Kuidas teha edukat internetikampaaniat? Õpime bossidelt!

Kuidas teha edukat internetikampaaniat? Õpime bossidelt!

Kuidas teha edukat internetikampaaniat? Õpime bossidelt!

13. oktoober 2014, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Makstud meedia - PPC, Sotsiaalmeedia, Strateegia

Rakvere bossHuvi internetikampaaniate vastu on muutunud järjest populaarsemaks. Jutt digikanalite mõõdetavusest ja headest tulemustest on jõudnud ettevõtete kõrvu ning soovitakse seda imeasja oma nahal järgi proovida. Kui jutt on ilus, siis praktika on sageli natukene keerulisem. Hea kampaania eelduseks on põhjalikult läbimõeldud eesmärgid, loovlahendus ja kanalid. Vaid korraliku eeltöö korral on võimalik internetikampaaniaga saavutada häid tulemusi. Siin on näide Rakvere Ametikooli digikampaaniast.

Iga aasta võistlevad koolid selle nimel, et saada algavaks kooliaastaks piisavalt palju uusi õpilasi oma nimekirja. Noorte arv väheneb aasta aastalt ja konkurents muutub tihedamaks. Rakvere Ametikool on noorusliku hingega ja moodsate võimalustega kool, millest paljud ei ole kuulnud. Just seepärast vajasid nad algava kooliaasta eel tutvustavat kampaaniat, mis eristaks neid teistest ning tutvustaks kooli võimalusi sihtrühmale.

Rakvere Ametikooli kampaania eesmärk oli kooli tuntuse kasvatamine (bränding) ja kooli sisseastujate arvu kasvatamine. Sihtrühmaks valiti noored põhi- ja keskkooli lõpetajad.

Kuidas sündis Rakvere Boss?

Kampaania algfaasis tegime tihedat koostööd kliendiga, et tutvuda kooli olemusega ning mõista kliendi ootusi. Osapoolte hea koostöö andis palju ideid ning õhus olid mitmed erinevad lahendused. Eesmärgi saavutamiseks leidsime, et läheneda tuleb uuest küljest ja pigem riskida kui minna välja tavapärase ja „igava“ reklaamiga. See oli põhjus, miks otsustati idee „Rakvere Boss“ kasuks.

Idee keskmes seisis “Rakvere Boss”, kes kujutab Rakvere Ametikooli õpilast. Tegelaskuju näitab noortele, et Rakvere kool on bosside koht ja seal on lahe õppida. Loodud tegelane räägib noortega nende keeles ning toob nendeni Rakvere Ametikoolis õppimise kogemuse.

Kampaania kanalite valikul lähtuti kliendi senisest tegevusest ja sihtrühma eelistustest. Efektiivsemaks viisiks noorteni jõudmisel põimiti erinevaid kanaleid ning kaasati noori aktiivselt kampaanias osalema.

Kampaania plaan

Kampaania koosnes kahest osast:

  • Esimene osa oli suunatud Rakvere Bossi selfie kampaaniale. Kampaania algas YouTube’is “Rakvere Boss” video reklaamiga, kus osales ka noorte tähelepanu võitmiseks Grete Klein. Video on tänaseks kogunud pea 25 tuhat vaatamist ning videoreklaamide vaatamise hind tuli keskmiselt vaid 0.02 euri! Video suunas vaataja edasi Facbooki selfie konkursile. Toetavate tegevustena reklaamiti konkurssi ja videot Facebookis läbi postituste ja makstud reklaami.

  • Kampaania teine osa oli suunatud kooli sisseastumiste arvu suurendamiseks ja kutsus üles noori Rakvere Ametikooli kandideerima. Kampaania raames jooksid makstud reklaamid Google AdWordsi võrgustikus ja Facebookis. Reklaamid olid lihtsa ja selge sõnumiga - Aitab teooriast – praktiline amet Rakverest!
Rakvere ametikool skyscraper boss

Facebooki selfie kampaania – Kes on Boss?

Selfie kampaanias “Kes on Boss?” osalemiseks pidid osalejad Facebooki appi üles laadima oma selfie pildi ning lisama selgituse, miks just nemad väärivad Rakvere Bossi tiitlit. Kampaania CTA oli “Tee endast äge selfie ja tõesta, et just sina oled BOSS! Lae pilt üles või hääleta oma lemmiku poolt!”. Eesmärk oli kaasata noori läbi aktiivse tegevuse kampaaniasse, milleks oli enda pildi tegemine. Lisaks said osalejad kutsuda oma sõpru hääletama või niisama oma panuse anda oma lemmiku poolt hääletades. Kampaania raames postitati isegi selfie koos vabariigi presidendiga.

Rakvere kampaania

Tulemused:

  • YouTube’is vaadati videot 24 523 korda, sealjuures reklaamina vaadati videot 72% kordadest – 17 767 vaatamist. Keskmine video vaatamise hind oli 0.02 eur.
  • Konkursiga seotud isikuid oli 2 081, kellest oma pildi postitas 122 noort, peamiselt vanuses 18-24.
  • Konkursiga koguti 1 664 uut Like’i ning saavutati Rakvere Ametikoolile nooruslik imago.
  • Kampaania põhieesmärk, milleks oli saavutada suurem kooli registreerujate hulk võrreldes eelmise aastaga, sai täidetud.
fb postitus
  • Kampaania raames loodud Rakvere Boss on leidnud ka edasist kasutust
bossi imago

“Kampaania meeldis sihtgrupile väga, oleme esmakursuslastelt selle kohta palju positiivset tagasisidet saanud. Üks sisseastuja toonitas ka oma motivatsioonikirjas, et bosside koht on ametikoolis. Kõige silmapaistvam osa kampaaniast oli muidugi video,” jagas muljeid Piret Torm-Mirontšik, Rakvere Ametikooli arendus- ja kvaliteedijuht.

“Õppijate arv on võrreldes varasema kahe aastaga oluliselt kasvanud. Bossi ideed oleme õppeaasta alguses juba mujalgi kasutanud- esimesel nädalal toimus spordivõistlus „Boss race 2014“. Kavatseme bossi ideed ka edaspidi oma tegemistes kasutada,” lisas Piret.

Kokkuvõte

Rakvere Ametikooli kampaania oli heaks kogemuseks nii meile kui kliendile. Saime kinnitust, et YouTube on väga soodne kanal sihtrühmani jõudmiseks ja noored eelistavad, et nendega räägitaks nende keeles. Kampaania tulemustega võib väga rahul olla ja omalt poolt täname ka klienti, kes oli valmis riskima ja tegema midagi teistsugust.

sotsiaalmeedia roll digiturunduses podcast

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.