Kas Sa oled odav?

Kas Sa oled odav?

Kas Sa oled odav?

09. detsember 2013, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

odavIga ettevõtja soov on saavutada edu, jõuda finantsilise vabaduse ja teostusvõimeni. Kui see oleks nii lihtne, oleks meil kõik ettevõtjad. Reaalsus on aga karm. Konkurents on tihe, turg nõudlik ja õiged otsused rasked. Ettevõtja on alati silmitsi valikutega, kuidas edasi ja mis töötab ettevõtte jaoks kõige paremini. Kõige suurem takistus edu ees on teadmatus. Vähene teadlikus võimalustest ja põhjustest suunab meid valele teele. Küllalt on turul „solkijaid“, kes püüavad Sind lihtsate ja odavate lahenduse lõksu meelitada. Aga elus ei ole lihtsaid asju, seda peaksid Sa juba teadma.

Kelle heaks sa töötad?

Teinekord on turvaline minna lihtsama vastupanu teed. Selleks, et olla internetis edukas, on Sul vaja mingisugust online keha. Tavaline lahendus on koduleht, kuid sellel on mitmeid alternatiive. Näiteks Facebook’i fännileht, Pinterest leht või mõni muu lihtne „5 minuti lahendus“. Neid verivärskeid ettevõtjaid, kes on loonud oma online reputatsiooni puhtalt Facebook’ile, on küllalt. Palju lihtsam on teha endale üks konto ning seal siis tasuta nänni jagada ning mis kõige parem, see on tasuta.

Küll aga on tabav tsitaat If you’re not paying for it; you’re the product (Andrew Lewis), mis tabab naelapea pihta. Ehitades oma äri kellegi võõra keskkonda, saab sinust toode. Sa hakkad tööle Facebook’i jaoks, tood neile reklaamiraha ja külastusi, reklaamid neid ja hoolitsed, et Facebook oleks edukas ettevõte. Aga Sina ise? Mis saab siis, kui Facebook muudab reegleid? Keegi ei küsi Sinu käest, kas Sa oled sellega nõus. Väikeetevõtja on Facebook’i jaoks tähtsusetum kui kärbes. Ja sama võib öelda teiste suurkorporatsioonide kohta. Kui su koduleht sõltub ainult Googlest, siis kelle heaks sa töötad? Mis juhtub, kui Su leht kukub rankingust välja ja kliki hinnad lähevad üüratult kalliks? Paned uksed kinni?

Tavalised müügiesindused tegelevad selliste probleemidega iga päev. Rent on kallis ja kui läbimüüki ei ole, on ettevõttel kriips peal. Seepärast on online äri turvaline valik, juhul muidugi, kui seda õigesti teha. Sinu põhivara sõltub täielikult Sinu õnnestumisest. Selle asemel, et ehitada oma äri kellegi võõra maale, ole iseenda saatuse sepp ja õnne valaja.

Digitaalne vabadus

Nimetatud „5 minuti lahendused“ on suurepärased tööriistad Sinu ettevõtte turunduse toetamiseks, kodulehe külastuste tõstmiseks. Mitte aga iseseisva platvormina, millele oma äri ehitada. Ära lange lihtsate asjade lõksu, vaid mõtle kaalutletult, kas odav ja lihtne on see, mida Sa oma ettevõtte jaoks tahad. Kas Sa oled odav ja lihte?

Tõenäoliselt ei ole kellegi unistus olla odav. Seepärast pead Sa vaeva nägema. Loo oma online reputatsioon kanalile, mida Sa suudad hallata vastavalt OMA ettevõtte vajadustele, mitte kellegi teise.

Selleks on sul vaja kodulehte ja internetiturundust. Mida see tähendab?

  1. Kvaliteetne veebConversion design’iga koduleht, mille eesmärk on muuta külastajatest kliendid.
  2. Turunduskanalid – Vali turunduskanalid, mis toetavad Sinu ettevõtte brändingut ning aitavad lehele tuua külastusi. Sotsiaalmeedia, makstud reklaam, blogi, e-mailid jm on efektiivsed digitaalturunduse vahendid, mis hoiavad Su brändi elevana.
  3. Päringute süsteem – Kodulehe külastaja eraldiseisva näitajana ei ole väärtus, küll aga on väärtus konversioon, mis toob Sinu ettevõttele reaalset tulu. Ehita kodulehele müügitunnel, mis suunab kliendid ostma.
  4. Kliendisuhted – Ükski ettevõte ei ole edukas, kui nende kliendisuhtlus on olematu. Hoolitse selle eest, Su kliendid Su nime mäletaksid ja kodulehele tagasi tuleksid!

Ükski neist tegevustest ei ole lihtne ja kiire. Head tulemused võtavad aega, süsteemid peavad juurduma ning end õigustama. Kuid Sa võid kindel olla, et ehitades oma internetiäri üles ressurssidele, mille üle sul on kontroll, on Sul oluliselt suurem vastutus ja võimalus saada edukaks.

Kokkuvõte

Ära ole naiivne ega ehita oma äri üles teiste varale. Nagu vanasõna ütleb „iga mees on oma saatuse sepp ja oma õnne valaja“. Investeeri kvaliteetsesse veebilahendusse ja seisa oma saatuse eest. Ära lange „lihtsa raha“ lõksu, seda ei ole olemas.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad abi oma internetiäri ehitamisel? Kontakteeru WSI-ga ja loome su ettevõttele jätkusuutliku digitaalstrateegia plaani!

Helista +372 6 888 098, saada kiri kontakt@wsionline.ee või esita päring!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.