Kuidas maine kujundamisega internetis edu saavutada?

Kuidas maine kujundamisega internetis edu saavutada?

Kuidas maine kujundamisega internetis edu saavutada?

06. september 2016, Karl Heinrich Lauri, Sotsiaalmeedia, Strateegia

HinnangudHea maine internetis on tähtsam kui kunagi varem. Harvard Business Review uuringu tulemused näitavad, et ühe tärni erinevus keskmises hinnangus profiilil võib tähendada 5-9% muutust kasumis. Kindlasti kuulub mainekujundus internetis digiturunduse valdkonda. Kuidas saame me mõjutada klientide tagasisidet ja ennetavalt juhtida oma mainet internetis?

Kuula oma kliente

Sinu kliendid on parim infoallikas, et saada sisendit selle kohta, kuidas parandada enda ettevõtte reputatsiooni internetis. Seega on vaja luua süsteem, mis aitab kuulata ja mõista enda klienti ning vastavalt reageerida. Alustuseks saa teada, mida sinust juba hetkel räägitakse, selleks otsi näiteks Google’ist enda ja oma ettevõtte nime.

Jälgi olulisi foorumeid, blogisid ja arvustusi

Võid täpsemat infot saada, kui pöörad tähelepanu foorumitele, blogidele ja arvustustele, mis kõige enam sobivad sinu sihtrühmale ja ostupersoonadele. Kui sa ei ole veel ostupersoonasid paika pannud, siis leiad õpetuse siit: „Kuidas ettevõttele ostupersoonasid luua?”

Olles kursis sellega, millised keskkonnad on sihtrühmale kõige olulisemad, on võimalik ka sobiv mainekujunduse plaan luua. Näiteks keskkonnad, kust leiad arvustusi ja informatsiooni toodete ning teenuste kohta:

Kiire Google’i otsinguga leiad enda valdkonna kohta kõige relevantsemad teemad üles. Lisaks võid seadistada Google’i teavitused endale huvipakkuva sisu kohta – see tähendab, et Google saadab sulle e-kirja, kui kuskil Google’i jälgitaval lehel keegi määratud nime või märksõna kasutab. Vaata teavituste kohta lähemalt siit: Google Alerts.

Tagasiside

Kogu klientidelt tagasisidet

Ära jäta hinnanguid juhuse hooleks, küsi klientidelt tagasisidet internetis või kui puutud nendega kokku näiteks kaupluses – ära jäta võimalust kasutamata. Kasuta fantaasiat, ole viisakas ja otsekohene. Kliendid jätavad hea meelega tagasisidet, kui nad on teenuse või tootega rahul.

Jaga klientide tagasisidet

Positiivse sisuga klientide tagasiside on suurepärane turundusmaterjal, seega pööra tähelepanu, et tänad kliente aja ja kommentaaride eest ka avalikult. Sotsiaalmeedia on ideaalne koht sellise materjali jagamiseks ja klientide tänamiseks.

Õpi ja arenda süsteeme

Ole valmis õppima negatiivsest tagasisidest ja seeläbi arenema. Pea meeles, et oluline on vastata kiiresti ja seda nii positiivsetele kui ka negatiivsetele hinnangutele, seeläbi vähendad halva kommentaari mõju või pöörad selle isegi positiivseks.

Kokkuvõte

Arvustustele keskenduvad internetileheküljed on kiiresti populaarsust koguvad ning mängivad ka tarbijakäitumises tähtsat rolli. Nii olulist ostuotsust mõjutavat faktorit ei saa jätta juhuse hooleks, planeeri ka mainekujundus ettevõtte turundusplaani.

Kui vajad kaasamõtlejat või kogemustega tegijat parandamaks enda mainet internetis, siis võta meiega ühendust.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.