Internetiturundus: suunad ja võimalused

Internetiturundus: suunad ja võimalused

Internetiturundus: suunad ja võimalused

08. august 2012, Armin Tüll, Strateegia

Eellugu: WSI juhtivkonsultant Armin Tüll on viimased 2 aastat lugenud TLÜ-s ainet internetiturundus. Üheks selle aasta aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest neljas. Autor: Siim Juss, TLÜ tudeng.

Internetiturundus suunad ja võimalusednetInternetiturundus omab tänapäeval märkimisväärset rolli teenuste ja toodete arendamisel ja turundamisel. Arvutivõrku ühendub üha rohkem inimesi ning tehnilised piirid nihkuvad üha kaugemale meie arusaamadest ja unistustest.  Selline areng loob omakordi uusi mooduseid, kuidas teha erinevaid  reklaamikampaaniaid ja suhelda klientidega.

Internetiturunduse nurgakivi

Internetiturunduse puhul on esmatähtis omada mingisugust virtuaalset keskkonda, kuhu üles panna info enda andmete ja pakutava tutvustusega. Seda nimetatakse koduleheküljeks. On väga oluline, et koduleht oleks loogilise ülesehitusega ning silmale mugav jälgida nii paigutuselt, kui ka disainilt. Tähtis on hoida potentsiaalset klienti enda leheküljest huvitatuna võimalikult pikaajaliselt ning süvenenult. Siin tulevad appi värvimustrid, kujundus, esmatähtsate asjade välja toomine, kirjastiil jm tegurid. Enamasti on kuldreegliks hoida kodulehekülje esileht võimalikult puhas, konkreetne, lihtne, lakooniline ent siiski ülevaatlik. Samuti on oluline navigeerimine võimalikult loogiliseks teha. Koduleht on hea, kui selle avamiseks ei pea palju aega kuluma ning tarbijale jääb esmapilgust kohe mälupilt firma või toote kohta, millest ta võiks huvitatud olla.

Turunduse abil nähtavaks

turundusega nähtavaksKodulehe tegemine ning toimima panemine võib nõuda väga palju raha, aega ja loomulikult vaeva ideede näol. Kuid mis kasu on lehest, mida keegi üles ei leia ega üldse seda otsimagi hakka? Siit jõuame välja turunduseni, milleta firmat jämedalt öeldes ei eksisteeri. Turundus on väga lai mõiste, mille eesmärk on teha oma koduleht teistele teatavaks –kas läbi traditsioonilise või internetiturunduse. Internetiturundus hõlmab nii adwordsi, bännerreklaame, sotsiaalmeediat  jm. Kodulehte on võimalik reklaamida ka läbi otsingumootorite. See tähendab, kui keegi sisestab otsingusse sõna või väljendi, mis iseloomustab sinu teenust või toodet, siis ilmub sinu lehekülg otsingutulemuste seas kõrgemale positsioonile. Optimeerimine eeldab mõningaid tehnilisi programmeerimisalaseid teadmisi, kuid on tehtav küllaltki lihtsate vahenditega.

Hoia tähelepanu

Lisaks kodulehekülje väljanägemisele ning toimimisele ei tohi ära unustada ka info uuendamist kodulehel. Lisa pidevalt uusi eripakkumisi ja infot, mis ei lase klientide huvil vaibuda. See on ka hea võimalust ennast juba olemasolevatele klientidele  nähtavamaks muuta ja neid firma tegemiste ning pakkumistega kursis hoida. Selleks sobib hästi uudiskiri, mida ka väga paljud suuremad ettevõtted tavaliselt igakuiselt (olenevalt firmast ka tihedamalt või harvemini) oma klientidele saadavad. Uudiskiri sisaldab tavaliselt ülevaadet uutest toodetest ja/või sooduspakkumistest.

Kokkuvõte

Kokkuvõtlikult võib öelda, et internetiturundus on väga lai ala ning hõlmab mitmeid strateegiaid ning võimalusi, kuidas asju teostada, mugavamalt väljendada ning kliente võita. Oluline on arusaam interneti ülesehitusest ning pealiskaudsest programmeerimisalastest teadmistest, et häid ideid võimalikult hästi edastada, kas siis ise internetiturundust tehes või tellides mõne professionaalse firma käest sobiv pakett.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.