Kuidas optimeerida mobiiliveebi?

Kuidas optimeerida mobiiliveebi?

Kuidas optimeerida mobiiliveebi?

26. november 2012, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Mobiiliturundus

Digital Buzz andmetel hõlmab 50% mobiilitegevustest otsingut. Seejuures 9 kümnest mobiiliotsingust viib mingi tegevuseni, millest pooled on ostu sooritamine (Search Engine Land). Selleks, et mobiiliveebist saaks sinu järgmine müügikanal tuleks hoolitseda selle eest, et leht oleks otsingus leitav. Olenevalt mobiili suurusest on näha vaid paar otsingutulemust, ehk mobiili puhul on veelgi olulisem olla otsingutulemustes esirinnas. Mobiiliveebi optimeerimine erineb tavaveebi optimeerimisest, kuna mobiiliveebi eesmärk ja ülesehitud on üldjuhul tavalisest kodulehest erinev.

Mobiiliveebi SEO

Mobiiliveeb erineb oluliselt tavalisest veebist, mistõttu ei saa eeldada, et mobiiliveebi puhul kehtivad täpselt samad optimeerimisvõtted. Mobiiliveebi unikaalsed omadused rõhutavad traditsioonilise SEO’ga võrreldes enim kiirust ja sisu.

Googlebot mobiilile

googlebotGoogle’l on eraldi otsingumootori robot  ehk Googlebot-Mobile mobiiliveebide indekseerimiseks, mille eesmärk on muuta mobiilikasutajate otsingukogemus mugavamaks ja efektiivsemaks. Eraldi otsiroboti tulemusel võivad mobiiliveebis esitatud otsingupäringud esitada erinevaid vasteid kui tavaarvutis. Seetõttu on oluline Googlebot’i mitte blokeerida, mida mõned veebiomanikud teevad dubleeritud sisu kartuses. Kindlustamaks, et Googlebot-Mobile Sinu mobiiliveebi üles leiaks ja indekseeriks saada Google’le oma mobiiliveebi sisukaart. Rohkem infot siit: http://www.youtube.com/watch?v=mY9h3G8Lv4k

On-site optimeerimine

Märksõnaotsing – Märksõnad, millega sooritatakse mobiiliotsinguid, erinevad sageli tavalistest otsingusõnadest. Mobiilis kasutatakse lühemaid märksõnu ja fraase ning kasutatakse rohkem Google soovitatud vasteid. Google andmetel on keskmine mobiilis otsitav märksõna 15 tähemärki pikk. Google Keyword Tool’iga saad vaadata eraldi märksõnade otsingumahtu mobiilis ning vastavalt sellele luua märksõnastrateegia. Selliselt suunad ressurssi õigesse kohta ega tee tühja tööd märksõnadega, mida mobiilis ei otsitagi.

Meta andmed – Nagu tavalise kodulehe puhul, on ka mobiiliveebis oluline määrata meta andmed. Seejuures on pealkirjad ja meta kirjeldused mobiilis lühemad kui tavaveebi puhul. Business 2 Community soovitab meta pealkirjas kasutada mitte enam kui 65 tähemärki, kuid soovitavalt 45 või vähemgi. Keegi ei keela kasutada samu kirjeldusi, mis tavaveebis, kuid arvesta, et üle limiidi läinud teksti otsingus lihtsalt ei kuvata ja sellisel juhul jääb rõhk samadele märksõnadele, mis tavalisel kodulehel.

Sisutekstid – Mobiili sisutekstid on üldiselt lühemad kui tavalisel kodulehel. Eelkõige seetõttu, et mobiili kasutaja otsib kiiret infot, mis tähendab, et tal ei ole aega lugeda pikki kirjeldusi. Siiski ei tasu tekste liiga lühikeseks teha, kuna vastasel juhul ei ole Googlebot’il midagi hinnata.

Pildid – Piltidega rikastatud värviline mobiiliveeb on atraktiivsem kui informatiivse tekstiga üle küllatud lehed. Piltide lisamisel hoolitse selle eest, et need paigutuksid teksti vahele ilusti ja avamisel ei kataks olulisi tekste ja/või linke. Parima tulemuse saamiseks sisesta pildid korrigeeritud suurusega. Väiksemad pildid aitavad ka lehe laadimist kiiremaks teha.

Sotsiaalmeedia – Mobiilse interneti kasutajad on sotsiaalmeediaga ühendatud ööpäevaringselt. Sidudes oma mobiiliveebi sotsiaalmeediaga suurendad oma võimalusi rohkemate inimesteni jõudmiseks. Mobiilis kasutataks Google+ enam kui tavalises arvutis, ehk tõenäosus, et su postitust +1 saab on mobiilikasutajate seas suurem. Ka Facebook’i kasutamine on mobiilis populaarne, näiteks näitab WSI Facebook’i statistika, et enim like on saadud just mobiilis.

Lehe kiirus – Mobiili puhul on lehe laadimise kiirus eriti oluline. Keynote Competitive Research uuringu andmetel eeldab 67% inimestest, et koduleht laeb mobiilis alla 4 sekundi. Mobiiliveebi allalaadimisvõime on aeglasem, kui tavaarvutis, mistõttu laeb täismahus koduleht mobiilis väga aeglaselt. Lehte aitab kiiremaks teha väiksemad pildid, vähem sisu, vähem lehti ja muid vidinaid, mis on suuremahulised.

URL – Palju on arutletud selle üle, kas sama URL’i kasutamine mõjub Google’le kopeeritud sisuna, või mitte. Google on öelnud, et sama URL ei tekita SEO probleeme (loe lähemalt siit). Google soovitused mobiiliveebi optimeerimiseks on kasutada eelkõige responsive design’i. Samas toob välja, et toetab ka ükskõik millist muud CSS baasil HTML lahendust.

Off-site optimeerimine

Mobiilne interneti kasutamine on sagedamini seotud asukohaga, olgu selleks siis mõne konkreetse koha otsimine või lähedal olevate asutuste tuvastamine. On olemaas äppid, mis näitavad su asukoha ümber paiknevaid restorane, poode, meelelahutusasutusi jne. Kindlusta, et ka Sinu ettevõte on kaardilt kuvatav ja hõlpsasti leitav. Seo oma mobiiliveeb Google Map’si, Fouresquare, Google+ Local jt populaarsete mobiilisaitidega.

Pildid / - - google+local karja kelder

Kokkuvõte

Mobiiliveebi optimeerimine sarnaneb paljuski tavalise SEO’ga, kuid väikesed nüansid on need, mis loevad enim. Mobiiliveebi optimeerimisel arvesta kasutajate vajadustega, mis aitab luua parema mobiilistrateegia. Pööra tähelepanu kasutajasõbralikkusele, sisule ja kiirusele. Kõikide komponentide koosmõju parandab kasutajakogemust ja SEO’d.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.