E-posti turundus – kuidas hoida e-kirju spämmi kaustast eemal?

29.08.2017 / Anna Samarüütel

Oleme oma blogis väga palju rääkinud sellest, kuidas teha e-posti turundust efektiivsemaks ning suurendada e-kirja avamise ja linkidele klikkimise määra. Ehk siis sellest, milline peab olema e-kirja pealkiri, et see meelitaks ka avama, ning kuidas peab e-kirja sisu välja nägema ja mida sisaldama, et see oleks lugejale huvitav, kergesti loetav ja kutsuks tegema turundaja poolt soovitud tegevust (call-to-action’i kasutamine). Samuti oleme kirjutanud, et e-posti turundus on edukas, kui see on järjepidev tegevus, sest see aitab lugejaga pikaajalist suhet arendada.

Selle kõige juures on veel üks väga oluline faktor, millele kindlasti peaks tähelepanu pöörama. Nimelt ei ole sellest kõigest kasu, kui sinu e-kiri saaja spämmi kausta maandub ja adressaat ei saagi sellest e-kirjast kunagi teada. Seekord soovin jagada sinuga soovitusi, kuidas e-posti turunduses minimeerida riski, et su e-kirjad spämmi kausta satuvad. Aga enne seda peame aru saama, mis on rämpspost ja miks vahel ka oma olemasolevatele klientidele (kontaktidele) saadetud uudiskirjad võivad spämmi kausta sattuda.

Mis on SPÄMM?

E-kirja saab lugeda spämmiks, kui samaaegselt on täidetud kaks tingimust:

Viimastel aastatel on e-posti turundus arenenud väga kiiresti, olles vahel kuritarvitatud pahatahtlike eesmärkide täitmiseks. Selle tulemusena on spämmi filtrid muutunud järjest agressiivsemaks. Seega iga turundaja eesmärgiks on mitte saada spämmi musta nimekirja. Seejuures võib sinna sattuda nii IP-aadress, kust masspostitus tehakse, domeen kui ka konkreetne e-posti aadress.

Miks on oluline saajate reaktsioon e-kirjadele (engagement)?

Saaja meiliserverid kasutavad spämmi filtrite abil andmeid selleks, et saada aru, kas tegemist on väärt kirjaga või rämpspostiga. Järjest enam pööratakse tähelepanu ka sellele, kuidas konkreetselt IP-lt ja meiliaadressilt e-kirjade saajad reageerivad e-kirjadele. Arvesse võetakse järgmised näitajad (engagement metrics):

Need andmed määravad teiste spämmi näitajate kõrval, kas tulevikus loetakse sinu masspostitusi nagu spämmi või mitte. Näiteks, kui sinu saadetud e-kirju avatakse ja klikitakse vähe või kui mõned saajad kustutavad sinu e-kirju ja märgivad neid spämmiks, siis on see kindel märk spämmi filtrite jaoks, et tegemist on mittesoovitud postitustega. Ja vastupidi, kui avamiste ja edasisaatmiste määr on kõrge, siis sinu IP-aadressi ja domeeni maine tõuseb. Kui maine on hoitud jätkuvalt kõrgel tasemel, siis see on tulevikus tugev vundament e-kirjade saajate postkasti toimetamiseks.

Kuidas minimeerida riski, et su uudiskirjad spämmi kausta satuvad?

1) Hooli oma meililisti kvaliteedist

Kogenud turundajatele on teada, et puhas ja up-to-date (ajakohane) meililist (kontaktide nimekiri) suurendab konversioonimäära. Sel juhul saadad e-kirju just neile, kes soovivad sinu e-kirju saada ja seega on ka reaktsioon neile hea (neid avatakse ja klikitakse rohkem). Tulemusena hoiad oma domeeni ja IP maine kõrgel tasemel.

Soovitused oma meililisti kvaliteedi tõstmiseks/hoidmiseks:

kuidas-hoida-e-kirjad-spämmi-kaustast-eemal-3
Allikas: SharpSpring

2) Kasuta enda ehtsat domeeni

E-posti turunduse jaoks soovitan kasutada oma kindla domeeniga e-posti aadressi ning mitte kasutada tasuta e-postkasti teenust (näiteks mail.ee, hotmail.com jne). Sinu firma nimelise domeeniga e-posti aadressilt saadetud e-kiri on kindlasti usaldusväärsem.

3) Kinnita enda saatedomeeni ehtsust ja saatja autentsust (DKIM ja SPF)

Kui kasutad oma domeeniga meiliaadressi uudiskirja saatmiseks, siis on vaja verifitseerida sinu meili ehtsust. Paljud spämmi filtrid on seadistatud niimoodi, et nad ei lase DKIM-verifitseerimata e-kirju läbi. DKIM (DomainKeys Identified Mail ehk eesti keeles  „domeenivõtmega identifitseeritud e-kiri”) on teesklust ja spämmi tõrjuv krüptograafiline e-kirja autentimise meetod. Paljud e-posti turundusplatvormid võimaldavad teha mugavalt DKIM verifitseerimist. WSI Online’is eelistame viimastel aastatel kasutada SharpSpringi turunduse automatiseerimise platvormi, mis võimaldab muuhulgas ka professionaalsel tasemel e-posti turundust teostada. Verifitseerides meie klientide domeeniga e-poste, tagame, et saaja serverid näevad, et meil on õigus SharpSpringi platvormi kasutades antud domeenilt e-kirju saata.

Lisaks kontrollivad saaja meiliserverid saatja autentsust. SPF (Sender Policy Framework ehk eesti keeles „saatjapoliitika“) konfigureerimisega määrad kindlaks, milliste IP-aadresside alt saab sinu domeenilt e-kirju saata. Sellega välistad võimaluse, et keegi pahatahtlikult kasutab sinu domeeniga e-posti aadressi ja saadab e-kirja sinu nime alt. SPF konfigureerimine tähendab vastavasisulise kirje tekitamist sinu domeeni nimeserverisse (DNS).

Kui jääd hätta DKIM ja SPF konfigureerimisega, võta julgelt ühendust, WSI Online meeskond on valmis sind aitama.

4) Kasuta spämmi kontrollerit

Kui sa üritasid koostada ja seadistada enda e-kirja üleval nimetatud soovitusi järgides, kuid ikka kahtled, kas oled kõike õigesti teinud, siis saad alati testida enda e-kirja spämm kontrolleriga. See annab sulle aruande (ka eesti keeles!) sinu e-kirja spämmi näitajate kohta ja soovitusi, mida pead muutma, et vähendada e-kirja rämpspostiks tunnistamise riski.

kuidas-hoida-e-kirju-spämmi-kaustast-eemal-1
Selline näeb välja spämm kontrolleri koondanalüüs (plussile klikkides avaneb detailsem vaade)

Isegi, kui sinu e-kiri vastab kõikidele anti-spämm normidele, siis kahjuks ei saa garanteerida, et see maandub saaja postkasti ja mitte spämmi kausta. Järgides selles postituses antud soovitusi, maksimeerid tõenäosust, et elektroonsed uudiskirjad ikkagi jõuavad sinu adressaatideni.

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 saadet külastas Andres Vaab Red Bull Eestist, kes rääkis Red Bulli ainulaadsest turundusest, üritusturundusest ja sportlaste kaasamisest turundusse. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ