4 reeglit kodulehe konversiooni suurendamiseks

4 reeglit kodulehe konversiooni suurendamiseks

4 reeglit kodulehe konversiooni suurendamiseks

12. august 2013, Maarja Laide, Kodulehed

suurenda konversiooniEttevõtte edu põhineb müügil ehk ei ole äri ilma klientideta. Klientide leidmiseks on sisuliselt 2 võimalust: külm kontakt või seo kontakt. Külm kontakt tähendab telefoniraamatust lahti löödud kontakti, kellel pole aimugi Sinu ettevõtte tegevusest. Soe kontakt on seevastu keegi, kes on oma kontaktandmed sulle ise andnud, kas päringu, e-maili või mõne muu kanali kaudu.

Päringute saamine on oluline nii B2B kui B2C valdkonnas tegutsevale ettevõttele. Selleks, et päringuid saada peab ettevõte pingutama. Nagu magavale kassile ei jookse hiir suhu, ei tule ka kliendid sinu juurde ilma aktiivse tegevuseta.

Mis on päring ehk müügikontakt?

Päring on soe müügikontakt, kes on näidanud üles mingit huvi Sinu ettevõtte vastu. Selleks võib olla uudiskirjale registreerumine, tasuta demo tellimine, uuringu täitmine, e-maili saatmine vm tegevus. Ettevõtte seisukohast on päring soodne võimalus kliendiga tegelemiseks ja oma toodete/teenuste müügiks kuna vastupidiselt külmale kõnele on päringu saatja kursis Sinu tegemistega.

Ütleme, et sa soovid rohkem infot tervisliku toitumise kohta. Netis surfates leiad kodulehe, kus on huvitavad artiklid tervislikest eluviisidest. Koduleheküljel on tervisliku toitumise test. Sa soovid teada, kuidas su tervisega lood on ja täidad küsimustiku ära. Sellest hetkest on Sinust saanud ettevõttele soe müügikontakt. Kui su postkasti jõuab nimetatud ettevõtte poolt kiri, siis ei ole sa sellest tõenäoliselt sama häiritud kui rämpspostist, ehk täiesti suvaliselt aadressilt tulnud e-mailist. See ongi päringu eesmärk – saada jalg uksevahele.

Päringu saamine on keeruline protsess, mis vaevab paljusid ettevõtteid. Sa ei saa oodata, et kodulehest, kus on toote/teenuse kirjeldused ja kontaktinfo, üksinda piisab. Sellest on ilmselgelt liiga vähe, et saada kellegi kontakti.

Kuidas saada rohkem päringuid?

Päring saadakse mingi info kogumisega. Kõige klassikalisem päringu näide on kodulehel oleva kontaktivormi täitmine. Kuid päringuid on võimalik koguda ka teisiti, näiteks e-maili kaudu, sotsiaalmeedia abil või personaalse kontaktiga. Rääkides päringu klassikalisest vormist, siis kontaktivormi täitmine saavutatakse mingi pakkumisega.

Efektiivne pakkumine, mis on suunatud päringute saamiseks, sisaldab kohustuslikku 4 komponenti.

Pakkumine

Pakkumine on midagi, mida sa pakud külastajale tema kontaktinfo eest. Pakkumine peab olema piisavalt väärtuslik, et külastajas huvi tekitada. Näiteks tasuta e-raamat, sooduskupong, toote demonstratsioon, tasuta konsultatsioon vm. Pakkumise aitab efektiivsemaks muuta selle erakorralisus. Siin kehtib nõudluse ja pakkumise põhimõte, kus nõudlus kasvab kui pakkumine on limiteeritud. Pakkumise erakorralisust aitab rõhutada:

  • Limiteeritud aeg – Limiteeritud pakkumisperiood rõhutab pakkumise nappust. Hirm millestki ilma jääda on suurem motivaator, kui midagi saada. Seega limiteeritud aeg annab tõuke kiiremaks tegutsemiseks.
  • Limiteeritud kogus – Pakkumise limiteeritud kogus muudab selle eksklusiivsemaks. Kui limiteeritud aja puhul on teada pakkumise lõppemise aeg, siis limiteeritud koguse puhul on seda raskem tuvastada. Seepärast aitab limiteeritud kogus vähendada pakkumisega liitumise edasilükkamist.

Lisaks pakkumise erakorralisusele aitab pakkumist atraktiivsemaks muuta tõestus. See aitab tõsta pakkumise väärtust ja usaldusväärsust. Näiteks too välja uudiskirjaga liitunud kasutajate või konverentsile registreerujate hulk. See annab tõestuse, et pakkumine on usaldusväärne ja teiste poolt hinnatud.

Kliendikontaktide saamiseks võib kasutada erinevaid pakkumisi:

  • E-raamatud
  • Raportid
  • Webinarid
  • Blogi postitused CTA-ga
  • Õppevideod
  • Sooduskupongid
  • Küsimustikud
  • Eripakkumised

Ainult testimisega leiad kõige efektiivsemini töötavad pakkumised, mis toovad enim päringuid ja kliendikontakte.

CTA ehk üleskutse

CTA ehk call-to-action on üleskutse pakkumises esitatud tegevusele. CTA võib olla pilt, nupp või sõnum. Päringute saamiseks soovid sa tõenäoliselt, et külastaja täidaks kontaktivormi ja lunastaks pakkumise.

CTA-sid kasutatakse kõikjal, kus sa soovid, et külastaja sooritaks mingi tegevuse. Näiteks toote vahelehel, PPC reklaamtekstis, e-maili kampaanias, sotsiaalmeedia postitustes jne. CTA eesmärk on tekitada huvi ning juhatada külastaja edasi maandumislehele, kus on konkreetne pakkumine.

Olulised detailid, mida jälgida CTA juures:

  • Tee CTA piisavalt suur – CTA peab olema piisavalt suur, et sellest mitte mööda vaadata. CTA mõte ongi selles, et külastaja teeks Sinu soovitud tegevust.
  • Jäta hingamisruumi – Jäta CTA ümber piisavalt palju vaba ruumi, mis toob selle paremini esile.
  • Aseta lehe ülaosasse – Paiguta CTA nupp või vorm lehe ülaosasse, nii, et see oleks nähtaval ilma lehte alla kerimata.
  • Sõnasta tekst selgelt – CTA tekst on lühike, mis eeldab selget ning lihtsat keelekasutust.
  • Lingi maandumislehega – CTA peab viima konkreetsele maandumislehele, kus on pakkumise info detailsemalt välja kirjutatud ning kus on pakkumisega liitumise vorm.

Loe lisaks, kuidas disainida korralik CTA nupp.

Maandumisleht

Maandumisleht ei ole päris tavaline toodet või teenust tutvustav vaheleht. Maandumislehele suunatakse külastaja läbi CTA lingi, kus teda ootab ees lubatud pakkumine. Lehe fookuses on ainult 1 pakkumine ning kontaktivorm, millega pakkumine omale lunastada. Maandumislehelt eemaldatakse kõik segavad tegurid nagu navigatsioon ja muud pakkumised.

maandumisleht

Maandumisleht on üks olulisemaid tegureid päringute saamisel. Kui tavalise vahelehe konversioon on keskmiselt 1% kuni 3%, siis maandumislehe puhul on see keskmiselt 5 korda kõrgem ehk 5-15%. Kuna maandumislehe fookuses on vaid 1 tegevus, jätab see kasutajale vaid 2 võimalust: esitada päring või mitte esitada. Kuna rohkem võimalusi ei ole, siis ei haju kasutaja tähelepanu ning on suurem tõenäosus, et ta sooritab soovitud tegevuse.

Maandumislehti ei kasutata ainult lühiajaliste pakkumiste jaoks. Vastupidi, maandumisleht pikendab oluliselt pakkumise eluiga. Maandumislehte on lihtne optimeerida, mis toob sinna pidevalt orgaanilist liiklust peale, mis aitab pakkumist pikka aega aktiivsena hoida.

Loe lähemalt, kuidas teha maandumislehte, mis konverteeriks.

Kontaktivorm

Päringute saamiseks on maandumislehe fookuses kontaktivorm, mis kogub külastajate kontakte vastutasuks Sinu suurepärase pakkumise eest. Ilma kontaktivormita ei saa külastaja konverteerida, sest kuidas muidu Sa teed kindlaks, et pakkumine on vastu võetud?

Kontaktivormi puhul kehtib reegel „vähem on rohkem“. Küsi vaid kõige olulisem ja vajalikum info:

  • nimi – isiklikuks pöördumiseks
  • e-mail – pakkumise saatmiseks
  • telefon – soovitatav mitte kohustuslikuks väljaks märkida, kuna inimesed ei jaga meeleldi oma isiklikku telefoni nr

Üks kiiremaid mooduseid konversiooni tõstmiseks on päringu esitamise teksti muutmine. Kasuta tüüpilise „saada“ asemel „saa tasuta pakkumine“ vm, mis rõhutaks konkreetset väärtus. Seejuures jälgi, et nupp oleks piisavalt suur ja eristuv, et inimesed saaks aru, et tegu on ikka nupuga.

Internetis liikuv spämm on muutnud kasutajad ettevaatlikuks, mistõttu isiklike andmete jagamine on suur asi. Enne, kui keegi raatsib oma e-maili aadressi sinuga jagada, vajab ta kindlustunnet, et teda ei hakata hiljem spämmiga pommitama. Spämmi hirmu kõrvaldamiseks too kontaktivormi juures välja privaatsustingimused ja kinnitus, et kliendi kontaktandmeid ei jagata kolmandatele isikutele.

Kindlust aitavad lisada ka teiste klientide tagasiside ja firma logode kasutamine. Teiste arvamus näitab, et külastaja ei ole ainus, kes antud pakkumisest huvitatud on ja järelikult on tegu hea pakkumisega kui tagasiside on positiivne. Loe lähemalt, kuidas luua usaldust.

Kuidas pakkumisi kasutada?

Pakkumisi saab jagada erinevates internetiturunduse kanalites:

  • E-mail – E-mail on üks personaalsemaid ja efektiivsemaid turunduskanaleid, kui seda õigesti kasutada. Rakenda opt-in põhimõtet ehk kogu oma isiklik meililist adressaatidega, kes on ise näidanud üles huvi Sinu tegemiste vastu. Tasu neile heldelt suurepäraste pakkumistega!
  • Sotsiaalmeedia – Sotsiaalmeedias olev fännibaas ei ole võrdne e-maili listiga liitunud klientidega. Facebook’i fännid ei ole üldiselt ostmise peal väljas vaid soovivad suhteid arendada ja end Sinu tegemistega kursis hoida. Seetõttu on sotsiaalmeedia eriti efektiivne pakkumiste jagamiseks, mis aitab tekitada usaldust ja viia teie suhte järgmisele tasemele.
  • Otsing – Nii makstud kui orgaaniline otsing aitab Su pakkumisele tuua värsket liiklust. Optimeeri pakkumine asjakohastele märksõnadele kasutades märksõnu nii pealkirjas, URL aadressis, lehe nimetuses, meta andmetes ja sisutekstis. Mida spetsiifilisemalt suudad märksõna määrata, seda kindlam võid olla, et sinu pakkumine vastab otsingu sooritaja vajadusele ja külastaja esitab päringu.
  • Blogi – Blogi on suurepärane koht kuhu paigutada pakkumise CTA bänner. Kui sul on erinevaid pakkumisi, siis seosta pakkumise sisu blogi postitusega. Täiesti seosetu üleskutse postituse juures võib mõjuda spämmina.

Kokkuvõte

Maandumislehtede kasutamine võib oluliselt muuta Sinu turunduse efektiivsust ning tuua 5x enam päringuid. Maandumislehtede loomine ei ole keeruline – tee template ja loo igale pakkumisele eraldi leht. Pakkumist on lihtne jagada ning see jääb sind pikemaks ajaks teenima.  Nüüd on sinu kord – tõsta oma kodulehe konversiooni!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid rohkem päringuid ja suurendada kliendikontaktide arvu? Küsi nõu WSI-lt! Aitame luua Sinu ettevõttele sobivad pakkumised ja maandumislehed.

Helista 6 888 098 saada e-mail kontakt@wsionline.ee või esita päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.