse e-maili turunduse strateegia välja töötamisel? Võta meiaga ühendust ja loome Su ettevõttele e-maili turunduse, mis töötab!

Saada e-mail info@wsionline.ee, helista 6 888 098  või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.