Kas turunduse automatiseerimine sobib sinu ettevõttele?

Kas turunduse automatiseerimine sobib sinu ettevõttele?

Kas turunduse automatiseerimine sobib sinu ettevõttele?

12. aprill 2016, Tuuli Vahtra, CRM, E-posti turundus, Sotsiaalmeedia, Turunduse automatiseerimine, Turundustehnoloogia, WSI uudised

Turunduse automatiseerimine

Viimase 10 aasta jooksul on juurde tulnud väga palju uusi kommunikatsioonikanaleid. See on suurepäraseks võimaluseks ettevõtetele, kes nende kanalite kaudu potentsiaalsete ja olemasolevate klientidega suhtlevad ning nii müügitulu suurendavad. Kuidas aga jõuda igale poole, järge pidada kontakti asukohast ostuteekonnal ning täpselt õigel ajal väärtuspakkumisi ning müügikirju edastada? Heaks lahenduseks on turunduse automatiseerimine.

91% edukaid turunduse automatiseerimise kasutajaid usuvad, et automatiseerimine on väga oluline faktor turundustegevustega edu saavutamiseks. Turunduse automatiseerimine võimaldab efektselt korraga mitmes kanalis turundada, korduvaid tegevusi automatiseerida ja jälgida ning analüüsida kodulehe külastajate käitumist. Nii tead, millal on parim aeg potentsiaalsele kliendile väärtuspakkumine saata, olemasolevat klienti järgmisele ostule suunata või võimaliku kliendiga hoopis telefonitsi ühendust võtta. Ja pealaegi – kõik eelnevalt loetletud tegevused, peale helistamise, saab turunduse automatiseerimise tarkvara sinu eest ära teha (vajalik on vaid eelnev seadistamine)!

Kuidas turunduse automatiseerimine töötab?

Turunduse automatiseerimine võtab piltlikult öeldes sinu müügikontakti käe kõrvale ja juhatab ta läbi müügitunneli. Toon ühe lihtsustatud näite.

Turunduse automatiseerimise 1. samm

1. Sinu potentsiaalne klient Peeter külastab su veebilehte, loeb su blogi või sotsiaalmeedia postitust, millel on üleskutse laadida alla tasuta e-raamat teda huvitaval teemal.

Turunduse automatiseerimise 2. samm

2. Väärtuspakkumise allalaadimiseks sisestab Peeter oma nime ja e-posti aadressi.

Turunduse automatiseerimise 3. samm

3. Kohe pärast kontaktandmete sisestamist saab ta tänava teate ning pakkumise laadida alla ka teine seotud väärtuspakkumine, näiteks case study kliendist, kellel oli Peetriga samalaadne probleem. Tasuta case study saamiseks tuleb Peetril sisestada lisaks nimele ja e-posti aadressile ka oma ametinimi, ettevõte ja selle suurus.

Turunduse automatiseerimise 4. samm

4. Kui Peeter on täitnud ära ka teise vormi, saab müügiinimene automaatse teate, et Peeter laadis alla juba teise väärtuspakkumise (millest võime järeldada, et Peeter on sinu tootest või teenusest siiralt huvitatud). Ettevõtte esindaja saab nüüd Peetriga ühendust võtta, et tõenäoline müük vormistada.

Millised on turundus- ja müügitegevuste automatiseerimise kasud?

  • Saad lihtsalt ja mugavalt korraga mitmes kanalis turundada
  • Hoiad kokku palju aega, sest turunduse automatiseerimine vähendab korduvate tegevuste sooritamist
  • Võimalikke kliente on hõlpsam selgeks teha ja sihtida
  • Saad suunata potentsiaalseid kliente soovitud tegevusi tegema ja toodad kvaliteetsemaid müügikontakte
  • Väheneb inimliku eksimuse võimalus turunduskampaaniate juhtimisel
  • Parandad kliendikogemust ja -rahulolu

Kas sinu ettevõte on turunduse automatiseerimiseks valmis?

Kas sinu turundusmeeskond monitoorib ja analüüsib hetkel igakuiseid turundustegevusi ning ühekordseid kampaaniaid? Kuidas te müügikontakte ostuteekonnal edasi suunate? Millal läheb kontakt turundusmeeskonnalt üle müügimeeskonnale? Kui sa ei tea vastuseid neile küsimustele või vastuseks on „ei”, on viimane aeg turunduse automatiseerimisega alustada.

Turunduse automatiseerimisest oleks su ettevõttele kasu, kui:

  • ettevõtte turundusmeeskond on hädas korraga mitme turunduskanali haldamisega;
  • sa ei kasuta veel kontaktihaldustarkvara (CRM-i) või pole olemasolevaga rahul;
  • sa soovid kontakte segmenteerida ja neile erinevaid sõnumeid saata;
  • olemasolevad kliendid ei tee uusi oste;
  • sul ei ole piisavalt töötajaid, et käsitsi kõigi müügikontaktidega ühendust võtta;
  • turundus- ja müügimeeskond ei tee omavahel piisavalt koostööd;
  • isegi kõige „soojemad” kontaktid vajavad enne ostu sooritamist tähelepanu.

Soovid turunduse automatiseerimise kohta rohkem teada?

Turunduse automatiseerimine on väga võimas abivahend nii ressursside optimeerimiseks kui müügitulu suurendamiseks. Kahjuks tunnevad aga 88% B2B ettevõtetest, et nad ei kasuta turunduse automatiseerimise täit potentsiaali.

Et rohkemad ettevõtted saaksid turunduse automatiseerimise oma äri kasuks tööle panna, korraldame 20. mail Eesti esimese turunduse automatiseerimise koolituse koos digiturunduse eksperdi ja hinnatud kõneleja Rob Thomasega. Workshop’il saad teadmisi nii turunduse automatiseerimise kui sotsiaalse müügi kohta.

Turunduse automatiseerimise workshop Rob Thomasega

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.