Internetiturunduse ABC: 3 sammu turundajale

Internetiturunduse ABC: 3 sammu turundajale

Internetiturunduse ABC: 3 sammu turundajale

19. juuni 2012, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Strateegia

Internet on muutunud käibemahult TOP1 turunduskanaliks UK-s ja USA-s. Eestis on see hetkel veel kolmandal kohal. Täna kasutab regulaarselt internetti 76% Eesti elanikest ja 16-74 aastastest on 21% internetist midagi ostnud. Online PR professor David Phillips Inglismaalt prognoosib, et 2015. aastal moodustab interneti müügimaht 22% Eesti kogumüügist. Seega ettevõtjad peavad juba täna mõtlema, kas firmade kodulehed ja nende turundusplaan seda toetavad. Internetiturunduse ABC on lihtne abivahend internetis turundajale.

Eduka internetiturunduse alused võib jagada laias laastus kolme etappi:

A – “Advanced Technologies for internet marketing”

internetiturunduse abc Ehk kõigepealt on oluline hea koduleht, mis oleks hea disainiga, funktsionaalne, kasutajasõbralik ja kergesti leitav. On rida lisavidinaid, mis kliendid minema peletab, näiteks erksad värvid, pop-up’id, automaatsed helid, pikad animatsioonid jm. Sellistest lisadest tuleks võimalusel hoiduda. Need võivad endale tunduda lahedad, aga külastajale ülepakutud ja häirivad. Hea koduleht pakub kliendile kiiret ja asjakohast infot ettevõtte kohta.

B – “Building targeted traffic“

Ehk kodulehele on külastajaid vaja saada. Selleks kasutatakse süsteeme ja tooteid nagu SEO (Otsingumootori optimeerimine), AdWords (Google makstud reklaam), blogid, sotsiaalmeedia jm, et teha koduleht nähtavaks ja sihtgrupile kättesaadavaks. Optimeerimine on üldjoontes pikaajaline ja teadmistel põhinev töö. Head tulemused saadakse põhjalikult läbimõeldud ja järjepideva tegevuse käigus. Juba kodulehte luues tuleks mõelda optimeerimisvõimalustele.

C – „Conversion architecture”

Ehk tulemuste saavutamine. Igal kodulehel on oma eesmärk, kas päringu saamine, registreerimine uudiskirjale, info küsimine, info jagamine või lihtsalt toote/teenuse müük. Kodulehte luues tasub mõelda, kas leht toetab soovitud eesmärki. Ei ole oluline mitu klikki tehti kodulehel, hoopis tähtsam on, mis kasu need klikid ettevõttele tõid – mitu klienti? Mitu päringut? Kui palju raha? Lisaks tasub jälgida kodulehe külastatavuse statistikat (nt Google Analytics), mis näitab klientide käitumist su kodulehel. Vastavalt numbritele saab teha vajalikud muudatused.

ABC

Äärmiselt oluline on täita kõiki kolme punkti – ainuüksi ilusa disainiga kodulehest on vähe kasu, kui seda miljonite lehtede seast üles ei leita.  Jälgides internetiturunduse ABC spikrit on võimalik saavutada oodatud tulemused.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.