Kuidas müüa läbi sotsiaalmeedia?

Kuidas müüa läbi sotsiaalmeedia?

Kuidas müüa läbi sotsiaalmeedia?

15. november 2011, Kristjan-Paul Raude, Social Selling, Sotsiaalmeedia

Kuidas kasutada sotsiaameedia kanaleid nagu Facebook ja Twitter turunduskanalitena, et saada rohkem külastajaid oma veebilehele ja internetis rohkem müüa? Pikka aega olid sellised tehnikad vaatamata tohutule potentsiaalile tõestamata ja mitte väga efektiivsed. Täna on see olukord täielikult muutunud ning sotsiaal­meedia strateegiad arenevad iga päevaga.

Sotsiaalmeedia turunduse keerukus

Kuigi sotsiaalvõrvustikele on kõigil ligipääs, ei ole seal siiski kerge edukat turundust teha. Mis teeb sotsiaalmeedia turunduse keerukaks, on õigete inimeste ja sihtgruppideni jõudmine. PPC (Pay Per Click) ja SEO puhul on see lihtsam, me valime kindlad märksõnad, mis viitavad konkreetsetele vajadustele ning jõuame nii õigete inimesteni. Sotsiaalmeedias on asi aga keerulisem, sest ei ole lihtne välja noppida õigeid inimesi ja sõltutakse väga palju informatsioonist, mis liigub “suust suhu”. Seega tekib uus oluline küsimus. Kuidas saada sadu ja tuhandeid inimesi üksteisele Sinu ärist rääkima?

Sotsiaalmeedia kanalite sisu seisnebki nende sotsiaalsuses. See tähendab, et seal on palju erinevaid inimesi erinevatelt eluvaldkondadelt ning Sinu ülesanne on leida üles enda sihtgrupp. Oluline ei ole olla igal pool või olla kuskil vaid selle pärast, et kõik teised seal juba on. Oluline on olla seal, kus on Sinu turg ja Sinu potentsiaalsed kliendid!

Põhilised sotsiaalvõrgustikud täna:

Sotsiaalmeedia

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • YouTube

Võtame näiteks Eestis ja ka mujal maailmas täna kõige olulisemal kohal oleva sotsiaalvõrgustiku Facebook. Klikkides “Meeldib” (“Like”), ühendab inimene end automaatselt Sinu lehega.

Iga kord kui Sinu fänn vajutab mõne Sinu postituse peal “Meeldib” nuppu, kommenteerib postitust, jagab Sinu linke, osaleb diskussioonides või tagib (sildistab) Sinu lehel, jagatakse seda informatsiooni automaatselt kõikide tema sõpradega. Nii liigubki informatsioon läbi Sinu lehe külaliste nende sõpradeni ja sõprade sõpradeni ehk sadade ja tuhandete inimesteni.

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia hea näide

Suurepärane näide edukast kampaaniast Facebookis on IKEA Facebook Showroom Kampaania. IKEA lisas Facebooki pilte näidistubadest ning inimesed said tagida end pildil olevatel esemetel.

Esimene “sildistaja” sai märgitud mööblitüki endale. Mis tänu sellele juhtus? Informatsioon, mida taheti edastada jõudis tohutute massideni ning enamik võitjaid soetasid endale lisaks võidule veel midagi IKEA sortimendist. IKEA sai inimesed enda tootest rääkima ja infot edastama, suurendas kodulehe külastatavust ja sai seeläbi palju uusi kliente.

Kokkuvõte

Suuna oma tegevus sinna, kus on Sinu sihtgrupp ja pea meeles: “It’s a lot of work to make it work!

Tahad enda ettevõttele sotsiaalmeedia turundust? Võta ühendust info@wsionline.ee või täida päringuvorm!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.