Kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust?

Kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust?

Kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust?

06. august 2012, Maarja Laide, Analüütika

analyticsInternetiturunduse eelis on mõõdetavus: analüütika abil on võimalik kõike jälgida ja mõõta investeeringute tasuvust. Google Analytics on tasuta tööriist, mis on abimees igale turundajale ja ettevõtjale. Analytics annab põhjaliku ülevaate ettevõtte kodulehe ja turundustegevuse efektiivsusest.

Analüütika eeliseks on statistilised faktid, mis näitavad, kuidas ettevõtte kodulehel reaalselt läheb. Tulemused aitavad teha ratsionaalselt põhjendatud tulevikuplaane.

Kui Sa ei ole Google Analytics’iga veel algust teinud, siis vaata meie õppevideot, kuidas paigaldada kodulehele Google Analytics’i kood.

Mida ja kuidas mõõta?

Analüütika puhul on oluline õigete tulemuste mõõtmine, võrdlemine ja nende põhjal järelduste tegemine. Kuna Analytics annab väga palju infot, mille põhjal võib erinevaid järeldusi teha, on oluline teada, kuidas tulemusi õigesti hinnata.

Unikaalsed külastajad

külastajadUnikaalsed külastajad näitavad, mitu inimest ühe päeva jooksul on Sinu kodulehte külastanud. See tähendab, et ühtegi külastajat ei loeta mitu korda, isegi kui ta käib Su veebilehel mitu korda päevas.

Unikaalsete külastajate arv näitab, kas Sinu kodulehe sisu ja kampaaniad on piisavalt atraktiivsed toomaks külastajaid lehele. Kui graafik näitab pikema perioodi jooksul tõusu on see märk hästi toimivast kodulehest. Aktiivsete kampaaniate ajal peaks unikaalsete külastajate näitaja samuti tõusma. Kui külastused vähenevad on see märk sisust, mis vajaks värskendust või turundusstrateegia uuendamist.

Uued ja korduvad külastajad

Võrdleb esmakordseid lehekülastajaid korduvate külastajate arvuga.

google analytics külastajad

Mida rohkem korduvkülastusi koduleht saab, seda atraktiivsem ta on ehk külastajad leiavad väärtusliku infot, mis neid lehele tagasi toob. Kui korduvkülastajate näitaja on väga madal, ei paku Sinu kodulehe sisu tõenäoliselt piisavalt väärtust või turunduskampaania on suunatud uute külastajate saamiseks. Liiga kõrge korduvkülastajate arv näitab seevastu, et Su koduleht ei too piisavalt hulgal uusi külastajaid, kas siis nõrga turunduskampaania võttu või mõnel muul põhjusel. Hea korduvkülastuste näitaja on 15% ligidal, kuid see ei ole rusikareegel. Tulemused sõltuvad eelkõige ettevõtte tegevusvaldkonnast ja eesmärkidest.

Külastuste algallikad

Näitab, kuidas inimesed Sinu kodulehele satuvad. Eraldi on välja toodud otsekülastused, orgaanilised külastused ja külastused viitavatelt lehtedelt. Külastuste algallikad näitavad, kui hästi on koduleht optimeeritud, kui hea sisuga ta on ja kui relevantne.

google analytics liiklus

Otsekülastused – inimesed, kes on kodulehe aadressi kirjutanud otse brauserisse, valinud järjehoidjast või klikkinud mõne dokumendi või emaili märgistamata lingile. Suur otsekülastuste protsent näitab, et lehekülge pakub külastajatele väärtuslikku infot, kuid on ka märk sellest, et orgaaniline otsing ja linkimine ei too tulemusi.

Orgaanilised külastused – inimesed, kes on sattunud kodulehele läbi otsingumootori tulemuste. Orgaanilised külastused on „tasuta“ liiklus, mis satub Su kodulehele otsides vastust konkreetsele küsimusele. Hästi optimeeritud kodulehe puhul on orgaanilisi külastusi 40% ligidal.

Viitavatelt lehtedelt – külastused viitavatelt lehtedelt tulevad teistelt kodulehtedelt või allikatest, mis suunavad lingi Sinu kodulehele. Siia alla kuuluvad ka näiteks Facebook, Twitter jm sotsiaalmeedia keskkonnad. Viitavatel lehtedel tasub eriti hoolega silm peale hoida, kuna kvaliteetsed algallikad tõstavad Sinu positsiooni otsingumootorites. See näitaja toob välja, kelle jaoks on Sinu poolt loodud sisu oluline ja milline sisu on väärt viitamist. Samuti näitab kui edukas on olnud linkimise strateegia või kui hästi töötavad turunduskampaaniad.

Populaarsemad ja ebapopulaarsemad leheküljed

Populaarsemate ja ebapopulaarsemate lehekülgede võrdlus aitab mõista, millist sisu peavad Sinu külastajad kõige väärtuslikumaks. Populaarsemad lehed saab ära kasutada kliendibaasi värbamiseks. Lisa neile lehtedele CTA’d, näiteks e-maili listiga liitumise vorm, tasuta koolituse alla laadimise võimalus, kontaktivorm vm.

Indekseeritud lehed

See näitaja ütleb, millised vahelehed on otsingumootorite poolt indekseeritud ja kasutajate poolt leitavad. Indekseerimata kodulehtedel tasub SEO üle vaadata ja määrata õiged märksõnad (loe lähemalt blogist, kuidas valida märksõnu ja kuidas teha SEO’d).

Külastuste põrkemäär

Põrkemäär näitab kui suur hulk külastajaid lahkub koheselt Su lehelt, ehk inimeste hulk, kes on sattunud nö valesse kohta. Kõrge põrkemäär näitab, et Sinu poolt pakutav sisu ei ole piisavalt huvitav, atraktiivne ja/või väärtuslik. Probleem võib tuleneda välislinkidest, mis tulevad asjakohatutest allikatest või on koduleht optimeeritud valedele märksõnadele.

Kõrge põrkemäär võib viidata ka ebaatraktiivsele lehe välimusele, ülesehitusele või CTA’de puudumisele.

Põrkemäär on valdkonniti väga erinev, mistõttu ei ole võimalik määrata selle optimaalset suurust. Selle näitaja puhul tasub jälgida pikaajalist tulemust. Hea, kui põrkemäära väheneb aja jooksul. Kui see kasvab, siis tasub kaaluda eelnimetatud põhjuseid.

Konversioon

Konversiooni määr näitab kui suur hulk külastajatest on saanud klientideks. Konversioon näitab, kui palju külastajaid on saatnud päringu, registreerunud uudiskirjale, teinud ostu või täitnud mõne muu eesmärgi, mida koduleht teenib. Konversiooni soovitud määr on valdkonniti väga erinev, kuid keskmiseks tulemuseks võib lugeda 2%.

Külastused mobiiliga

wsi mobileKülastused mobiiliga näitab, kas koduleht on tarvis kohandada ka mobiili jaoks. Kui otsinguid mobiiliga ei tehta, ei ole mobiilitrend veel Sinu tegutsemisalani jõudnud. Hetkel on nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutuselevõtt hoogsalt kasvanud, mistõttu külastuste arv mobiilis on oodatavalt kasvutrendis.

Kokkuvõte

Google Analytics aitab Sul edukalt iseseisvalt tulemusi hinnata. Jälgides nimetatud näitajaid on sul kodulehest terviklik ülevaade. Tulemuste põhjal on lihtne teha otsuseid, mida muuta ja arendada. Analytics on kohustuslik tööriist igal turundajal ja ettevõtjal.

WSI’s kasutame lisaks analüütika programme, mille abil pakume Sinu ettevõttele põhjalikumat analüüsi kodulehe hetkeolukorrast, leitavusest otsingumootorites, märksõnade analüüsist ja konkurentide positsioonist. Võta meiega ühendust  6 888 098 või saada e-mail info@wsionline.ee ja telli tasuta kodulehe analüüs! 

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.