Kuidas jätkata blogimisega?

13.09.2017 / Martin Nõmm

Writer’s block ehk inspiratsiooni puudumine on tihtiesinev probleem ka blogimises. Ettevõtte blogi värskena hoidmine on ülioluline – kuigi seda loeb sagedasti uus klient, hoiab seda relevantsena just lojaalne ja regulaarne lugejaskond.

Kirjutasin kevadel võimalustest blogi alustamisel (loe lähemalt: „Kuidas alustada blogimist?”). Sügis on hea aeg aga rääkida juba töötavast blogist. Mis saab siis, kui teemad tunduvad lihtsalt otsas olevat? Kuidas kirjutada ühest samast märksõnast kordumatult?

Kordamine pole NII hull

Enne, kui nipinurga juurde minna, tasub üht asja toonitada. Kui märkad, et teemad hakkavad korduma, pole paanikaks kindlasti veel põhjust. Keskendudes ühele valdkonnale, vajavad lihtsalt teatud tõed kordamist. Kordus on ka paratamatu, sest iga kuu ei pruugi tuua uusi tooteid, teenuseid ega trende. Samuti on vana teema ülesvõtmine vastutulelik ka lugejale, kes pole teemaga nii tuttav kui vilunum lugeja.

Kordamine ei tohiks aga tähendada dubleerimist ehk copy + paste tegemist mõnest vanast artiklist. Esiteks pole see lugeja suhtes ilus. Teiseks kahandab see sinu materjali väärtust otsingumootoris. Mõõdukat kordust teemades, vana teksti kopeerimata, pole ilmtingimata vaja karta. Nüüd aga pakun nippe, kuidas hoida ära liigset kordamist.

Nipp 1: kliendi lood ja kogemused

Sageli tuntakse seda vormi case study nimetuse all. Klientidega koos tehtud tööst saadud rõõm on kindlasti miski, mida võib jagada. Jääb üle vaid küsida kommentaari ja vajadusel luba jagada pildimaterjali. Lugeja saab siduda reaalse isiku ja positiivse kogemuse sinu teenuse või tootega.

Klientide lood on varamu, mis edukal ettevõttel kindlasti otsa ei saa ja mis pakuvad alati midagi uut. Teoreetiline info enda ettevõtte eelistest sinu blogis on hea, aga veelgi parem on praktika, mis on saadud tehtud töödest.

Nipp 2: uuri päevakohaseid trende ja uudiseid

Kirjuta oma märksõna või mõni sellega seotud sõna (soovitatavalt inglise keeles) Google’i otsingumootorisse ja säti parameetriks mõni hiljutine aeg. Kui sinu valdkond võib sattuda ka uudistesse ja sinu tooteid-teenuseid saab nendega siduda, proovi News nuppu. Tähtis pole ilmtingimata konkreetse info, vaid mõne värske idee saamine.

Kui sinu valdkonnaks on disain, siis ilmselt tuleb nii mõnigi vaste Pinterestist, mis pakub inspireerivaid pildigaleriisid, millest võib omakorda tuletada huvitavaid teemasid. Mis on praegu kõige kuumem sisustustrend New Yorgis? Kas sinu valikus on mõni element sellisest sisustusest? Kas sinu toode võiks olla osa kohalikust kuumast trendist?

Kui teema on konkreetne ja sa leiad sellest rääkiva artikli, siis on ülioluline sellele viidata. See on eriti kasulik, kui kogud oma materjalile väljaminevaid linke. Kui sa võtad mingist allikast idee ja viid selle täide enda materjalidega, siis viitama ei pea.

Nipp 3: märka kliendi küsimusi

Kas on mõni sinu toote või teenusega seotud küsimus, mida kliendid sagedasti küsivad? Blogi on ideaalne koht vastamaks nii protseduurilistele küsimustele tellimise kohta kui ka mõne probleemi lahendamiseks. Kui küsimused korduvad, siis järelikult on sinu olemasolevad materjalid jätnud mõne olulise teema käsitlemata.

Küsimused ei pea tulema konkreetsete päringute või kommentaaride kaudu. Tark on mõelda levinud arvamuste üle ning mõelda, milliseid küsimusi need tekitada võivad. „Kas x on ebatervislik?” või „Kas y on ainult rikkuritele?” on näited sellistest teemapüstitustest.

kuidas-jätkata-blogimisega-2Kirjutamine on kunst

Isegi kui kirjutada turundamise eesmärgil, tasub seda võtta kui kunsti. Loomulikult ei pruugi tooteartikkel jõuda meediaauhindadeni või mõnesse antoloogiasse, aga alati võiks lähtuda mõttest pakkuda kliendile midagi head ja kasulikku. See nõuab kunstipärasust.

Kui loovus võib aeg-ajalt olla bloki taga, siis klient võib iga kell inspireerida. Ja kui tõesti oled viimases hädas, siis ehk tuleb HubSpoti blogiteemade generaator sulle abiks.

Kui vajad oma ettevõtte blogiga abi, võta meiega ühendust!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 saadet külastas Andres Vaab Red Bull Eestist, kes rääkis Red Bulli ainulaadsest turundusest, üritusturundusest ja sportlaste kaasamisest turundusse. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ