Keelereeglid ja SEO: kas kasutada kirjavigadega märksõnu või mitte?

12.04.2017 / Martin Nõmm

SEO avas meetodina minu kui filoloogi jaoks huvitava maailma. Sõnadel on enneolematu võim, mille kaudu võib suunata masse ja digiturundus tõestab seda igapäevaselt. Et sõnade kunsti edukalt kasutada, tuleb kõigepealt leida nende seast õiged – oluliste ja sobivate märksõnade leidmine on üks esimesi samme digiturundusstrateegia loomisel.

Mis aga saab siis, kui õige sõna pole keeleliselt „õige”?

Ülevaade

Igal ettevõttel on oma valdkonnas märksõnad, mida igapäevaselt Google’is otsitakse. SEO ehk search engine optimization (e.k „otsingumootorile optimeerimine”) on digiturunduse meetod, mis aitab neid sõnu teades muuta ettevõtte veebilehe otsingumootoris nähtavamaks ja tõstab otsingutulemustes selle positsiooni.

Võib ette tulla, et sobiv sõna, ehk siis see, mida inimesed reaalselt otsivad ja millel pole nii tugev konkurents (ehk mille kaudu väga paljud ettevõtted head tulemust ei sihi) sisaldab grammatilist või tähenduslikku viga. Sagedased näited eesti keeles on (võetud reaalsest otsingust):

Neil sõnadel on reaalne väärtus, sest inimesed kasutavad neid. Miks mitte enda veebilehe sisu nende jaoks optimeerida?

Mis on riskid?

„Õige” keelekasutuse üle on kirjutatud ja vaieldud nüüdseks juba aastasadu. Mida tähendab see aga digiturunduses? Kõige paremini oskab sellele küsimusele vastata ettevõtja ise – kui tähtis on hea grammatika sinu kliendi jaoks?

Keelereeglitele mittevastavalt kirjutamine võib kahjustada ettevõtte mainet, kui seda läbivalt kasutada blogides ja vahelehtedes. Küll aga ei julge ma kinnitada, et see väide kehtib igas valdkonnas. Näiteks ei pruugi Eesti Keele Instituut keelereeglite järgi lubada tähendusi või sõnavorme, mida asjatundjad ja ka nende kliendid oma valdkonnas niiehknii kasutavad.

Loe lisaks: „Millist inglise keelt eelistada digiturunduses?”

Mis oleks, kui prooviks?

Kui planeerida keeleliselt ebakorrektsetele sõnadele optimeerimist, siis õigekiri on riskantsem tee. Üks strateegia võib siin olla see, kui kasutada aeg-ajalt vigast vormi ja jätta mulje, et tegemist on näpuveaga. See on aga kliendi eksitamine ja ei võta arvesse kõiki optimeerimiseks vajalikke strateegiaid (nt korduvat kasutamist).

Mis on õigekiriVõõrsõna tähendusega on veidi lihtsam. Näiteks digivaldkonnas tuleb sageli ette, et korrektne eesti keel pole reaalsele kasutusele järele jõudnud. Mööblidisainis võib „furnituur” vabalt olla üsna levinud sõna. Sellisel juhul võib negatiivne mõju olla ainult kliendile, kelle jaoks on korrektne keelekasutus ülioluline.

Olukord võib olla ka selline, et nii ettevõtja kui ka klient teavad, et sõna kirjutatakse õigesti ainult teatud moodi või tähendab ainult üht asja, aga ikkagi on olemas suured otsingumahud.

Sellisel juhul on võimalik sõna mingil määral püüda, aga jääda ka korrektseks, kui postitada sel teemal enda blogis või pühendada sellele vaheleht, kus läbivalt ebakorrektset sõna kasutada saab. Kliendi jaoks võib olla üsna hariv lugeda näiteks, miks „furnituur” on levinud sõna ja mida asjast EKI hoopis arvab.

Kui tähtis on korrektne keelekasutus sinu kliendi jaoks? Mis on tüüpilised ebakorrektsed sõnad sinu valdkonnas? – Isegi kui sellistele sõnadele optimeerimine pole sulle sobiv strateegia, aitab nendele küsimustele vastamine sinu sihtgruppi paremini mõista.

Oleme abiks erinevate digiturundust ja SEO-d puudutavate küsimustega. Võta vaid ühendust!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 ettevõtlus- ja turundussaadet külastas Roland Tokko, kes on Edu Akadeemia üks asutajatest ja muuhulgas korraldanud suurejoonelist üritust Wealth Forum, kus üheks esinejaks oli Robert Kiyosaki. Saates rääkis Roland edukast toote lansseerimisest, eelturundamise vajalikkusest ja veebiseminaride kasulikkusest. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ