Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa I)

Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa I)

Kuidas ära tunda black hat SEO firmat? (Osa I)

24. september 2012, Maarja Laide, SEO

black hat SEO firmaInimesele, kes esmakordselt SEO’ga kokku puutub on raske aru saada, milliseid võtteid tulemuste saavutamiseks kasutatakse. Selge on asjaolu, et Google’s on vaja nähtav olla kuna otsing on üks populaarseimaid tegevusi internetis ja seeläbi saadakse suurel hulgal külastusi kodulehele. Google esilehele saamiseks kasutatakse optimeerimist. Otsingumootorite optimeerimist ehk SEO teenust pakkuvaid firmasid on turul mitmeid, kes pakuvad väga erineva sisuga ja lubadustega teenust. Kuidas aru saada, milline on usaldusväärne firma ja milline mitte?

Eelmises SEO teemalises postituses tutvustasime erinevaid SEO taktikaid: white hat, grey hat ja black hat. Neist viimane kujutab ebaeetiliste optimeerimisvõtete kasutamist, mis võivad Su firmale rohkem kahju kui kasu tuua. Kuna Google on asunud võitlusesse black hat meetodite vastu, siis karistab ta karmilt neid, kes reegleid rikuvad ja jätab pettust avastades Su lehe ranking’ust ilma.

10 märki, mille järgi tuvastada black hat SEO firmat

Black hat SEO firma kasutamist tasub vältida, kui eesmärgiks on kvaliteetne teenus ja pikaajalised tulemused. Siin on 5 märki, mis aitavad tuvastada ebaprofessionaalset SEO teenust:

1. Liiga head lubadused

SEO firma, kes garanteerib sulle Google’s #1 positsiooni vaid 30 päevaga, on kindlasti kahtlase taustaga. SEO on pikaajaline protsess, mis vajab juurutamist ja pühendamist, mistõttu kuu ajaga ei ole võimalik hüpata olematult positsioonilt esimeseks. Google hoiatab black hat SEO firmade eest öeldes Webmaster Guidelines’is selgelt, et esimest positsiooni Google’s ei saa garanteerida mitte keegi. Otsingutulemused on väga ebastabiilsed sõltudes nii Google algoritmiuuendustest kui otsingu sooritaja asukohast, otsinguajaloost ja personaalsetest sätetest.

2. Keelatud võtete kasutamine ehk black hat strateegia

Optimeerimist on võimalik teha erinevate meetoditega, kasutades nii Google poolt aktsepteeritud kvaliteetseid taktikaid kui keelatud võtteid. Peamised keelatud võtted, mida kasutatakse on:

  • Massiline linkimine (link farming)
  • Liigne märksõnatihedus (keyword stuffing)
  • Kopeeritud ja/või kontekstiväline (duplicated content)
  • Märksõnade petmine (cloaking)
  • Peidetud tekstid ja märksõnad
  • Nähtamatud lehed (doorway pages)
  • Google Bowling

(Loe lähemalt, SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud)

Google viimased suuremad algoritmiuuendused on olnud peamiselt suunatud black hat SEO’s praktiseerivate leheomanike vastu. Neist efektiivseim Google Penguin on spämmifilter, mis võitleb black hat SEO meetodite vastu. Google on teavitanud, et jätkab võitlust ausama SEO suunad ja manitseb leheomanike Google Webmaster Guidlines’i järgima.

Parim viis välja selgitada, milliseid võtteid SEO firma kasutab on küsida, kuidas tulemused saavutatakse ja milleks Sinu raha kulutatakse.

3. Valedele märksõnadele optimeerimine

SEO firma, kes panustab ainult populaarsetele märksõnadele, riskib Sinu rahaga. SEO asjatundjad teavad, et populaarsetele märksõnadele on suur konkurents ja esilehele pääsemiseks on vaja väga tugevat SEO põhja. Paremad tulemused on võimalik saavutada nö „pika sabaga“ märksõnadega (long-tail keywords), mis tähendab, et mida spetsiifilisem on märksõnafraas, seda väiksem on konkurents ja seda asjakohasem on otsing külastajale. Iga ettevõtja tunneb oma äri kõige paremini ja teab, mis märksõnadega nende tooteid/teenuseid otsitakse. Professionaalne SEO tegija arvestab ettevõtte eripäradega ja pakub vastavalt sellele sobivaid märksõnasid. Loe lähemalt, kuidas valida õiged märksõnad.

4. Lingiskeemid

lingiskeemEbaprofessionaalsed SEO “spetsialistid” kasutavad lingifarme (või on ise lingifarmid), mille abil luuakse sadu ja tuhandeid mittekvaliteetseid linke, mis viitavad Sinu kodulehele. Samuti rakendatakse spämmimist foorumites, lingivahetusskeeme jm ebakvaliteetseid linkimise meetodeid.

Google jaoks on massiline linkimine ebaefektiivne optimeerimismeetod, kuna oluline on kvaliteet, mitte kvantiteet. Soovitavalt hoia kauge kaarega eemale SEO firmast, kes lubab suurel hulgal välislinke ja seeläbi Su lehe ranking’ut tõsta. Google ise on öelnud, et parim viis kvaliteetseid välislinke saada on luua kvaliteetset sisu ja koguda populaarsust oma tegevusvaldkonnas.

5. Fookus meta-andmetel

Meta-andmed on informatsioon lehe HTML tekstis, mis aitab otsingumootoritel tuvastada, millest lehel juttu on. Paar aastat tagasi olid meta-andmed oluliseks teguriks lehe hindamisel, kuid enam mitte. Oluline on määrata peamised meta-andmed, mis vastaksid võimalikult täpselt lehe sisule. Paljud SEO firmad keskenduvad aga keyword stuffing’ule ehk lisavad meta-andmetesse pika joru märksõnu. Kui meta-andmetes on liiga palju märksõnu, on Google’l raske aru saada, mis on lehel kõige olulisem.

Palju olulisem on keskenduda asjakohastele märksõnadele ja optimeerida kodulehel kasutatavad pildid, lingid, määrata heading’ud (H1, H2, H3), lehe pealkirjad ja kasutada muid lehesiseseid optimeerimisvõtted, mis parandavad nii kasutajakogemust kui tõstavad lehe positsiooni Googles.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.