Kui tihti saata uudiskirja?

Kui tihti saata uudiskirja?

Kui tihti saata uudiskirja?

11. juuli 2012, Armin Tüll, Strateegia

Eellugu: WSI juhtivkonsultant Armin Tüll on viimased 2 aastat lugenud TLÜ-s ainet internetiturundus. Üheks selle aasta aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest kolmas. Autor: Karl Sirelpuu, TLÜ tudeng.

uudiskiri

Ettevõtjad kasutavad üha agaramalt interneti poolt pakutavaid reklaamiväljundeid. Uudiskiri on nendest üks enim levinud vahend, kuidas ettevõtjad väga lihtsalt ja korrapäraselt oma klientuurile infot edastavad. Seejuures on uudiskirja tegemisel terve rida faktoreid, mis mõjutavad tema edukust ning selle kaudu ka kliendi tarbimist.

Iga päev, iga nädal, iga kuu või harvem?

Üks olulisematest faktoritest on kui tihti info kliendini jõuab. Olenevalt info kogusest võib uudiskiri toimida ka väga tihedal saatmisel. Näiteks restoranid ja kohvikud võivad uudiskirja iga päev saata, et edastada oma päevapakkumisi või päevamenüüd. Siis kannab uudiskiri oma eesmärki ning teavitab inimesi (kes juba kindlasti on huvitatud pakkumiste saamisest).

Suuremad poed ja meelelahutusettevõtted saadavad uudiskirja tavaliselt kord nädalas. Näiteks sobib see ideaalselt klubidele, et teavitada oma klientuuri iganädalastest üritustest (mis võib olla unikaalne iga nädala jaoks).

Igakuine uudiskiri on vast kõige levinum variant. Kui uudiskiri väljub iga kuu tagant, on oluline, et see toimuks teatud regulaarsusega (ei tohi jääda liiga pikka tühimikku või ebaregulaarset perioodi). Kui ettevõttel ei toimu muudatusi nädalate kaupa, siis kuine uudiskiri on meeldiv viis kliendile end meelde tuletada ning välja tuua mõni hea pakkumine.

Uudiskirja on võimalik saata laiali ka harvem, näiteks kord kvartalis või kord poolaastas. Siinkohal on oluline, et see uudiskiri omaks olulist infot ja oleks kliendile ääretult huvitav. Sellist mudelit kasutavad spetsiifilistel elualadel tegutsevad ettevõtted (näiteks ehitusvaldkonnas).

hea ja halb uudiskiri

Mis päeval?

Lisaks uudiskirja saatmise tihedusele on oluline jälgida, mis päeval seda tehakse. Üldlevinud arusaam on, et parim aeg uudiskirja saatmiseks on teisipäevast neljapäevani. Esmaspäeval ollakse veel nädalavahetuse lembuses ja reedel on mõtted uuel puhkusel.

Kokkuvõtteks

Uudiskirja saatmise tihedusel tuleb arvesse võtta olulise info olemasolu. Kui uudiskirjas olev info on asjakohane ja täidab eesmärki kliendi jaoks võib teda saata ka igapäevaselt. Kui aga uudiskiri saadetakse liiga tihedalt ja ilma olulise infota, muutub see kliendi jaoks rämpspostiks ning peatselt liigutakse nupu juurde millel särab kiri “Unsubscribe”.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.