Kas Sinu Facebook’i kampaaniapilt vastab reeglitele?

Kas Sinu Facebook’i kampaaniapilt vastab reeglitele?

Kas Sinu Facebook’i kampaaniapilt vastab reeglitele?

01. juuli 2013, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

Facebooki pildidEelmise aasta lõpus muutis Facebook vaikselt kaanefoto ja reklaamides kasutatavate piltide reegleid, mis on muutnud Facebook’is reklaamimise ja postitamise oluliselt keerulisemaks. Muudetud reegli kohaselt ei tohtinud kaanefoto sisaldada hinnainfot, kontaktinfot, viidata Facebook’i funktsioonidele nagu „jaga“ ja „meeldib“, sisaldada CTA-sid ega kasutada pildil üle 20% teksti.

Facebook võttis muudatusi väga tõsiselt ja ajas paljud Facebook’i kasutajad marru. Vastakate reaktsioonide ja segaduse tõttu kohendas Facebook antud reeglit märtsikuus. Viimane regulatsioon ütleb:

„ Kaanefoto ei tohi olla petlik, eksitav ega rikkuda kellegi autorlusõigusi. Sa ei tohi julgustada inimesi oma kaanefotot nende isiklikule ajajoonele üles laadima. Kaanefoto ei tohi sisaldada rohkem kui 20% teksti.“

Seega on nüüd lubatud CTA-de, kontaktinfo ja hinnainfo kasutamine kaanefotol. Küll aga on säilinud 20% teksti reegel, mis laieneb ka reklaamidele, pakkumistele ja sponsoreeritud lugudele, mis ilmuvad uudistevoos.

Mis on lubatud, mis keelatud?

Facebook’i reklaamijuhised ülevad:

  • 20% teksti reegel ei laiene piltidele, millel on tekst reaalse toote peal.
  • Pildid toodetest reaalsetes olukordades või pildid, kus toode on taustal on lubatud.
  • Pildid, kus logo või tekstiline reklaampilt on suurendatud, ei ole lubatud.
  • Pildid, mis on töödeldes eirates 20% reeglit, ei ole lubatud.

Seejuures on oluline tähelepanek, et reegel ei laiene ajajoonel tehtud postitustele, mida ei reklaamita.

Kuidas Facebook 20% reeglit kontrollib?

Facebook on kinnitanud, et nad kontrollivad 20% reeglit jaotades pildi 5×5 kastideks. Pilt vastab nõuetele kui tekst ei täida enam kui 5 kasti. Kui tekst esineb rohkem kui 5 kastis, ei lubata pilti kasutada kaanefotol, reklaamides ega sponsoreeritud lugudes. Seejuures on oluline märkus, et tekstiks loetakse ka logosid.

Näiteks:

WSI kaanefoto

Ajajoone jaotus:

Facebooki kaanefoto pildi jaotus

Reklaampildi jaotus:

Facebooki reklaampildi jaotus

Miks 20% reegel vajalik on?

Facebook on eelkõige sotsiaalne keskkond, kus rõhk on suhtlusel ja suhete arendamisel. Selleks, et vältida keskkonna „reklaamistumist“ on Facebook teinud vastavaid muudatusi. Liiga kommertslikud pildid ja bänneri stiilis reklaamid, eriti just uudistevoos, ei sobi Facebook’i üldise kuvandiga.

Pildiline sisu on Facebook’i kasutajate poolt enim jagatud ning tekitab rohkem engagementi ehk kasutajate kaasatust. Seda on märganud ka ettevõtted, kes postitavad enam pildilist sisu. Alles hiljuti teavitas Zuckerberg, et ligi 50% uudistevoo sisust on pildid.

Ettevõtetel on oluline jälgida Facebook’i häid tavasid, mis aitab neil paremini kasutajatega ühendust luua ja muuta Facebook enda jaoks toimivaks turunduskanalist. 20% reegel muudab sotsiaalkesskonna inimlikumaks ja sunnib ettevõtteid jääma raamidesse, mis ei lase ettevõtetel kasutada Facebook’i kui ainult müügi- ja reklaamikanalit.

Kuidas 20% teksti reeglist kasu lõigata?

  1. Tekita rohkem aktiivsust – Kuigi alguses oli kaanefotol keelatud kasutada CTA-sid, siis peale viimast muudatust on see lubatud. Ettevõtted saavad seda kasutada aktiivseteks üleskutseteks, nt on võimalik jagada e-raamatuid, kuponge, infot ürituste kohta, kutsuda fänne webinaridel osalema, jagada kingitusi jm. 20% teksti on piisav, et kaanefoto ei mõjuks liiga müüvalt.
  2. Postita pilte päris inimeste ja asjadega – Selle asemel, et jagada Facebook’is Photoshopitud tootepilte, püüa kaamerasse olukorrad päris situatsioonidest. Pildid reaalsest elust tekitavad palju rohkem emotsiooni ega mõju reklaamina. Seejuures väldi teksti lisamist pildile, kasuta selleks pildi pealkirja võimalust. Miks mitte julgustada ka oma jälgijaid jagamast pilte Sinu toodetega? Hea idee järgmiseks Facebook’i võistluseks :)
  3. Muuda pildi sõnum lihtsaks – 20% teksti tähendab, et pildi sõnum peab olema lihtne, konkreetne ja arusaadav. Kasuta lühikesi reklaamlauseid ja üleskutseid, mis annavad selgelt edasi postituse või reklaami idee. Väldi teksti pressimist 5 kasti, kasutades selleks väikest fonti.

Probleemid reklaamidega

20% reegel valmistab rohkem peavalu reklaamidega. Korralikult toimiv süsteem puudub linkide jagamisel ja ainult paremal ääreribal reklaamimisel:

  • Lingi jagamine ja reklaamimine – Facebook’is on võimalik muuta postitus automaatselt reklaamiks, mis tähendab, et iga kord kui Sa teed postituse genereerib Facebook sellest automaatse reklaami. Kui ise tehtud piltide puhul on võimalik pildil olevat teksti hulka sobivaks timmida, siis jagades teiste loodud sisu, nt mõnda blogi postitust või uudist, on võimatu muuta postituse juures asuvat pisipilti. See aga tähendab, kui pildil on üle 20% teksti, eksib reklaam Facebook’i reeglite vastu, mis tähendab, et antud reklaam keelatakse ära.
  • Uudistevoo vältimine – Postituste reklaamid ja sponsoreeritud lood on ühed efektiivsemad reklaamid, mis tõstavad fännilehe engagementi. Reklaamide kasutamise teeb keeruliseks 20% teksti reegel, sest uudistevoole postitatud pildid võivad sageli sisaldada rohkem teksti. Seega on võimalik selliseid pildiga postitusi reklaamida Facebook’i paremas ääres. Olukorra teeb keeruliseks postituse ja sponsoreeritud reklaami ainult paremas ääres postitamise võimaluse puudumine. Seega ei ole võimalik reklaamida postitust, millel on üle 20% teksti.

Kokkuvõte

20% teksti reegel on loodud kaitsmaks Facebook’i liiga kommertslikuks muutumist. Ettevõtetel on võimalus antud reeglist kasu lõigata, mis eeldab põhjalikult läbi mõeldud postituse sisu ja nende reklaamimise võimalusi. Kontrolli kindlasti enne pildiga postituse tegemist, ega see ei sisalda enam kui 20% teksti. Eriti oluline on seda jälgida kampaaniapiltide puhul, vastasel juhul võib Facebook Su pildi keset kampaaniat lihtsalt maha võtta. Tavaliste postituste puhul, mida ei kavatseta reklaamida, antud reegel ei kehti.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.