Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa II)

Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa II)

Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa II)

28. september 2012, Maarja Laide, SEO

black hat SEO firmaEsimeses postituse osas tõime välja 5 märki, mis aitavad tuvastada black hat SEO firmat: liiga head lubadused, keelatud võtete kasutamine ehk black hat strateegia, valedele märksõnadele optimeerimine, lingiskeemid ja fookus meta-andmetel. Siin räägime lähemalt järgmisest 5 märgist.

6. Halb sisu

Sisuturundus on kõige olulisem osa SEO’st. Kuna SEO toetub märksõnapõhisele otsingule, mille eesmärk on pakkuda otsingu sooritajale võimalikult asjakohaseid vasteid, siis hindab Google kõikidest näitajatest enam kvaliteetset sisu. Kvaliteetne sisu tähendab, et tekst on unikaalne ja asjakohane, kasutatud on optimaalsel hulgal märksõnu (mis ei tee teksti ebaloomulikuks) ja mis pakub lugejale väärtust. Väärtuslik kirjatükk teeb turundust iseenda eest, kuna lugejad loovad heale sisule ise linke ning tekitavad viral efekti ehk lugu levib teksti lugeja kaudu laiemale auditooriumile.

Väldi SEO firmat, kes:

  • kasutab dubleeritud sisu ehk kopeerib tekste teistelt lehtedelt rikkudes ühtlasi copywrite õigusi
  • loob tekste otsingumootoritele, mitte inimestele ehk loob tekste, mis ei edasta mingit väärtust lugejale vaid kasutatud on ülemäärasel hulgal märksõnu (vt pilti)
liigne märksõnade kasutamine

Veendumaks SEO teenusepakkuja tekstikvaliteedis palu tekstide näidiseid. Samuti vaata hindava pilguga teenusepakkuja enda kodulehe tekstid üle.

7. Ebakvaliteetsed külastused

SEO firma, kes praktiseerib ebaausaid meetodeid loob  linke, mille eesmärk on tuua külastajad lehele ja saavutada parem positsioon otsingumootorites. Sellised lingid toovad lehele külastusi, mis tõstavad oluliselt Su lehe bounce rate, ehk külastajad lahkuvad koheselt lehelt, kuna lehe sisu ei vasta nende ootustele.

Jälgi oma lehe statistika põhinäitajaid ja jälgi, kas tulemused on paranenud või halvenenud. Kui külastused on hüppeliselt tõusnud ja külastused tulevad kahtlastest allikatest, siis tõenäoliselt on tegu ebakvaliteetsete linkidega. Loe lisaks, kuidas lugeda Google Analytics näitajaid.

8. Ühekordne lahendus

SEO firma, kes küsib ühekordset tasu SEO eest ei ole kindlasti usaldusväärne teenusepakkuja. SEO on pikaajaline pühendumine, mida ei ole võimalik korraldada ühekordse tegevusega. Firmad, kes lubavad koheseid tulemusi ühekordse tasu eest panevad Sinu lehele hunniku linke, mis viib korraks positsiooni Google’s üles, kuid ilma pideva „dopingu süstita“ tulemused kaovad.

9. Standardlahendus kõigile

SEO firma, kes pakub standardlahendust kõigile ei arvesta ettevõtte erivajadustega. SEO sõltub väga palju iga ettevõtte eripärast, eesmärkidest ja vajadustest. Igas valdkonnas on erinev konkurents ja parimate tulemuste saavutamine nõuab iga ettevõtte jaoks erilahendust. Erilahenduse puhul arvestatakse märksõnade konkurentsi, märksõnade arvu, ettevõtte hetkepositsiooni otsingutulemustes jm.

10. Puuduv portfoolio

SEO teenusepakkuja, kes on toonud oma klientidele häid tulemusi jagab meeleldi oma edu – nende eesmärk on näidata Sulle kui kliendile oma professionaalsust ja usaldusväärsust. Seevastu black hat SEO firmal on tõenäoliselt raske leida positiivseid kommentaare ja tulemusi. Konsulteerides SEO teenusepakkujaga küsi kindlasti näiteid ja klientide hinnanguid. Kui neid ei ole pakkuda, uuri välja, kes on ettevõtte kliendid ja kontakteeru nendega ise. Kahtluste korral tee firmale põhjalik taustauuring, kuna ebaeetilisi võtteid kasutav firma võib kasutada ka võltskommentaare Sinu usalduse võitmiseks.

Kokkuvõte

Lõpuks ei saa süüdistada ainult SEO firmat, kui Google Su lehe otsingutulemustest maha võtab, kuna tulemuste eest vastutad eelkõige Sina oma kogulehega. Oluline on olla kursis SEO meetoditega ja veenduda, et teenusepakkuja kannab õiget värvi mütsi. Optimeerimise juures pea silmas, et seda ei tehta mitte otsingumootoritele vaid inimestele, ehk Google esimene positsioon ei ole kõige olulisem. Hoopis tähtsam on hinnata kvaliteeti ja reaalseid tulemusi, milleks SEO’d tehakse, olgu selleks siis uudiskirjale registreerujad, päringu saatjad või ostu sooritajad.

WSI juhtivpartneri artikkel Best Marketing’is Google olulisusest ja optimeerimisest:

http://www.best-marketing.ee/article/2012/9/17/ole-google-i-esilehel-voi-sind-ei-ole-olemas

Kasutatud allikad:  Google Webmaster Guidelines

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.