Internetiturundus vs. infokataloogid

Internetiturundus vs. infokataloogid

Internetiturundus vs. infokataloogid

27. aprill 2011, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

infokataloogKuna turundus on liikunud järjepidevalt traditsioonilistest kanalitest internetti, siis ettevõtjate üks olulisemaid küsimusi on kuidas seal võimalikult hästi nähtav ja leitav olla. Viimased 15 aastat on abiks olnud erinevad infokataloogid ja infotelefonid. Viimastel aastatel on väga jõudsalt lisandunud antud kanalitele mitmed alternatiivid: otsingumootorid, e-mailiturundus, sotsiaalmeedia jt – ehk siis internetiturundus.

Kuidas teada saada, mis töötab paremini, kas internetiturundus või infokataloogid?

Lihtsaim viis seda teada saada on läbi statistika, näiteks kasutades kodulehel  Google Analyticsit. Üks lihtsamaid viise aru saamaks erinevate kataloogide kasu on vaadata palju sealt külastusi tuleb. Seejärel vaatame palju me maksime selle teenuse eest ja jagame saadud summa külastustega. Näiteks : teeme koostööd 1182.ee’ga maksame sinna keskelt läbi 800 EURi aastas, mis teeb  umbes 66 EURi kuus. Viimase kuu ajaga saime sealt 13 klikki mis teeb kliki hinnaks keskelt läbi 5 EURi.

Internetiturundus vs infokataloogid

Vaadates edasi antud näidet, oleme saanud Google sponsoreeritud viidete kaudu 1 646 klikki, mille kogumaksumus oli 330 euri, ehk siis ühe kliki maksumuseks saame 0,20 EURi, mis on 25 korda vähem.

Seega tundub, et internetiturundus töötab paremini: ühe kulutatud euro kohta me saame 5 korda rohkem külastusi oma kodulehele kui läbi infokataloogi.

Kuidas infokatalooge kõige paremini oma internetiturunduse strateegias ära kasutada?

Infokataloogid on head kanalid saamaks väärtuslikke linke oma kodulehele. Tuleb kindlasti vaadata, et lingi eest väga palju ei maksaks. Kõige parem kui oleks tasuta võimalus on kontaktinfo avaldamiseks. Lisa link kodulehele aitab parandada ettevõtte kodulehe leitavust otsingumootorites.

Mõned kataloogid, kuhu saab tasuta oma firma registreerida:

Suuremad ettevõtted tavaliselt kasutavadki oma internetiturunduse strateegias infokatalooge väärtuslike linkide saamiseks.

Internetiturundus ja tema uus abimees – nutitelefon

Kindlasti on kõik täheldanud, et üha rohkem reklaamitakse ja müüakse nutitelefone.  Väga kiiresti suurenevad internetikiirused ja odavnevad mobiilseinterneti hinnad.  Infokataloogi on aga tihtilugu kulukas helistada (kohati isegi 1 eur  minut). Mida aeg edasi, seda kiiremini ja soodsamalt saame surfata interneti avarustes uuema generatsiooni nutitelefonidega ja sealt ise otsida tasuta informatsiooni. Seega infokataloogidel läheb raskeks turul püsimisega, kui uusi teenuseid välja ei töötata.

Kokkuvõtteks

Kui teile helistatakse ja pakutakse mõnda infokataloogi osta reklaami, siis mõelge sellele, millal te ise viimati otsisite infot ühest või teisest infokataloogist? Teiseks kui teile peaks alles olema viimase 10 aasta infokataloogid, siis vaadake kui õhukeseks nad jäänud on?! Põhjus saab olla ainult üks –  nende aeg on otsakorral. Kolmandaks tähendame üha rohkem, et kataloogi müüjad on lisanud oma teenustesse ja mõningaid internetiturunduse teenuseid.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.