Kui hea on Sinu koduleht?

Kui hea on Sinu koduleht?

Kui hea on Sinu koduleht?

05. august 2013, Maarja Laide, Kodulehed

auditEttevõtte kodulehel on alati mingi eesmärk. Möödas on need ajad, kui koduleht oli üleval selleks, et inimene saaks aega parajaks teha ja tootekataloogides surfata. Koduleht on eelkõige müügikanal internetis. Kui su koduleht ei too päringuid, müüke või ei kutsu mõnele muule tegevusele, siis milleks sulle üldse koduleht?

Internet on potentsiaalne keskkond, kus tutvustada oma ettevõtet, arendada kliendisuhteid ja teha müüki. Enamik kodulehti täidavad esimese punkti, kuid jäävad hätta teise ja kolmandaga. Peamised vead, miks koduleht ei too ettevõttele lisaväärtust on:

  • vähene tuntus ehk külastajad ei jõua kodulehele
  • puudulik tegevus ehk külastaja lahkub lehelt ilma kontakti võtmata või müüki sooritamata

Kuidas teha kindlaks, kas mu koduleht on hea?

Iga veebilehe omanik peaks seadma kodulehele selge eesmärgi – päring, müük, kontakt vm. See tegevus on kodulehe südameks ning aitab hinnata, kas koduleht suudab tuua vastavad tulemused.

Kodulehe efektiivsuse hindamiseks küsib nii mõnigi veebiomanik sõpradelt-tuttavatelt, kuidas nende arvates veeb töötab. Tagasisideks on väga pinnapealne hinnang stiilis „hea töö!“. Ega ei hakka sõbrale ütlema, et su koduleht on täielik jama. Isegi kui sellise hinnangu käigus tulevad välja mõned vead, ei anna see siiski erapooletut tagasisidet kodulehe tegelikule toimivusele.

Kui sa soovid päriselt teada, kas su koduleht töötab, on vaja põhjalikumat hinnangut nii disainile, ülesehitusele, sisule, CTA-dele, funktsioonidele jm.  Selleks tee kodulehe audit.

Auditi eesmärk on tuvastada kodulehe probleemsed kohad – miks ei ole lehel piisavalt külastajaid, kus lähevad kliendid kaotsi, miks ei tule päringuid/müüke jne. Auditi tulemusel valmib põhjalik dokument, mis on koostatud lähtuvalt Sinu kodulehest ning mis annab samm-sammulised juhendid kodulehe tulemuste parandamiseks.

Kas mul on auditit vaja?

Nagu öeldud, on auditi eesmärk tuvastada kodulehe kitsaskohad. Auditi tegemisele tasub kindlasti mõelda kui:

  • Su kodulehel ei ole piisavalt külastusi
  • Külastajad lahkuvad lehelt ühegi tegevuseta
  • Külastajad viibivad su lehel vähest aega
  • Külastajad vaatavad 1-2 vahelehte
  • Soovid parandada kodulehe külastusi ja konversiooni
  • Oled hiljuti uuendanud kodulehte ja soovid kontrollida selle funktsionaalsust
  • Kodulehe positsioonid otsingutulemustes on langenud
  • Soovid erapooletut ekspertarvamust, kuidas muuta oma koduleht paremaks

Kodulehe audit aitab sul parandada kodulehe funktsionaalsust, saada rohkem külastusi ja päringuid ningedestada konkurente. Eesmärk on leiva vead ja pakkuda lahenduse nende parandamiseks.

Paranda kodulehe funktsionaalsust

Kodulehe tehnilisi probleeme, mis mõjutavad negatiivselt külastusi ja konversiooni, aitab kõige paremini tuvastada tehniline audit. Tehnilise auditi käigus hinnatakse:

  • Kodulehe kasutajasõbralikkus –Kasutajasõbralikkus aitab hinnata, kuidas näeb kodulehte esmakordne külastaja. Kas ta leiab soovitud info üles ning kui lihtne on sooritada soovitud tegevust. Siin antakse hinnang kodulehe ülesehitusele ja menüüle, sisu kvaliteedile ja pikkusele, CTA-de kasutamisele, lehe kiirusele jm.
  • Kodulehe funktsionaalsus – Kui hästi toimivad broneerimis- või ostusüsteemid? Selles etapis selgitatakse välja, kus toimub „leke“ – külastaja on lehel, aga ei soorita tegevust. Põhjuseks võib olla näiteks vigane ostukorvi süsteem, mis ei lase tooteid muuta, eemaldada või muud tegevust korrektselt sooritada. Samuti saab ülevaate katkistest lehtedest (error 404), mis tekivad kui lehekülje aadressi on muudetud või ilma ümbersuunamiseta (301 redirect). Sellised lehed jätavad su ettevõttest lohaka mulje, ja viivad külastajad valesse kohta.
  • Kodulehe leitavus otsingus – Kõige olulisem tegur külastuste saamiseks kodulehele on otsingus nähtaval positsioonil olemine. Otsinguga võib tekkida mitmeid probleeme, näiteks kui ei ole tehtud kanoniseerimist ehk http://sinudomeen.ee ei ole suunatud http://www.sinudomeen.ee lehele. Sellisel juhul on domeeni väärtus jagatud ja Google loeb seda dubleeritud sisuks. Samuti on oluline, et kodulehe vahelehed oleksid indekseeritavad, vastasel juhul ei kuvata neid otsingus.

Rohkem külastusi ja päringuid

Kodulehe auditi käigus analüüsitakse lisaks kodulehe toimimisele ka SEO-d. Kui hästi on koduleht otsingus leitav ja kui kvaliteetne on orgaaniline liiklus. Audit on hea kontroll SEO teenusepakkuja tegevuse üle – kas kasutatakse ausaid meetodeid ja millised on tulemused?

SEO audit annab ülevaate:

  • On-site SEO – Kui hästi on tehtud lehe sisene optimeerimine? Siia alla kuuluvad erinevad optimeerimismeetodid nagu optimeeritud URL aadressid, title tag’id, meta kirjeldus, meta märksõnad, pealkirjad, siselinkimine, ankurtekstid, pildi nimed, dubleeritud sisu jm. Samuti aitab audit tuvastada, millised märksõnad toovad lehele enim külastusi ja päringuid ning millised vahelehed vastavate märksõnadega otsingus positsioneerivad.
  • Off-site SEO – Kodulehe väline optimeerimine on eelkõige linkimine ja sotsiaalne tegevus. Auditi käigus tuvastatakse linkide arv, millised lehed sinu kodulehele tagasi lingivad, mis on linkide väärtus, nofollow ja dofollow lingid. Eesmärk on tuvastada, millised lingid toovad kasu, millised mitte. Samuti analüüsitakse sotsiaalmeedia tegevust – millistes keskkondades tasub aktiivsemalt tegutseda tõstmaks kodulehe väärtust?
  • Märksõnade positsioonid – Märksõnaanalüüs annab ülevaate ettevõtte kodulehe positsioonidest otsingumootoris. Põhjalik analüüs selgitab välja, kas koduleht on optimeeritud asjakohastele märksõnadele, mis toovad ettevõttele ka reaalset kasu.

Ole konkurentidest parem

Konkurentide audit aitab paremini mõista nende tugevusi ja nõrkusi. Märksõnaanalüüs näitab Sinu otsingupositsioone võrreldes konkurentidega. Selliselt näed, milliseid teenuseid rõhutavad konkurendid enim ning kas Sinul on võimalus neid edestada. Samuti annab konkurentide analüüs ülevaate nende turuosa suurusest, aitab tuvastada nende kliendiprofiilid ning annab sulle eelise õppida teiste vigadest.

Kokkuvõte

Kodulehe audit on vajalik tuvastamaks oma ettevõtte murekohad internetis. Tegu on potentsiaalse müügikanaliga, mis võib tuua olulisel määral lisatulu. Mittefunktsionaalne koduleht on ressursi raiskamine, mis tuleb kiiremas korras parandada. Pane oma koduleht enda kasuks tööle, telli audit ja ole valmis põhjalikuks uuenduskuuriks!

NB! Kodulehe auditit tuleks teostada vähemalt kord aastas. Kui kodulehte arendatakse ja uuendatakse pidevalt, on soovitatav tulemuste hindamiseks ja auditit tihedamini teha.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Tahad teada kui hea on Sinu ettevõtte koduleht? Telli audit WSI-st!

Helista 6 888 098, saada e-mail kontakt@wsionline.ee või esita päring

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.