Kas sa raiskad oma sisuturunduse eelarvet?

Kas sa raiskad oma sisuturunduse eelarvet?

Kas sa raiskad oma sisuturunduse eelarvet?

09. september 2015, Maarja Laide, E-posti turundus, Inbound, SEO

Tarbijakäitumine on muutunud, inimesed otsivad ise infot, selle asemel, et lasevad endale müüa ning 90% juhtudel algab ostuteekond just internetist. Mõtle kasvõi iseenda harjumustele. Kui sa viimati midagi osta soovisid, siis kuidas sa käitusid? Kas sa guugeldasid, lugesid artikleid ja arvustusi, küsisid sõprade soovitusi? Kui me ei räägi just saia või leiva ostmisest, siis tõenäoliselt küll.

sisuturunduse eelarveEttevõtte seisukohast, tuleb selleks, et võita  potentsiaalse kliendi huvi, olla õigel ajal õiges kohas. Kuna ostuteekond algab sageli guugeldamisega, siis sinu ülesanne on olla Googles nähtaval! Lihtne.

Natukene keerulisemaks läheb asi siis, kui minna teoorialt praktikale. Kuidas siis teha nii, et minu ettevõte Googles hästi nähtaval oleks? Selle kohta jagab Google ise nõuandeid.  Kirjutad asjaliku artikli ja inimesed tulevad.

Sisuturundus on põhimõtteline muudatus turunduses

Just see lähenemine on muutnud oluliselt senist arusaama internetiturundusest. Turundusagentuurid on tasapisi kirjastajateks muutumas ning laineid lööb uus moesõna sisuturundus.  Kuna sisu tootmine on üsna ressursimahukas ja nõuab kas head partnerit või kerge sulega töötajat on tekkinud hulganisti uusi töökohti copywriteritele ja toimetajaele. Iseenesest ju tore.

Küsimus on, kas see tasub ära?

Kas sul on vaja uut töötajat, kes iga nädal artikleid vorbib, et saada rohkem päringuid? Kahjuks ei ole kõik tegevused alati võrdsed ja see, mis mõne puhul töötab imehästi võib teisele rohkem kahju tuua. Ja nii on ka sisuturundusega.

Sisuturunduse #1 eesmärk on tuua potentsiaalsed kliendid sinu kodulehele. Anda neile infot, mis aitaks neil tulevikus paremaid otsuseid vastu võtta.  Seejuures tuleb klienti teenindada 4 erinevas faasis:

  1. Meelita – Võõrad külastajateks

  2. Saa kontakt – Külastajad kontaktideks

  3. Müü – Kontaktid klientideks

  4. Teeninda – Kliendid fännideks

inbound turundusstrateegia

Ehk blogi postitused ei ole ainult selleks, et kodulehele uusi külastajaid läbi Google saada, vaid selleks, et arendada kliendisuhteid. Sest ükskõik kui hästi kliendid sind leiavad, kui sa ei paku huvitavat sisu ega loo usaldust, siis ei tule sealt ka müüki. Ja siin ei piisa ainult heast sisust.

Kas su veeb on selleks valmis?

Kuigi meid on väiksest saati õpetatud, et raamatut ei hinnata kaane järgi, siis veebis on see siiski oluline. Kui sa tahad, et kodulehele jõudnud külastaja seal ka pikemalt peatuks, siis peab su veeb usaldust tekitama.

Kui su veeb on jama, siis on sisuturundusele kulutatud aeg ja raha sisuliselt maha visatud. Isegi kui sa kirjutad ise artiklid, siis aeg on ikka see mis maksab. Kui sa juba investeerid sisuloomele, siis miks sa ei investeeri sellesse, et kodulehele saabunud külastaja sulle ka pikaajaliselt kasu tooks? Sisuturunduse eesmärk ei tohiks olla nn üheöösuhe. Tood inimese lehele ja jätad temaga sama kiiresti hüvasti.

Vastupidi. Sisuturunduse eesmärk on pikaajaliste suhete loomine. Sa pakud väärtust, mida sinu potentsiaalsed kliendid hindavad. Nad tahavad teada, kuidas oma probleeme lahendada ja kuidas sina saad neile sealjuures abiks olla.

Aga suhte hoidmine on raske. See nõuab aega ja pühendumist. Sa pead olema valmis selle suhte nimel töötama. Selleks, et hoida potentsiaalsed kliendid enda kõrval, tuua nad tagasi sinu kodulehele uusi postitusi lugema ja lõpuks välja teenida usaldus, peab sul olema strateegia.

Seega vaata üle oma koduleht ja müügitunnel. Inimene ise harjub väga kiiresti talle tuttavate asjadega ära, mistõttu endal on kodulehe headust raske testida. Selleks võid küsida abi professionaalidelt või paluda mõnel oma tuttaval veebi kasutada ja küsida tagasisidet. Tähelepanu tasub pöörata järgmistele asjadele:

  • Kodulehe struktuur

  • Avalehe sisu

  • Sisulehe ülesehitus

  • CTA-de kasutamine

  • Kontaktinfo ja kontaktivormid

Häid nõuandeid, mis on kodulehe konversiooni juures oluline, saad lugeda siit.

Ära jäta juhuse hooleks

e-mailiga liitumine inboundTeine asi, millele tuleb tähelepanu pöörata on kontakti saamine. Kui sa tahad, et külastaja tuleks su lehele uuesti tagasi, siis sa pead selle nimel vaeva nägema. Sul on vaja külastaja andmeid, et sa saaksid talle end uuesti meelde tuletada. Nagu suhte puhul ikka, algab kõik telefoni nr-ist või e-mailist.

Vastupidiselt levinud arvamisele ei ole e-mail spämm ega vanakooliturundus. 4,3 miljardit e-maili kontot saadab iga päev kokku 196 miljardit e-maili. 91% inimestest kontrollib oma e-maili iga päev. 76% turundajatest kasutab e-maili sel aastal aktiivsemalt kui eelmine aasta. Kas e-mail tundub ikka surnud? (Allikas: Radicati  and Vero Analytics)

Mis kõige toredam, e-maili turundus ei ole raketiteadus. E-mailiga liitumise lisamine kodulehele ei ole keeruline töö. Vali välja e-maili tarkvara, mida soovid kasutada, ühenda vorm kodulehega ja hakka oma listi koguma. Kuni 2000 kontaktini on näiteks MailChimp tasuta. Limiteeritud funktionaalsusega, kuid siiski. Erinevaid tarkvarasid on hulgi, leia oma lemmik!

Loota, et vormi lisamisel hakkab e-maili list mühinal kasvama, on natukene naiivne. Sul on vaja põhjust, miks peaks keegi  sinult edaspidi uudiskirju saada tahtma. „Liitu uudiskirjaga“ ei ole sugugi integreeriv ja kutsuv ega anna ka ühtegi põhjust, miks ma peaks oma e-maili mõne ettevõtte käsutusse andma.

Selle asemel paku väärtust.  Kasuta e-mailiga liitumist kvaliteetse sisu lunastamiseks. Sa ei pea iga nädal kirjutama uut blogi artiklit. Selle asemel võid ressursse koondada ja anda välja ühe mahuka e-raamatu või teha hoopis video. Kui see on huvitava sisuga ning kodulehe külastaja näeb selles väärtust, siis on ta nõus selle vastu ka oma e-maili andma.

Kui sul on olemas e-maili list, siis saad sa kontaktidele iga uue postituse kohta teate saata. Selleks, et mitte inimesi ära tüüdata, segmenteeri nad huvide järgi ehk listiga liitumisel anna valida, millest nad huvitatud on.

4 nippi edukaks e-maili turunduseks

  1. Sea eesmärk – miks sa e-maili saadad? Kas soovid informeerida uuest blogi postitusest? Ehk on mõni uus pakkumine hetkel käimas? Ära hoia väärtuslikku infot enda teada, jaga seda oma kontaktibaasiga. Pea meeles, et eesmärk oleks tegevusele kutsuv.

  2. Personaliseeri – saada e-maile päris inimestele. Kasuta võimalusel inimese eesnime. Kui sul on segmenteeritud andmebaas, siis saada e-maile vastavalt kontakti huvidele. Veelgi parem, kui kasutad e-mailide automatiseerimist ja saadad igale kontaktile teatud aja tagant meeldetuletavaid e-maile, kui nad ei ole ammu blogi külastanud, ostu sooritanud vm.

  3. Köida tähelepanu – kasuta elemente, mis püüavad tähelepanu. Üks e-mail võib sisaldada mitut CTA-d. Näiteks primaarne CTA kutsub blogi lugema, sekundaarne emaili sõpradega jagama.

  4. Testi ja analüüsi – jälgi e-mailide puhul trende. Kasuta pealkirjade ja saatmise aja testimist. Tee järeldused.

Kokkuvõte

E-mailiga tood sa juba varem kodulehte külastanud inimesed oma lehele tagasi, harid neid, pakud uut ja huvitavat infot ning lood pikaaegsed suhted. E-mail ei ole mingi imevahend, mis toob koheselt tulemusi, vaid see ongi pikaajaline investeering. Küll aga jätad sa kasutamata suure võimaluse, kui sa EI kasuta e-maili. Sa näed roppu vaeva, et saada külastaja oma kodulehele ja lased ta siis nii lihtsalt minema. Miks!?

Kui sa mõistad seda, kuidas tarbijakäitumine ja info tarbimine on muutunud ja mis rolli selles mängib sisu, siis kasuta seda oma ettevõtte jaoks ära. Kuid ära kiirusta, tee enne vundament korda.

Soovid rohkem infot sisuturunduse ja e-maili integreerimise kohta? Küsi nõu WSI internetiturunduse konsultantidelt!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.