Kaasaegse veebidisaini võlud ja valud

Kaasaegse veebidisaini võlud ja valud

Kaasaegse veebidisaini võlud ja valud

09. juuli 2015, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

Kodulehte luues on mobiilsete/tablet kasutajatega arvestamine muutunud nii elementaarseks, et seda mainitakse mööda minnes lehe arendusi planeerides. Arenenud on nii mobiilide võimekus internetti tarbida kui ka seda toetav visualiseeriv kood – HTML/CSS standardid. Kaasaegne veebidisain on elementaarne ka turunduslikult töötava kodulehe jaoks (SEO jne). Viimasest Google uuendusest, mis arvestab ka lehe sobivust nutiseadmetega, on möödunud juba mõna aega. Palju on hädas vana lehega ning vajavad uut.

Uuemad standardid rikastavad disaineri/Front-End arendaja võimalusi lehte struktureerida ja sisu võimalikult kasutajamugavalt erinevate seadmete lõikes presenteerida. Kuigi arendajad saavad luua lehel parema kasutajakogemuse, on siiani uute standarditega kaasa minemisega üks achilleuse kand – meil kõigil ei ole uus nutividin või arvuti kodus, mis jooksutab viimase põlvkonna brausereid.

Kaotavad mahajäänud

Kõige värskemaid veebiarenduse Front-End standardeid kasutades kaotavad vanemad seadmed. Internet Explorer 10-st vanemates brauserites on koduleht “katki” (nt. kodulehel võib info vales kohas olla, visuaalseid elemente ei kuvata, osa infot on kadunud jne).

Üks lahendus on kirjutada mõlemates standartites, kuid see tähendab põhimõtteliselt “kahe kodulehe tegemist”. Brauseritele määratakse, millist koodi need lugema peavad. Tõsi on see, et mõned gigandid ei saagi endale lubada ainult värsket koodi. Nad kas teevad “uue aegunud kodulehe” või kirjutavadki mitmeid ridu koodi juurde. Õiget vastust siin ei olegi. Tuleb vaadata enda firma hetkeolukorda ja õigesti hinnata, kuidas raha internetti investeerida.

Nüüd tekkib küsimus – miks peaks siis uuele üldse üle minema?

90% kasutajatest võidab

kaasaegne veebidisainAina tähtsamaks muutub veebis info õige paigutus ja lehe ülesehitus. Inimesed süvenevad vähem kui varem ja visuaase materjali osakaal disainis kasvab. Üks suurimaid eeliseid uuel standardil on sisu paindlikus/voolavus. Lehte üles ehitades tuleb panna erinevad sisublokid/kodulehe osad ennast ümber paigutama, et info sobituks väiksemale ekraanile. Eesmärk on pakkuda sama mugavat ja head elamust nutiseadmetes, kui ka lauaarvutis. Kadunud on vana HTML’i tabelid, mis on rangete piiridega ja ei kohane vastavalt ekraanile.

Samuti on kaasaegne kodulehe disain liikunud rastergraafikast vektorgraafika suunas, eesmärgiga väiksematel ekraanidel teravat pilti pakkuda. Kuna hoiame enda telefone ja tabletit silmadele lähemal kui arvuti ekraani, pannakse telefonidesse palju “teravamad” ekraanid. Selle pärast ongi vanu kodulehti telefonis vaadates näha udust/konarlikku disaini. Rasterpildid on lihtsalt värvipunktide kogum ja neid ligidalt vaadates võib värviruutugi näha. Vektorgraafika on reeglite kogum, mis arvutuste kaudu tekitab pildi. Lihtsalt öeldes – “küsi pakkumist” nupp on uuel standardil teravam ja ilusam.

Mida teha?

Tegelikult ei ole uue standardi suhtes olukord nii morn. Kõigest 4% kasutajatest on Internet Explorer 9 või vanema peal. See teeb iga 25nda inimese (statistika kohta saad lugeda siit). Kuigi saab luua lehe pidades silmas kõige hilisemaid tehnoloogiaga kaasa minejaid, kuid samas tähendaks see ülejäänud mitte 96%le kehvema kogemuse pakkumist. Mida sina sellises olukorras teeksid?

Kui soovid kaasamõtlejat uue lehe arendamise osas, siis võta julgelt meiega ühendust. Aitame just Teie ettevõttele õige lahenduse välja töötada.

 kodulehe tegemine e-raamat

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.