Kuidas sotsiaalmeedia mõjutab SEO’d?

Kuidas sotsiaalmeedia mõjutab SEO’d?

Kuidas sotsiaalmeedia mõjutab SEO’d?

29. oktoober 2012, Maarja Laide, SEO, Sotsiaalmeedia

sotisaalmeediaSotsiaalmeedia on üks populaarsemaid tegevusi internetis. Kõige külastatavam lehekülg internetis on Facebook ning top 15 mahuvad veel YouTube ja Twitter (vt statistikat siit). Keskmine Facebooki kasutaja veedab sotsiaalvõrgustikus aega 8h kuus (Mashable). Kokku kulub kasutajatel Facebook’is kuus 700 miljardit minutit (Statisticbrain).

Kuna sotsiaalmeedia on muutunud niivõrd oluliseks meediumiks on ka otsingumootorid neile rohkem tähelepanu pööranud. Otsingumootorite liidrid Google ja Bing on lisanud oma algoritmidesse sotsiaalsed tulemused. Google’i oma sotsiaalvõrgustik Google+ mõjutab otsingutulemusi enam kui teised sotsiaalvõrgustikud. Sama võib öelda Facebook’i ja Bing’i kohta.  Sotsiaalmeedia kasutamine otsingutulemuste parandamiseks on muutumas üha olulisemaks.

Sotsiaalmeedia mõju SEO’le

Märge otsingutulemustes – Google ja Bing otsingumootorid kuvavad tulemustes kasutajaga seotud isikute juures märget, kas pisipilti või viidet, et antud isik on jaganud või laikinud seda lehte. Eraldi märgistus suurendab klikimäära (CTR) ja seeläbi lehe külastust.

sostiaalmeedia SEO

Autorid – Google+ kontot saab ühendada oma artiklite ja postitustega, mis tähendab, et Google otsingutulemus ilmub artikli kõrvale autori pilt. Pildiga tulemused tõusevad teiste tulemuste seas paremini esile ning loovad kasutajas usaldust. Loe lähemalt, kuidas ühendada G+ konto autori informatsiooniga siit.

Teine autoritega seotud kontseptsioon on AuthorRank, mis mõjutab samuti otsingutulemusi. AuthorRank’i olulisuse määramisel ja otsingutulemustes arvestamisel jälgib Google mitmeid tegureid nagu autori loodud artiklite PageRank, Google +1 arv postitustel, autori kuuluvus erinevatesse Google+ ringidesse jne. AuthorRankist loe lähemalt siit.

Lingid – Sotsiaalmeedia kanalid annavad võimaluse linkide loomiseks. Postitustega saab kliendi suunata kodulehele infoga lähemalt tutvuma ja tekitada sotsiaalset buzz’i. Samuti saab jagada linke vastates nt LinkedIn küsimustele, säutsudes Twitteris, postitades Google+’s ja Facebook’is jne. Iga sotsiaalmeedia keskkond on lisavõimalus linkide tekitamiseks.

Lehed saavad kiiremini indekseeritudWhite Fire SEO andmetel indekseeritakse lehekülg 50% kiiremini, kui leht on saanud Twitteris säutse.

Parem positsioon otsingutulemustes – Mida rohkem inimesed Su ettevõttest räägivad, seda paremini hindab Google Su lehe olulisust. Sotsiaalmeedia abil saab tekitada arutelusid ning luua aktiivne suhe klientidega, kes jagavad ja laigivad ettevõtte postitusi.

Facebook

SEOmoz uuringu kohaselt mõjutavad sotsiaalsetest näitajatest otsingutulemusi enim Facebook’i jagamised. Jagatud postitus jõuab läbi jagaja seina tema sõpradele, ehk sotsiaalne mõju on suurem. Ka kommentaarid ja meeldimised omavad olulist korrelatsiooni parema positsiooni saamisel. Twitter’il on see-eest arvatust väiksem mõju otsingutulemuste positsioonile, kuid Twitter on oluline linkide saamiseks. SEOmoz ei arvestanud seejuures Google+ tulemusi, vaid võrdles Facebook’i ja Twitter’i mõju.

Teades, et jagamised aitavad kõige paremini parandada otsingutulemuste positsioone tasub kindlasti seda ettevõtte huvides ära kasutada. Lihtsaim viis selleks on lisada oma kodulehele sotsiaalne plug-in, mis võimaldab postituste jm info jagamist. Peale otsingutulemuste mõjutamise on kasutajate poolt jagatud info usaldusväärsem ning Sinu sõnum jõuab suurema sihtrühmani.

Google+

Kui Google+ eelmise aasta suvel välja tuli oli elevus suur ja kasutajaskond kasvas kiiresti. Peagi kadus inimestel huvi selle keskkonna vastu ning aktiivseid külastajaid on G+’l vähe. Kui võrrelda Facebook’i külastusi, millele kuulub kasutajal keskmiselt 8h kuus, siis G+ saab vaid 3 minutit külastuseaga kuus.  Sellegipoolest, domineerivad G+ tulemused Google otsingutulemustes.

Google on otsingutulemused otseselt sidunud Google+ ja +1’ga. Kiireim viis lehe indekseerimiseks on plussida seda. Google+ tõstab lehe ranking’ut ning mõjutab otsingutulemusi enam kui teised sotsiaalmeedia kanalid. Google jälgid jagamisi, plusse ja kaasatud inimeste autoriteeti. Mida autoriteetsemad inimesed on seotud Sinu ettevõttega, seda kõrgema hinnangu annab Google.

Google Plus Your World

Aasta alguses tuli Google välja uuendusega Google Plus Your World. Uuenduse eesmärk on pakkuda kasutajale personaalseid otsingutulemusi. Personaliseeritud tulemuste seas on vasteid, mida Su tuttavad on huvitavaks pidanud ja +1’nud. Google seob Su huvid sõprade omadega, kuna kasutajad usaldavad oma sõpru ja tuttavaid rohkem kui otsingumootoreid ehk tulemuseks peaks olema usaldusväärsemad vasted. See aga tähendab, et otsingutulemustes loeb sotsiaalsus rohkem, kui kunagi varem.

personaalne otsingutulemus

Twitter

Eelnevalt mainitud SEOmoz uuringus selgus, et SEO’d mõjutab mitte ainult tweetimine vaid ka see, kes tweetib. Mida kõrgema sotsiaalse reputatsiooniga inimene Su linki Twitteris jagab seda enam mõjutab see SEO’d. Selliselt oskab Google aru saada, kui kvaliteetne on lehe sisu.  Ka säutsude arv on oluline – mida enam säutse, seda parem efekt SEO’le. Twitteri puhul on märgata säutsude kiiret mõju otsingutulemustele. Leht saab kiiremini indekseeritud, kui selle kohta on Twitteris säutsutud ja lühiajaline positsiooni tõus võib ilmneda juba paari tunniga.

Kokkuvõte

Sotsiaalmeedia on kõike muud kui moehullus, mis peagi vaibub. Sotsiaalmeedia on tulnud, et jääda ning otsingumootorid mängivad selles oma osa. Ettevõtted, kes seni on sotsiaalmeediat vältinud, on viimane aeg kontod luua ning sotsiaalselt aktiivseks muutuda. Küsimus ei ole mitte „moes“ vaid konkurentsieelises. Sotsiaalmeedia on järjekordne vahend, mille osav ära kasutamine toob edu konkurentide ees.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.