Kodulehekülg on Sinu ettevõtte virtuaalne kontor

Kodulehekülg on Sinu ettevõtte virtuaalne kontor

Kodulehekülg on Sinu ettevõtte virtuaalne kontor

25. november 2010, Egert Tüll, Kodulehed

Kodulehekülg – hea disain loob positiivse esmamulje

kontor

Kui soovid, et Sinu kodulehele saabunud külastaja sealt mõne sekundi jooksul minema ei läheks, siis vaata üle oma kodulehekülg ja mõtle, kas kõik on just täpselt nii nagu peab? Teadlaste poolt on tehtud  kindlaks, et inimese aju teeb otsuse esmamulje põhjal esimese 20ndik sekundi murdosa jooksul. Mida ütleb see meile? Kodulehekülje disain ja struktuur on ülioluline.

Väga oluline on teada inimeste käitumisharjumusi kodulehel – see võimaldab juba ilma testimata luua kodulehekülg õige disaini ning värvitoonidega ja otsustada kuhu missugust informatsiooni panna. Loomulikult ei tähenda esimene disain veel lõplikut kodulehe kujundust – seda tuleb ajas testida ning vastavalt külastajatelt kogutud statistikale (erinevate programmide abil) muuta ja täiendada.

Mõned huvitavad faktid

  • 91% ostjatest läheb enne kõne tegemist veebisaidile
  • 80% ostjatest valivad teise firma kui nad ei leia kohe mida nad vajavad
  • 63% kodulehe külastajatest kerib avalehte alla

Kui me juba neid fakte teame, siis miks endiselt eksisteerivad veel nö läbimõtlemata koduleheküljed? Loomulikult on veel palju teisigi olulisi aspekte, mida kodulehekülje disainimisel arvestada. Palju infot kodulehkülgede ja internetiturunduse kohta leiad WSI internetiturunduse blogist.

Kodulehekülg – esmamulje võib olla eksitav

Teeme väikse katse. Vaadake järgmist kodulehte 3 sekundit ning proovige vastata küsimusele – mis ettevõtte kodulehega on tegemist?

pöff

.. las ma pakun – arvasid, et tegemist PÖFF-i koduleheküljega? Vaatame uuesti! Veel tähelepanelikumalt! Jajaa.. tundub, et tegemist on siiski Laulasmaa Spa-ga. Mõtleme aga nüüd korraks: kui antud koduleheküljele jõuame märksõnaga “spad” – mis oleks meie esimene emotsioon? Suure tõenäosusega midagi sellist: “Hmm.. sellel lehel vist ei pakuta spa teenust.. vist mingi kino või teatri kodulehekülg” ja järgnev tegevus on “Back” nupu vajutamine ning konkurendi juurde minemine. Muideks nii irooniline kui see ka pole, siis Laulasmaa spa on tänaseks suletud, pankrot.

Kodulehekülg – selge struktuur toob kliendid

Vaatame nüüd aga järgmist kodulehekülge. On ilmselge, et isegi kirjaoskamatu saab 3-e sekundiga aru millisele kodulehele ta jõudnud on. Tekt, pilt, emotsioon – kõik on kenasti paigas. Tervitused KalevSpa-le siinkohal! :)

Kalevspa blogi näide

Koduleheküljed – enne ja pärast

WSI on aidanud rohkem kui 10 000-l ettevõttel  muuta oma kodulejekülg tulutoovaks turunduskanaliks. Järgnevad koduleheküljed on vaid mõned näited Eestist ja mujalt maailmast.

Kuulmiskeskus  – Hearing Centre

Kaks järgmist kodulehekülge on enne-ja-pärast näide kuidas üks ja sama ettevõtte saab internetis kategooriliselt teistsuguse esmamulje jätta. Vasakpoolselt koduleheküljel on ainult puhas tekst, raske aru saada mis toimub ning ei oska kuhugi üldse edasi klikkida. Puudub ka emotsioon ning usaldust antud ettvõtte vastu väga ei teki. Parempoolsel koduleheküljel on aga esmamulje hoopis teine: näeme koheselt rõõmsameelseid doktoreid, kes tekitavad usaldust, olemas koheselt kontaktandmed ning silma jääb ka usaldust tekitav sertifikaat. Lisaks võimalik kohe kiirvalikute abil kodulehekülje keskel omale sobilik nupuke leida ja panna klient tegutsema – super!

Kodulehekülg     Kodulehekülg

Hotell – www.TallinnHotels.ee

Võrreldes neid kahte TallinnHotels kodulehekülge näeme, et uuel/parempoolsel lehel on koheselt nähtav: uus ja kaasaegsem julgemate värvidega kujundus, tunduvalt parem esmamulje kvaliteetsete piltide ja bännerite kaasabil, koheselt hoomatav broneerimissüsteem, paremini struktureeritud hotellide informatsioon ning liigendus, loogilisem menüü ja erinevad kontakteerumisviisid.

Kodulehekülg     Kodulehekülg

Rõduklaasid – www.roduklaasid.ee

Vanal koduleheküljel oli vaid üks hea element – liikuvad päise pildid.  Kõik muu sai aga ringi tehtud. Põhitooted, mida vanal kodulehel oli pea võimatu leida, on toodud kohe avalehele koos pildiga. Lisaks olulised aspektid müügitunnelis: garantii, tehtud tööd ja kontakti küsimine jne. Kokku tagab see kõik kiirema ja lihtsama arusaamise koduleheküljest, mis omakorda tähendab uus kliente! :)

Kodulehekülg     Kodulehekülg

WSI viimati valminud koduleheküljed siit

Kindlasti on ka Sinu ettevõttel palju konkurente internetis – mõnikord on neid rohkemgi kui Sa arvata oskad! Vaata mida nemad teevad ja mõtle, mida Sina paremini saaksid teha. Mõned soovitused järgnevalt:

Kui sul on plaanis teha uus kodulehekülg, siis mõtle hoolikalt läbi järgnev

  • Milline peaks tulema kujundus
  • Kuhu asetada põhitooted
  • Kas 3 sekundiga saab aru millega ettevõtte tegeleb
  • Kuhu asetada peamenüü
  • Mis peaks peamenüüs olema
  • Kuhu asetada kontaktinfo
  • Kuhu lisada Call To Action nupud (nn. müüginupud)

Mida rohkem aega kulutad sellele, kuidas oma kodulehekülg tööle panna, seda kiiremini see ennast ära tasub. Kui sul ei ole selleks piisavalt aega või soovid lisanõu ekspertidelt, siis kontakteeru WSI konsultantidega, kes  saavad Sind aidata.

Soovid teada mis on Su kodulehe puudu või mis võiks parem olla?  Täida päring SIIT ja WSI teeb Su firma kodulehele TASUTA interneti analüüsi. See võimaldab sul paremini aru saada kui hea kodulehekülg Sul on ning mis vajaks täiendamist/parendamist.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.