Internetiturundus Eestis: kolmas positsioon turunduses

Internetiturundus Eestis: kolmas positsioon turunduses

Internetiturundus Eestis: kolmas positsioon turunduses

03. september 2012, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed, Makstud meedia - PPC, SEO, Sotsiaalmeedia

internetiturundus EestisInternetiturundus hoiab hetkel kolmandat positsiooni Eesti turundusmaastikul. Interneti üha kasvavad võimalused suurendavad klientide nõudmisi ja ettevõtete vajadusi turuvajadustest lähtuvalt kasvada. Eesti ettevõtjatel on oluline pidada sammu uute trendide ja arengusuundadega, kuna internetiturundus on võtmesõna lisa sissetuleku ja konkurentsieelise saavutamisel. Enamik ettevõtetele on internetiturundus loogiline samm nende ärimudelis.

E-turunduse olulisus Eestis

Oleme ka varasemalt rõhutanud, et interneti penetratsioon Eestis on 76% 16-74 aastaste vanusegrupis, olles samal tasemel USA-ga ja tunduvalt parem maailma keskmisest (vaid 33%). 21% neist on internetist midagi ostnud. Ühtlasi on eestlased aktiivsed sotsiaalmeedias, tervelt 66% eestlastest kasutab mõnda sotsiaalmeedia keskkonda iga päev (TNS Emor). Ka interneti müügitulu on kasvutrendis, moodustades ennustuste kohaselt aastaks 2015 Eesti kogumüügist 22%. Statistika räägib enda eest. Internetiturundus on oluline teema ja ettevõtjad peaksid mõtlema, kuidas nende koduleht ja üldine turundusplaan toetab seda trendi.

Eesti on maailmas silma paistnud e-innovatsiooniga, kuid sama ei saa öelda internetiturunduse omaksvõtmise kohta. Vaid paar aastat tagasi olid näitajad madalad ja internetiturundus väljaarenemata valdkond. Õnneks on olukord tänaseks muutunud. Ettevõtted on hakanud mõistma e-turunduse olulisust ja vältimatut arengut, mis nõuab vajalike meetmete rakendamist, et püsida konkurentsis. Internetiturundus eeldab põhjalikku pühendumist ja strateegiat. Kodulehe optimeerimine, AdWords, sotsiaalmeedia, mobiiliturundus jm on vältimatud edu saavutamisel Internetis.

Facebook’i rahvas

Statistika näitab, et üle 480 000 eestlase kasutab Facebooki, mistõttu on tegu ühe võtmekanaliga internetiturunduses. Edukaimad sotsiaalmeedia kampaaniad Eestis on kogunud ca 6000 fänni päevas. Goal Marketing’i korraldatud Post24 kampaania hinnati kõige edukamaks Eesti Facebook’i kampaaniaks, kogudes üle 40 000 fänni vaid 3 nädalaga.

facebook kampaania

Samuti on ära märgitud Estonian Air’i kampaania SimpliFlying Awards of Excellence poolt, kus Eesti lennufirma oli kõige enam läbi sotsiaalmeedia kasumit teeniv ülemaailmne lennufirma. Nimetatud näited on vaid käputäis paljudest edulugudest. Kuna kampaaniaid korraldatakse iga päev, siis enamik neist jääb keskmise tasemega fännikogumiskampaaniateks, millel on väike mõju müügitulule.

Eestlased on ära taibanud Facebook’i võimalused, kuid sotsiaalmeedia ja internetiturundus üldiselt pakub oluliselt rohkem võimalusi, mida ei osata veel enda kasuka ära kasutada. Kodulehe funktsionaalne disain ja ülesehitus, SEO, AdWords, e-maili turundus, sotsiaalmeedia, mobiiliturunduse jt internetiturunduse vahendite e integreerimine toob paremad tulemused, kui iga kanali juhtimine eraldi.

Näide: WSI lõi Kalesy’le integreeritud internetiturunduse kampaania, kasutades SEO-d ja AdWordsi, millega kodulehe külastused kasvasid 250% ja päringute arv kuus tõusis kuni 400%.

Sedasorti suuremad kampaaniad on üldiselt korraldatud ja läbi viidud internetiturunduse professionaalide poolt. Paljud väikeettevõtted teevad ise kampaaniaid, kuid üldiselt jäävad need tulemuslikkuselt alla professionaalsetele lahendustele. Internetiturunduse ettevõte aitab Su firmal hallata tervet internetiturunduse strateegiat, mis koosneb nii optimeeritud kodulehe loomisest, kuni mobiiliveebi ja analüütikani. Põhjalik internetiturunduse strateegia on aeganõudev protsess, mis võib hakata segama ettevõtte põhitööd.

Kokkuvõte

Eesti internetiturunduse praktika näitab, et hästi planeeritud ja arendatud internetiturunduse strateegia toob suurt edu. Internetiturundus ja e-äri on möödapääsmatu progress, millega tuleb sammu pidada konkurentsis püsimiseks.

Võta ühendust WSI-ga ja loome Sinu ettevõttele professionaalse internetiturunduse strateegia. WSI meeskond loob funktsionaalse ja kasutajasõbraliku kodulehe, mis on optimeeritud otsingumootoritele. Teeme SEO-d, AdWordsi, sotsiaalmeedai turundust, mobiiliveebe ja -appe, kodulehe ja konkurentide analüüsi jm. Kirjuta e-mail info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.