Miks su koduleht ei tööta?

Miks su koduleht ei tööta?

Miks su koduleht ei tööta?

02. juuni 2014, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

„Mis mõttes? Mis mu kodulehel siis viga on?“ küsid sa. Sinu meelest on su koduleht igati loogiline, leht näeb ilus välja ning sinu brändi väärtused on seal kenasti kirjas. Mida siis veel vaja on? Vähe asjatundja pilk võib aga lehe juures märgata mitmeid puudusi: kas on ta otsingus raskesti leitav, liiga keeruline ja ebamugav kasutada, ebaloogilise struktuuriga, kentsaka väljanägemisega, kirjavigadega või lihtsalt liiga aeglane. Kõrvaltvaataja paneb tähele seda, mida ise ei näe.

Võib-olla oled sa muutunud natukene umbusklikuks digiturunduse efektiivsuse suhtes, sest seni pole kodulehest müügi juures just palju abi olnud. Info on kodulehel olemas, külastusi on ka justkui piisavalt, aga tulemusi ei ole. Tõenäoliselt jääb edu teadmatuse taha, sellest, mis veebis toimib ja mis mitte. Seda, kui hea su koduleht tegelikult on, näitab kodulehe analüüs, mis annab vastused põhiküsimustele:

  • Millised on internetiturunduse võimalused ja kui tõhusalt sinu koduleht neid ära kasutab?
  • Kuidas tänastele klientidele rohkem müüa?
  • Kuidas jõuda uute klientideni?
  • Kuidas sinu koduleht peegeldab sinu brändi põhiväärtusi?

Kõike saab mõõta

arvelaud

Internetis on lihtne raha raisata, kui puudub strateegia. Edu saavutavad need, kel on läbimõeldud koduleht ja turundusplaan. Kodulehte üles riputades ei hakka üleöö kuldmünte sadama. Selleks, et koduleht tooks soovitud tulemusi, peab sel olema müügitunnel ja korralik turundusstrateegia. Õnneks pakub internet võimalusi, mis näitab täpselt, kui hea su koduleht on ja kuidas seda võiks turundada.

Internetiturunduse üks võtmesõnadest on mõõdetavus, näidates,  kes kodulehel käisid, kust nad sinna sattusid, kui kaua nad lehel olid, mida lugesid-vaatasid ning kui paljud jõudsid tegevuseni, mida sa neilt ootad, olgu selleks siis päringu saatmine, tellimuse esitamine, uudiskirjaga liitumine vms. Mõõdetavus tähendab, et saame väga täpselt välja arvutada, kui palju üks tegevus sulle maksma läks ning milliseid reklaamikanaleid ja -sõnumeid on mõtet edaspidigi kasutada.

Mis? Kus? Kui palju?

Sinu  jaoks on su leht üliloogilise ülesehitusega ja vägagi arusaadav. Kuid sul on raske ette kujutada, millised probleemid tekitav inimesel, kes sinna esimest korda satub. Kust ta leiab teda huvitavad tooted? Kus on hinnad? Kuidas ta saab tagasi eelmisele vahelehele? Oma küsimustele vastust leidmata klient lahkub ning tõenäoliselt ei tule enam kunagi tagasi.

Oma valdkonnaga tihedalt seotud inimene ei näe asju nii nagu klient. Teadmiste tase on niivõrd erinev, et see võibki kajastuda kodulehel, kus info on struktureeritud vastavalt ettevõtte arusaamale, kuid tavakülastaja jaoks on see täiesti arusaamatu.

Kodulehe analüüs aitab sul aru saada, kuidas ehitada leht üles nii, et tekstid, nupud ja ikoonid oleksid seal, kust neid kõige tõenäolisemalt otsitakse; kuidas teha lehel liikumine võimalikult mugavaks ja kiireks; kuidas suunata klienti samm-sammult selle tegevuseni, mida me temalt ootame. Vahel võib probleem olla mõnes väikses asjad, mille parandamise järel kodulehest saadav tulu hüppeliselt kasvab.

Esimene mulje loeb

Veel üks asi, mida lehega harjunud inimene ei oska märgata, on disain. Esimene lehele heidetud pilk loob eelarvamuse selle kohta, millist kvaliteeti pakutakse. Kui lehe kujundus jätab amatöörliku mulje, siis ei saa inimene kunagi teada, et tegelikult pakutakse seal esmaklassilist kaupa, sest ta lahkub asja edasi uurimata.

Lihtsaid asju, millele asja sees olev inimene tähelepanu ei oska pöörata, on veel palju: koht otsingutule­mus­tes, maandumislehed, märksõnaanalüüs jne. Erapooletu hindaja aitab näha oma kodulehte värske pilguga ning annab ideid, mida võiks muuta.

Kokkuvõte

Koduleht ei saa kunagi valmis: muutub firma ise ja muutub ärikeskkond. Sellepärast on mõttekas vähemalt iga poole aasta tagant leht üle vaadata, kõrvutada konkurentide omadega ning mõelda, mida saaks täiustada.

Telli tasuta kodulehe analüüs ja pane oma koduleht raha teenima! Analüüsi tulemusel kaardistame sinu ettevõtte kitsaskohad internetis ning personaalse konsultatsiooni käigus anname ülevaate firma hetkeolukorrast internetis. Lisaks jagame soovitusi, kuidas neid vigu parandada ning milliseid internetiturunduse võimalusi võiks sinu ettevõte kasutada.

Telli tasuta kodulehe analüüs

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.