Internetiturunduse trendid aastal 2013

Internetiturunduse trendid aastal 2013

Internetiturunduse trendid aastal 2013

16. jaanuar 2013, Kristjan-Paul Raude, Makstud meedia - PPC, SEO, Sotsiaalmeedia, Strateegia

internetiturundus 2013Internet ja internetiturundus on viimaste aastatega muutunud väga populaarseteks terminiteks turundajate seas. Ettevõtted otsivad võimalust lisaväärtuse saamiseks internetist, mistõttu on oluline kursis olla internetiturunduse trendidega. Eelmise aasta keskpaigas tegime ülevaate 2012. aastal ilmnenud internetiturunduse trendidest. Alanud on uus aasta ning möödunud aasta trendide ning WSI Online kogemuste põhjal saab teha järeldusi, millises suunas liigub internetiturundus 2013. aastal.

2013 aasta peamised internetiturunduse trendid

1. Interneti ja internetiturunduse kasutajate arv kasvab

Hetkel on maailmas 2,4 miljardit interneti kasutajat (aastane kasv 8%), mis moodustab 34% rahvastikust. Ainuüksi Euroopas on 500 miljonit kasutajat, mis moodustab 63% rahvastikust (Eestis on sama näitaja 78%).

Internet on pidevalt kasvav turunduskanal, kus iga aastaga suureneb kasutajaskond.

2. Eesti ettevõtete reklaamiraha suunatakse veelgi rohkem internetti

2012 I poolaasta läks 15% kogu Eesti meediareklaami rahast (6 miljonit eurot) internetti. See moodustas kõige kiiremini kasvava reklaamikanali (kasvades võrreldes eelmise aastaga 10%) samal ajal kui ülejäänud reklaamiturg püsis paigal.
Eesti ettevõtted on leidnud efektiivse turunduskanali interneti näol. Et seal edukas olla, ei piisa enam tavalistest kampaaniatest ja lihtsatest strateegiatest. Konkurents kasvab!

3. Sisuturundus ei ole enam oluline. See on väga oluline!

Sisu ei ole enam lihtsalt tavaline tekst. Täna tähendab hea sisu teksti, pilte, videoid ja interaktiivseid infograafikuid. Peale selle, et hea sisu loob eelduse selle jagamisele kasutajate poolt sotsiaalmeedias, loob see eelduse ka heaks SEO-ks.
Investeerides kvaliteetsesse sisuloomesse lood endale lojaalse jälgijaskonna, kellest võivad saada sinu tulevased püsikliendid.

4. Otsingumootori turundus - SEM

Google on võtnud oma hingeasjaks otsingutulemuste parandamise kodulehtede arvelt, mis ei paku lugejale lisaväärtust. Indekseerimisest kustutatakse või langetatakse lehe positsiooni, kui kodulehel kasutatakse kopeeritud sisu, märksõnarohket teksti jne.

  • Google Author Rank  – Nii nagu Page Rank hindab kodulehti, nii hindab Author Rank inimeste/autorite usaldusväärsust Google silmis. Google hakkab hindama usaldusväärseid linke, mis tulevad sama autori poolt. Ennustatakse, et 2013 aasta lõpuks on Author Rank olulisema mõjuga kui Page Rank.
author rank

 

  • Google+ kasutamine muutub aina olulisemaks, et saavutada häid positsioone Google otsingumootoris. +1 mõjutab otsingutulemusi enam kui teised sotsiaalmeedia kanalid ja kiireim viis lehe indekseerimiseks on seda plussida.
  • AdWords-i juhtimine ja haldamine läheb iga aastaga keerulisemaks ja konkurentsi kasvades ei piisa enam tavalistest tekstipõhistest kampaaniatest. Appi tulevad display-võrgustik ja retargeting.

Otsingumootori turundus jääb oluliseks tegevuseks kodulehe turundamisel.

5. Sotsiaalmeedia revolutsioon jätkub

Juba täna peaks aktiivselt sotsiaalmeedias esindatud ettevõtete kodulehele tulema märkimisväärne külastuste hulk just sotsiaalmeedia kaudu.

  • Facebook on saavutanud tugeva positsiooni ning ka käesoleval aastal jätkab sotsiaalmeedia liidrina.
  • Google+ ja YouTube (videote tegemine ja kasutamine) saavad rohkem tähelepanu kui eelmisel aastal.
  • LinkedIn jääb oma niši valitsejaks.
  • Yammer võib ohustada Facebooki kaudu suhtlemist suurtes ettevõtetes.
  • Asukohapõhised teenused nagu Foursquare, Flipper, Google Places tugevdavad oma positsiooni kuid massideni jõudmiseks läheb veel paar aastat aega.

On räägitud võimalusest, et sotsiaalmeedia võtab mõne aja pärast üle Google kui otsingumootori kasutamise. Tegu on siiski hüpoteetilise oletusega, millesse ei tasuks liigse tõsidusega suhtuda. Samas ei tohi ära unustada, et Facebook’il on täna 1 miljard kasutajat ja maailmas 2,4 miljardit interneti kasutajat, ehk juba praegu kasutab Facebooki iga 2,4. inimene.

Sotsiaalmeedia aitab kaasa anonüümsuse kadumisele – kõik anonüümsed kommentaatorid ja tegelased peavad varsti oma nime alt kirjutama hakkama.


Ära unusta: “What happens in life, stays in Facebook and Twitter”

6. Nutitelefonid jätkavad võidukäiku

Maailmas on täna 1,1 miljardit nutitelefoni kasutajat, mis moodustab umbes 17% kogu rahvastikust (kokku on 5 miljardit mobiilikasutajat). Lisaks on täna kogu maailma internetiliiklusest 13% mobiiliseadmetelt. Indias ületas mobiilide internetiliiklus lauaarvutite oma 2012 aasta maikuus. Ülejäänud maailm teeb sama lähema aasta-kahe jooksul, kuna igakuiselt saadetakse tehastest rohkem välja nutitelefone ja tahvelarvuteid võrreldes lauaarvutitega ja sülearvutitega kokku.
Oma turundusstrateegiat planeerides ära unusta, et tarbija vahetab täna oma suure ekraani (arvuti) väiksema ekraani vastu (nutitelefon, tahvelarvuti), mida ta 24h kaasas kannab.

7. Analüütika

analüütikaKui hakatakse rohkem investeerima internetiturundusse, tuleb seda ka põhjalikumalt mõõta, et teada saada investeeringu tasuvust. Täna ei kasutata kõiki analüütika võimalusi turundustulemuste mõõtmiseks.  Google Analytics pakub rohkelt võimalusi täpsete tulemuste mõõtmiseks ja järelduste tegemiseks, kuid neid võimalusi ei osata ära kasutada. Iga ettevõte peaks teadma, mis on internetiturunduse ROI, kust tulevad kliendid ja päringud jne. Pealegi lubab Google, et selle aasta lõpuks on Analytics keskkond äratundmatuseni muutunud. Ikka paremaks! Lähemalt saab lugeda siit.
Mõttekoht: “Mida saad mõõta, seda saad ka parandada”

Kokkuvõte

Internet kui turunduskanal jätkab oma edukat võidukäiku. Viimased 5 aastat on olnud selle valdkonnas lausa pöörased. Kui keegi küsiks minu käest, mis juhtub viie aasta pärast, siis ausalt, ma ei tea seda. Tuletan meelde, et näiteks Facebooki polnud põhimõtteliselt olemas eestlaste jaoks 5 aastat tagasi, samas kui praegu on Facebook’iga liitunud üle poole miljoni eestlase (Social Bakers)

Iga aastaga kasvab interneti ja nutitelefonide kasutajate arv ning sellest lähtuvalt peavad ettevõtted aina rohkem suunama oma turunduseelarvet internetti.

Et paremini kursis olla viimaste internetiturunduse uudistega ja nippidega kuidas seda hästi teha, soovitan lugeda WSI Online internetiturunduse blogi.

Edukat turundusaastat kõigile!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.