Internetireklaam ametlikult teisel positsioonil, mitteametlikult esimene

25.07.2017 / Kristjan Raude

Kantar Emor avaldas hiljuti ülevaate Eesti meediareklaamituru 2016. aasta tulemustest. Teen ka siia blogisse nendest tulemustest lühikese kokkuvõtte ja toonitan just neid punkte, mis digimaailma seisukohast olulised.

Kantar Emori andmetel kasvas kogu reklaamiturg 2016. aastal kokku 1,6 %. Täpsemalt oli meediareklaamituru 2016. aasta käibeks 94,1 miljonit eurot. Võrdluseks, Läti meediareklaamituru käive oli 2016. aastal 77,6 miljonit eurot. Ehk siis võrreldes oma lõunanaabritega panustame reklaamidesse rohkem raha.

Internetireklaami käive kasvas 9,7%

Meediatüübiti on kõige suurem osakaal käibest endiselt telereklaamil (26,8% ehk 25,21 miljonit eurot). Kui eelnevatel aastatel on ajalehtede reklaamikäive olnud stabiilselt teisel kohal, siis 2016. aastal figureerib teisel kohal telereklaami järel internet. Interneti osakaal kogu meediareklaamituru käibest on 20,1% ehk 18,92 miljonit eurot ning selle aastane kasv oli 9,7%. Tuleb ära mainida, et interneti mahtudes ei kajastu agentuuride tasud ega Google’i, Facebooki ja teiste välismaiste reklaamikanalite tasusid. Ehk siis internetikäibe numbrites on kajastatud vaid Eesti kohalikke kanalite käibeid. Ka Läti ja Leedu turgude teise positsiooni hõivab osakaalude poolest internet.

Üllatusena on aasta suurimaks tõusjaks interneti ees välimeedia (10,3%). Kasvas ka raadioreklaami käive (5,6%). Teiste meediatüüpide (ajalehed, ajakirjad, televisioon ja otsepost) reklaamikäibed 2016. aastal kahanesid.

meediareklaamituru-käibed-meediatüübiti-kantar-emor

Google’i ja Facebooki reklaamieelarved

Kantar Emor võttis kokku ka summad, mis Eesti suurimate reklaamivahendajate kaudu liikusid 2016. aasta jooksul Google’isse ja Facebooki. Täpsemalt olid vaatluse all 16 Eestis tegutseva suurema meedia- ja digiagentuuri edastatud reklaamipanuste netosummad. Kuigi järgnevates numbrites ei kajastu kogu rahaline maht, mis Eestis vällja liigub, annab see kindlasti hea ülevaate sellest, millised trendid Eesti internetireklaamiturul valitsevad.

Google’i ja Facebooki reklaamiarved olid eelmisel aastal umbes 6,6 miljonit eurot. Eelmisel aastal liikus samadesse kanalitesse 5,1 miljonit eurot ehk siis kasv oli 1,5 miljonit eurot (ligikaudu 30%). Kui kahte kanalit eraldi vaadata, siis liikus rohkem raha Google’isse. Täpsemalt liikus Google’isse 4,9 miljonit eurot ja Facebooki 1,7 miljonit eurot. Võrreldes 2015. aastaga oli Google’i kasvuprotsent 21% ja Facebooki 53%. Järelikult kasvavad nii Google’i kui Facebooki eelarved vägagi kiiresti.

meediareklaamituru-käibed-meediatüübiti-kantar-emor-2

Kaudselt võib öelda, et internet on Eestis nr. 1 kanal. Kui liita Eesti internetikanalite 18,92 miljonile juurde 6,6 miljonit saame 25,52 miljonit eurot. Sellega edastab ta veidi televisiooni, mille käive oli 25,21 miljonit eurot. Veel tuleb arvestada seda, et see 6,6 miljonit eurot ei sisalda kõike, mis Google’isse ja Facebooki läheb. Sellesse on arvestatud ainult 16 agentuuri raporteeritud numbrid, mis ei sisalda näiteks üksikute ettevõtete eelarveid välismaiste firmade suunal.

Järelikult on ametlikult internet nr. 2 reklaamikanal, kuid mitteametlikult nr. 1 kanal. Loota on, et internetireklaami käibed jätkavad kiiret kasvu. Seega võib juba varsti internet ka ametlikult televisiooni edastada.

Rohkem infot ja originaalartikli leiad siit.

Turundussaade IMPACT 80/20!

Üks esimesi inimesi, keda IMPACT 80/20 saate raames intervjueeriti oli Aksel Kirikal, kes on Swedbank Eesti partnersuhete juht. Põhitöö kõrvalt jõuab ta ka korraldada Ärikatla koolitusi, mille idee on kutsuda esinema oma ala parimaid praktikuid. Loe tema inspireerivatest mõtetest lähemalt!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ