Kodulehe copywriting ehk sisu, mis müüb

Kodulehe copywriting ehk sisu, mis müüb

Kodulehe copywriting ehk sisu, mis müüb

29. aprill 2013, Maarja Laide, Kodulehed, Strateegia

copywriteingMäletad, kui ema ütles sulle väiksena, et sõprade leidmiseks pead ise hea sõber olema? Ärimaailmas rakendub sama printsiip. Selleks, et kliente võita, pead sa tõestama oma väärtust. Kodulehele tulnud külastaja hindab su väärtust kodulehe põhjal.

Võrdselt olulised on nii disain, kasutajamugavus kui sisu. Kui disain on pigem esmamulje loomise küsimus, siis sisu on see, mille põhjal tehakse otsuseid. Hästi kirjutatud kodulehe sisu räägib loo, edastab sõnumi, eristab sind konkurentidest ja mis kõige olulisem, paneb külastaja tegutsema.

Kuidas kirjutada kodulehe sisu?

Kodulehe sisu kirjutamine on sageli keerulisem kui esialgu arvata võib. Hea copywriting eeldab põhjalikku eeltööd, tarbija tundmist, loomingulisust ning toimetamist.

#1 – Tee taustauuring

Taustauuring on üldjuhul kõige aeganõudvam osa sisu kirjutamise juures ja seejuures kõige sagedamini ignoreeritud reegel. Kirjutades kodulehele ise sisu, tekib küsimus, miks mul on vaja uurida veebist omaenda toodete või teenuste kohta? Põhjus on lihtne – taustauuring aitab välja selgitada, mis on tarbijate vajadused, eeldused ja nõudmised seoses pakutava toote/teenusega. Olles ise tihedalt oma toodete/teenustega seotud on lihtne minna kirjeldustes liiga detailseks ja tehniliseks, millest tegelik tarbija reaalselt ei huvitu.

#2 – Too välja väärtus

Kes ei oskaks üles loetleda toote omadusi: värv, mõõtmed, materjal, funktsioonid jm, mis annab selge ülevaate, mis toote või teenusega tegu. Omaduste loetelu on oluline ning sageli ka kohustuslik element tootekirjelduste juures. Kuna toodet ei ole võimalik füüsiliselt katsuda, siis on võimalik kirjelduse abil anda edasi selle omadused ja funktsionaalsus. Kuid kahjuks selline sisu ei müü.

Suurim väljakutse hea copywritingu puhul on minna samm kaugemale tehnilisest kirjeldusest ja kirjutada tarbijale eelistest ja omadustest, mis teda reaalselt huvitavad. Ostja tahab teada, kuidas toode või teenus tema elu muudab. Teeb see mõne toimingu lihtsamaks, paremaks, huvitavamaks, aitab säästa aega või raha? Vii jutu fookus „meie pakume“ lahenduselt „sina saad“ variandile, ehk selle asemel, et kirjutada „oleme spetsialiseerunud võõrkeelte õppele“ kasuta tarbijakeskset lähenemist „õpi võõrkeel selgeks 3 nädalaga!“ Inimesed hoolivad endast, mitte sinust.

mod clothing

#3 – Hea stiil

Copywriting on midagi enamat kui sõnade ritta seadmine ja kirjavahemärkide tundmine. Hea copy puhul jälgi järgmiseid tegureid:

  • Lihtne kirjastiil – Kujuta ette, et sa kirjutad oma vanaemale. Kas tema saab aru, mida sinu toode/teenus endast kujutab? Ei? Proovi uuesti, kirjuta nii lihtsalt, kui võimalik. Väldi tehnilisi mõisteid, lühendeid jm. Albert Einstein on öelnud: “If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.
  • Sina vs Teie – Sina vormi kasutamine lisab tekstile personaalsust. „Meie kliendid hindavad kvaliteetset teenindust“ vs „Pakume sulle kvaliteetset teenindust“
  • Lühikesed laused – Kasuta lühikesi lauseid kilomeetriste tekstilõikude asemel – ühe lause kohta piisab ühest mõttest.
  • Õigekiri – Lohakalt kirjutatud tekst on üks suuremaid turn-off’e kodulehe sisu puhul. Jälgi lause ehitust ja tuleta meelde koolis õpetatud kirjavahemärkide kasutamise reeglid – tavaliselt ei nõua koma ja, ning, ega, ehk, või, (nii..) kui ka.
  • Tagurpidi püramiid – Alusta teksti kokkuvõtte või järelmõttega, millele järgneb sisuline osa tagurpidise püramiidi stiilis (frontloading). Avalõigu ülesanne on köita lugeja tähelepanu ja veenda teda edasi lugema. Andes alguses ära kõige olulisema info otsustab lugeja, kas sisu on väärt edasi lugemist või mitte.
  • Pikkus – Teksti pikkus sõltub sellest, mis Sul öelda on. Liiga pikk tekst kulutab liialt külastaja aega, mistõttu on tõenäoline, et seda ei hakata lugema. Väldi ka teist äärmust. Liiga vähe infot jätab õhku palju vastamata küsimusi.

#4 – Märksõnade kasutamine

Ükskõik kui hea sisu sa lood, ei ole sellest mingit kasu kui keegi su kodulehel ei käi. Märksõnade kasutamine tekstis aitab su kodulehel otsingumootorites esile tulla. Kõige olulisem reegel on kasutada märksõnu loomulikult. Märksõnade kunstlik kasutamine rikub teksti ladusust, jätab spämmi mulje ega paku lugejale lisaväärtust. Kasuta märksõnasid pealkirjades, sisu osas ja meta andmetes.

#5 – Teksti liigendamine

Kodulehe sisu loetakse sageli diagonaalselt, ehk iga sõna lugemise asemel vaadatakse tekst kiiresti silmadega üle. Selleks, et loodud sisust saaks kiire ülevaate ja oleks hästi loetav, on oluline teksti liigendamine:

  • Õhuvahed – Lisa tekstile nn õhuvahesid ehk jäta tekstilõikude, piltide, tsitaatide jm elementide vahele ruumi. See rõhutab olulist infot ning muudab teksti paremini haaratavaks.
  • Lühikesed tekstilõigud - Levinud viga veebitekstide puhul on suurte tekstiblokkide kasutamine, mida on võimatu lugeda. Teksti loetavust parandab oluliselt lühikeste lõikude kasutamine, max 3-5 rida.
  • Vahepealkirjad – Teemade eraldamiseks kasuta vahepealkirju, mis annab lugejale kiire ülevaate teksti süvenemata, millest lehel juttu on.
  • Bold – Olulise info rõhutamiseks kasuta rasvast kirja.
  • Loetelud – Loetelusid on lihtsam haarata kui pikki tekstilõike.

Kokkuvõte

Hea kodulehe sisu kirjutamiseks ei pea olema loomulik talent. Oluline on hoida teksti fookust ning järgida kuldreeglit – kirjuta külastajale! Vaata üle oma kodulehe sisutekstid, kas need vastavad nimetatud 5 punktile?

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kui Sul endal napib aega kodulehe sisu toimetamiseks, saame meie Sinu ettevõttele abiks olla. Võta meiega ühendust ja loome ka Sinu kodulehele sisu, mis müüb!

Saada e-mail kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.