Kuidas mõõta e-maili turunduse efektiivsust?

Kuidas mõõta e-maili turunduse efektiivsust?

Kuidas mõõta e-maili turunduse efektiivsust?

18. märts 2013, Maarja Laide, E-posti turundus

uudiskiriE-maili turundus on efektiivne turunduskanal, mis väärib turundajate tähelepanu. Kuigi paljude turundusinimeste tähelepanu on koondunud uute meediumite ümber nagu sotsiaalmeedia ja mobiiliturundus, siis on oluline meeles pidada, et e-maili turundus on endiselt üks personaalsemaid turunduskanaleid. E-mail jõuab isiklikku postkasti, on isikliku pöördumisega ning on adressaadi poolt isiklikult tellitud. Seega on tegu väga potentsiaalse turunduskanaliga, mis ei tohiks uute meediate varju jääda.

E-maili turunduse juures on märkimisväärne, kui suurel määral on võimalik uudiskirja efektiivsust mõjutada. Sul on täielik kontroll, kellele Sa turunduse suunad, millist sisu Sa pakud, kuidas Sa klientidele lähened ja neid oma pakkumisega jalust rabad. Selleks, et välja selgitada, millised taktikad töötavad kõige tulemuslikumalt on oluline tulemuste mõõtmine. E-maili turunduse puhul on oluline jälgida nii uudiskirja kohale jõudmist, avamist, klientide kaasatust kui edasist tegevust kodulehel ehk konversiooni.

Kättetoimetamise määr

Uudiskirja kättetoimetamise määr (delivery rate) näitab, kui suurele hulgale adressaatidele Sinu uudiskiri reaalselt kohale jõudis.

Kättetoimetamise määr = Välja saadetud e-mailide hulk – põrkemäär     x 100%

                              Välja saadetud e-mailide hulk

uudiskirja saatmineUudiskirja kättetoimetamise määr on oluline näitaja uudiskirja efektiivsuse määramisel. Ei saa oodata edukat kampaaniat, kui uudiskirjad ei jõua poolele listile kohale. Uudiskirjade kohale jõudmist võib takistada listi kvaliteet või uudiskirja sisu. Mitteaktiivsed aadressid tõmbavad kättetoimetamise määra alla. Selle vältimiseks on oluline regulaarne listi värskendamine ja mitteaktiivsete kontaktide eemaldamine. Samuti jälgi uudiskirja sisu. Teatud märksõnad mõjuvad spämmina, mistõttu meiliserverid takistavad uudiskirja jõudmise adressaadini.

Põrkemäär

Põrkemäär (bounce rate) tähistab uudiskirjade hulka, mis mingil põhjusel ei ole adressaadini jõudnud. Põrkemäär võib olla põhjustatud ajutisest e-maili kontoga seotud probleemidest, näiteks adressaadi postkast on täis. Sellisel juhul võib server Sinu uudiskirja hoida kuni postkasti tühjendamiseni. Saada uudiskiri uuesti ning jälgi, kas teine e-kiri jõuab kohale. Pikaaegne probleem viitab mitteaktiivsetele aadressidele, mis tuleks listist eemaldada.

Avamise määr

Uudiskirja avamise määr (open rate) näitab, kui suur hulk saadetud e-kirjadest avati. Paljud turundajad hindavad uudiskirja edukust selle näitaja järgi, kuid tegelikkuses on tegu ebamäärase numbriga. Nimelt ei loe mitmed e-maili teenusepakkujad uudiskirja loetuks, kui pildid ei ole laetud. Paljud kasutavad e-kirjades filtrit, mis automaatselt blokeerib kõik pildid. Seega annab uudiskirja avamise määr turundajale vale ülevaate kampaania edukusest, kuna ilma piltideta avatud uudiskirjad ei lähe avamise määra arvestusse.

Klikimäär ehk CTR

CTR (click-through rate) näitab, kui suur hulk adressaatidest vajutas ühele või enam lingile uudiskirjas.

CTR= klikkide arv/ saadetud uudiskirjad

CTR on üks olulisemaid e-maili turunduse mõõtühikuid, näidates kas uudiskirja sisu on adressaadile piisavalt asjakohane, mis suunab ta rohkem infot lugema. Seejuures varieerub klikimäär suuresti uudiskirja sisust lähtuvalt. Kommertsteated on pigem väiksema klikimääraga kuna sisaldavad kokkuvõtvat informatsiooni pakkumisest. Uudiskirjadel on suurem CTR kuna sisaldavad rohkem erinevat informatsiooni ja kutsuvad täpsema info saamiseks kodulehele.

Listist lahkujate määr

uudiskirjast loobujadListist lahkujate määr näitab, kui suur hulk uudiskirja saajatest loobub Sinu saadetud kirjadest. Tegu on olulise näitajaga, mille põhjal saab teha järeldusi, kas Sinu saadetud informatsioon on adressaatidele huvitav ja asjakohane. Suur listist lahkujate määr võib olla märk igavast sisust, liiga tihedast uudiskirja saatmisest või huvi kadumisest. Oluline on jälgida, et listi kasv oleks stabiilselt suurem, kui listist lahkujate arv. Pööra sellele näitajale erilist tähelepanu kampaaniate raames ning erinevate sõnumite testimise faasis.

Tegu ei ole 100% täpse näitajaga listi tegeliku väärtuse kohta, kuna paljud uudiskirja saajad, kes ei ole enam Sinu tegemistest huvitatud, suunavad uudiskirjad prügikasti või kustutavad avamata kirjad.

Konversioon

Konversioon tähistab kontaktide hulka, kes klikkisid uudiskirja lingile ning sooritasid lehel vastava tegevuse, nt laadisid alla tasuta kupongi. Konversiooni puhul tasub jälgida nii CTR määra kui analüüsida maandumislehe kvaliteeti. Kui kõrge CTR’i puhul on konversioon väga madal võib põhjus olla maandumislehes. Tõenäoliselt ei ole külastaja edasine tegevus piisavalt hästi suunatud, pakkumise sisu on arusaamatu või registreerimisvorm liiga pikk ja keeruline.

Kokkuvõte

E-maili turunduse mõõtmine on sama oluline järelduste tegemisel kui iga teise turunduskanali analüüsimine. Pidev tulemuste jälgimine annab sisendi muudatuste tegemiseks ning uudiskirja kohandamiseks. Pea meeles kuni klient ei ole Su uudiskirjast loobunud on veel võimalus tema tähelepanu võitmiseks!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.