Kuidas optimeerida e-poodi?

Kuidas optimeerida e-poodi?

Kuidas optimeerida e-poodi?

25. juuni 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

SEO e-poodideleE-pood on suurepärane võimalus teenindada kliente 24/7 olenemata asukohast ja hoida samal ajal püsikulud madalad. Nagu veebis ikka, on edukaks äritegevuseks vaja külastajaid. Ilma külastajateta ei ole müüki. Internetis on loendamatul arvul erinevaid teenusepakkujaid, kellega tuleb tähelepanu võitmiseks konkureerida. Eesti turg on tuntud arenenud IT-lahenduste poolest ning kohalik tarbija on harjunud igapäevaselt internetis toimetama. Küsimus on, kuidas olla internetis nähtav ja jõuda potentsiaalse tarbijani?

Tarbijate kasutusharjumused on interneti laiema levikuga ning uute seadmete kasutusele võtmisega oluliselt muutunud. Enam ei piisa ühest poes käigust, et sooritada ost. Sageli algab ostuprotsess internetis otsimisest. Seetõttu on oluline, et Sinu e-pood oleks otsingus leitav.

Paljud e-poodide omanikud ja haldajad arvavad, et piisab tootekataloogi lisamisest kodulehele ja külastajaid jooksevad lehele tormi. Päris nii internetis asjad siiski ei toimi. Tarbija tähelepanu pärast peab pingutama ning Google’s nähtava positsioonid saavutama. Kurb tõsiasi on, et e-poodide optimeerimine on oluliselt keerulisem kui 10 vahelehega tavalise kodulehe optimeerimine. Tootevaliku pidev muutumine, sadade ja tuhandete artikliteni ulatuvad tootekataloogid ning muud e-poe eripärad on muutnud e-poodide optimeerimise omaette raketiteaduseks. Selleks, et Sul oleks lihtsam e-poe optimeerimisega alustada, toome välja 6 nõuannet, kuidas teha SEO-d e-poele.

1.     Tootekataloogide struktuur ja URL aadressid

Paljude e-poodide mure on kodulehe ülesehitus ja struktuur. E-poe loomise faasis ei mõelda sageli, et seda on vaja ka turundada. Alles peale live minemist hakatakse mõtlema, et lehele on ka külastusi vaja. Kuid siis on juba liiga hilja, et alustada lihtsate sammudega. Kui e-poe tegemisel ei arvestata SEO võimaluse ja vajadusega luuakse sageli struktuur, mis on SEO seisukohast on üks suur segadus.

Ilma korraliku struktuurita ja SEO sõbralike URL aadressideta hakkavad vahelehed omavahel konkureerima, selle asemel, et toetada lehe üldist hinnangut ja positsioone otsingumootoris. Suureks probleemiks on dubleeritud sisu, mis tekib tänu reguleerimata URL parameetritele, sessiooni ID-de ja printerisõbalike versioonide koosmõjul.

Lisatööde ja ümberkodeerimiste vältimiseks konsulteeri e-poe loojatega kohe alguses turundusvõimalustest ja veendu, et valitud platvorm on SEO sõbralik. Selliselt hoiad kokku hulga ajaressurssi ja kulutusi lisatöödelt. Lisaks on SEO sõbralik struktuur ja URL-id kasutajasõbralikud ning ergutavad oste.

2.     Tootekirjeldused

E-poes ei ole toodet võimalik füüsiliselt katsuda, mistõttu on tootekirjeldused oluliseks müügiteguriks. Peale selle on tootekirjeldused olulised SEO seisukohast. Google hindab kodulehe sisu tekstide põhjal, ehk puudulike kirjelduste puhul on raske hinnata, mis tootega on tegu ning mis märksõnadega vaheleht otsingus esinema peaks.

Tootja kirjeldused ja dubleeritud sisu

E-poe puhul, kus on sageli sadu ja tuhandeid tooteid on igale tootele kirjelduse lisamine aeganõudev töö. Lihtne vastupanutee on kasutada tootjate poolset infot, mis veel hullem, varastada konkurentidelt sisu. Selline mugavus võib maksta lehele indekseerimisest eemaldamise kuna Google loeb mitmel lehel sama info kasutamist dubleeritud sisuks.

Kui vähegi võimalik kirjuta tekstid ise. Selliselt lood tekstid, mis müüvad, mis on unikaalsed ja mis tõstavad oluliselt SEO väärtust.

Kui ei ole võimalik, siis kasta neid võtteid:

  • No index tag – Kasuta no index meta tag’i lehtedel, kus kasutad teiste loodud sisu. Selliselt väldid dubleeritud sisu loomist, kuid keelad Googlel lehe indekseerimise. Pole kuigi ideaalne lahendus ühestki küljest.
  • Robots.txt – Sarnaselt no index tagile blokeerib robots.txt fail otsirobotitel lehe indekseerimise. Kasuta robots.txt faili arhiivides, tag’ides ja läbimüüdud toodete puhul.
  • Canonical tag – Canonical tag’iga saab määrata, milliseid vahelehti on vaja indekseerida. Näiteks kui Su e-poes on mitu sama sisuga lehte, kuid URL muutub kommentaaride lisamisel, siis canonical tag’i määramisel saad öelda otsingumootorile, millisele lehele tuleks rohkem tähelepanu pöörata.
  • Nofollow tag – Nofollow tag’iga saab määrata, milliseid linke otsingumootorid ei jälgiks. Seejuures peab olema väga tähelepanelik, millistele linkidele tag määrata, et vältida veel suuremat SEO segadust.

3.     Long-tail märksõnad

Optimeerimine põhineb märksõnadel. Kui kodulehe optimeerimise puhul on sageli oluliseks teguriks otsingumaht, siis e-poe puhul, kus on suurel hulgal erinevaid tooteid, peab arvestama spetsiifilisemate märksõnadega tuntud kui long-tail keywords. Teisisõnu, ei ole mõtet optimeerida iga toote vahelehte üldisele märksõnale, nt toode Calvin Klein Truth optimeeri parfüümi nimele „Calvin Klein Truth“ , mitte märksõnale „parfüümid“. Üks toote vaheleht ei saavuta kunagi piisavalt tugevat SEO positsiooni üldisele märksõnale positsioneerimiseks. Lisaks toovad spetsiifilisemad märksõnad vastavale tootelehele potentsiaalsemat liiklust, kes on suurema tõenäosusega valmis ostu sooritama.

4.     Tootehinnangud

Umbes 70% ostjatest otsib toodete kohta enne ostu sooritamist rohkem informatsiooni. Tarbijad usaldavad enim teiste arvamust ja tagasisidet, mistõttu on oluline lisada toodete juurde ka tootehinnangu kirjutamise võimalus. Selliselt saab tarbija objektiivse tagasiside toote kvaliteedi kohta ilma Sinu e-poest lahkumata. Lisaks ergutavad tootekirjeldused Sinu lehe SEO-d, pakkudes värsket ja unikaalset sisu ning mis veel parem – tegu on tasuta sisuga!

5.     Struktureeritud andmed ehk rich snippets

Struktureeritud andmed on lisaread otsingutulemuse juures, mis on lehele kodeeritud ja kuvavad rohkem informatsiooni kodulehe kohta, lisaks tavalisele lehe pealkirjale, URL aadressile ja meta kirjeldusele. E-poodidele on eraldi rich snippets’i vorming, kus kuvatakse:

  • tähtede arvu
  • hinnangut
  • arvustuste arvu
  • toote pilti
  • hinnavahemikku
e-poe rich snippet

Selline otsingutulemus paistab konkurentide seast paremini välja, annab rohkem informatsiooni toote kohta, lisab usaldusväärsust ja suurendab klikimäära. Rohkem infot, kuidas struktureeritud andmeid kasutada leiad blogist „Vii SEO uuele tasemele: Rich snippets ehk struktureeritud andmed.

6.     Ecommerce tracking

Kui e-poe positsioonid on otsingus tõusnus, võib kindlasti märgata külastuste kasvu kodulehel. Ettevõtte juht on rahul – järelikult SEO töötab. Aga mis siis, kui kodulehele tulnud külastused ei konverteeri?

Nüüd on aeg e-poe analüüsiks. Külastajate arvu kasv ei tähenda, et nüüd võib püssi nurka visata ja loorberitele puhkama jääda. Üldsegi mitte. Selleks, et mõista, millised märksõnad on reaalselt kasu ja müügitulu toonud, on vaja välja selgitada ostja teekond lehel. Google Analytics’is on eraldi e-poodidele mõeldud funktsioon Ecommerce tracking. Ecommerce näitab, kui hästi toimib Sinu e-pood:

  • Tooted: Milliseid tooteid ostetakse, mis koguses, mis on müügitulu.
  • Tehingud: Iga tehingu tulu, maksud ja transpordiinfo.
  • Ostu teekond: Ostuni kulunud päevade ja külastuste arv alustades esimesest külastusest lõpetades lõpetatud tehinguga.

Kokkuvõte

E-poe optimeerimine on oluliselt keerulisem tavalise kodulehe optimeerimisest. Suurel hulgal tooteid tähendab palju vahelehti ja dubleeritud sisu. Google eelistab värsket, unikaalset ja asjakohast sisu, mida iga toote puhul on keeruline toota. E-poe optimeerimisel tasub enne tegutsemist läbi mõelda põhjalik strateegia – toodete vahelehed peavad toetama kategooriate vahelehti, mitte konkureerima omavahel. Seetõttu on oluline valida õiged märksõnad, luua loogiline struktuur, URL aadressid jne.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid oma ettevõtte e-poega otsingus paremini esile tulla? Konsulteeri WSI-ga ja toome Sinu e-poodi külastajaid ja ostjaid!

Helista 6 888 098, saada kiri kontakt@wsionline.ee või esita päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.