Katkine lehesisu on sama eemaletõukav kui katkise aknaga pood

Katkine lehesisu on sama eemaletõukav kui katkise aknaga pood

Katkine lehesisu on sama eemaletõukav kui katkise aknaga pood

22. september 2015, Maarja Laide, Inbound, SEO

Kujutame ette igapäevast olukorda, kus inimene astub poodi, et leida omale vajalik toode. Kauplus on puhas, kaunilt sisustatud ning eemalt naeratav teenindaja tekitab mõnusa ja oodatud tunde. Klient saab lisaks ostule hea emotsiooni ning ettevõttele on lisandunud üks rahulolev klient. Kõik on nii kuis peab.

katkised lingid kodulehel veebilehel katkised aknadNüüd aga mõelgem olukorrale, kus see sama pood on jäänud pikalt koristamata, korrektselt paigutamata kaup takistab vahekäikudes liikumist ning klient ei leia soovitud toodet sealt, kus sellele oleks kõige loogilisem koht. Ehk on kusagil rippumas isegi valesti viitav silt, mis suurendab pettumust veelgi.  Suure tõenäosusega lahkub külastaja kauplusest ostu sooritamata ja küllap jagab oma halba kogemust ka teistega.

Sama situatsioon võib tekkida ka e-poes või kodulehel, kuna koduleht vajab pidevat hoolt ja korrastamist. See on oluline nii kliendi parima ostukogemuse tagamiseks kui ka otsingumootorite tarbeks, sest just viimased avavad kliendi jaoks n-ö digitaalse ukse sinu ettevõttesse.

Katkised lingid näitavad ebakvaliteetset sisu

Katkine kodulehe sisu on sama eemaletõukav kui katkise aknaga poodAina enam ja enam räägitakse, kui oluline on sisuturundus ja kui iganenud on arusaam, et koduleht on vaid staatiline visiitkaart, kus piisab tooteinfo näitamisest. Me ei saa mööda vaadata numbritest, mis näitavad, et Eestis kasutab 91% internetikasutajatest just Google otsingumootorit. Turundajad peaksid ära tundma, et see number räägib just nendega ning ei paku seejuures kindlasti lihtsat lahendust (potentsiaalse) kliendiga suhtemisel. Vastupidi. Google loob reeglid, mida tuleb järgida, kuna tema huvi on pakkuda kvaliteetset sisu kõikidele oma kasutajatele – otsingutegijatele ja sisupakkujatele – sundides viimaseid tootma sisukat, värsket ning loogiliselt seotud konteksti ja info väärtust.

Tublid sisupakkujad saavad Google (ja ka teiste otsingumooorite) poolt premeeritud tagades neile head positsioonid otsingutes, kuid karistab neid, kes teevad seda hooletult ja jätavad endast maha, lubage nimetan seda nii, „digiprügi” ehk katkised lingid.

Külastaja teekond läbi katkiste vs kvaliteetsete linkide

Kui ma alguses viitasin unarusse jäetud poele, millest tekib ehk kõigil sarnane kujutluspilt, siis digimaastikul on kasutajateekond samamoodi raskendatud, kui on hooletu oldud. Kodulehe peamine eesmärk peaks alati olema pakkuda külastajale seda, milleks ta on lehele tulnud – informatsiooni ja võimalust teha selle põhjal (ostu)otsus.

Selleks, et lehel kulgemine oleks sujuv, tehakse liikumine võimalikult lihtsaks ja loogiliseks ning klienti viiakse linkimisega aina edasi täiendava info või call-to-action’ini. Kui link viib aga veateatega lehele või suunab edasi mõistmatusse kohta (läbimõtlemata redirect), satub külastaja segadusse ning halvimal juhul lahkub ta lehelt koheselt otsimata üles artiklit, kus ta enne oli või üritamata leida informatsiooni, mille suhtes huvi tekkis. Kaotasid just potentsiaalse kliendi.

Otsingumootori teekond läbi linkimise

Kui eelnevalt oli juttu külastajast, kes võib lahkuda kodulehelt, kuna tema teele tekkisid takistused, siis tehnilises mõttes on vajadus lingi-majandus korras hoida veel motiveerivam, kuna see mõjutab kogu lehe SEO-d.

Erinevad lingid sinu kodulehel ning nende seos SEO-ga

Katkised kodulehesisesed lingid – Bad!

Loomulikult ei ole paar katkist linki põhjuseks, miks kaotatakse positsioone Google otsingus, kuid kui jõuda kriitilise piirini, siis kindlasti mõjutab see lehe üldist tervist. Kui kasutada SEO tööriistu, siis need annavad hoiatuse  juba ka esimese katkise lingi peale. Saad mugavalt kontrollida, kas Sinu lehel on murettekitavaid linke näiteks tasuta programmi Xenu’s Link Sleuth-iga.

Makstud ja massilised lingid – Bad!

Kui veel mõned aastad tagasi oli see tavapärane praktika, et osteti suurel hulgal linke ning tehti skeeme, kus erinevad saidid linkisid üksteisele, siis Google on taaskord sellise käitumise maha laitnud ning karistab julmalt, kui sellega vahele jääda. Ja vahele jäämine on vältimatu.

Lingid kahtlastele ja kahtlastelt lehtededelt – Bad!

Igal lehel on oma kuulsus ning maine ja sellest saab ka otsingumootor aru. Linkide loomine enda poolt sellistele lehtedele on juba kahtlane mõte iseenesest, kuid olles n-ö linkide sihtkohaks, on seda olukorda veidi keerulisem kontrollida ja hallata. Jälgi linke kasutades selleks näiteks WebmasterTooli ning kontrolli portaalide kvaliteeti. Kui avastad, et oled kasutanud mitte kõige mõistlikumat linkimise sihtkohta, eemalda link.

Läbimõeldud ja sisukad kodulehesisesed lingid – Good!

Jõuame selleni tagasi, et koduleht peaks pakkuma pidevalt värsket ning asjakohast informatsiooni ning osa sellest on ka erinevate seoste tekitamine.  Uue sisu loomist alustades mõtle, kuidas saad pakkuda maksimaalset kasu lugejale ning ära pelga linkida ka juba vanadele artiklitele/blogipostitustele, kui need on jätkuvalt ajakohased.

Külalisblogide lingid – Good!

Kui lood sisu, mis on haakuv mõne teise portaali sisuga, siis postita võimalusel otse või võta ühendust keskkonna haldajaga ning paku koostöö võimalust – sellest sünnib kasulik sümbioos.

Lingid foorumitest – Good!

Ole aktiivne ja loo omale kontosid keskkondadesse, mis puudutavad sinu valdkonda. Räägi kaasa ja aita külastajate probleemidele lahendusi leida. Seeläbi lood ka endale kvaliteetset imagot.

Kokkuvõte

Linkimine kodulehel on iseenesest mõistetav tegevus, kuid tihtipeale unustatakse ära järeltegevus – monitoorimine ja vajadusel parandustööd. Ära jäta endast maha „digiprügi“, mis  mõjub kodulehe SEO-le halvasti.

Soovitan võtta igal kuul omale aeg, et teha väike kontroll ning leida võimalusi sisude sidumiseks. Saades aru erinevatest linkidest ja linkimistest, lood lisaväärtust ja pakud kindlasti oma külastajale suurepärase teekonna. Nii saad võita nende usalduse ning seejuures tõsta ka lehe kasumlikkust.

Soovid rohkem infot SEO ja kodulehe tehnilise korrasoleku kohta? Küsi nõu WSI internetiturunduse konsultantidelt!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.