Integreeritud digitaalturundus – vii turundus uuele tasemele!

Integreeritud digitaalturundus – vii turundus uuele tasemele!

Integreeritud digitaalturundus – vii turundus uuele tasemele!

03. märts 2014, Kristjan-Paul Raude, E-posti turundus, Kodulehed, Makstud meedia - PPC, Mobiiliturundus, Sotsiaalmeedia, Strateegia

Digitaalmaailma kiire areng on toonud muudatusi nii tarbijakäitumisse kui toonud uusi väljakutseid ja võimalusi ettevõtetele. Tarbijad on liikunud ühelt ekraanilt mitmele ekraanile ning on pidevalt internetiga ühenduses. Ostuprotsess on muutunud keerulisemaks. Tarbijad otsivad enne ostu sooritamist internetist toodete kohta informatsiooni. Konkurentsis püsimiseks peab ettevõtja olema tarbijale kättesaadav õigel ajal ja õiges kohas. Selleks kõige efektiivsem viis on integreeritud digitaalturundus.

digitaalturundus

Mida tähendab integreeritud digitaalturundus?

Digitaalsed kanalid on lühikese ajaga teinud läbi suure arengu. Internetiturunduse algaegadel tähendas internetireklaam eelkõige bännereid ja e-maili turundust, isegi koduleht oli vaid visiitkaart. Aegamööda on aga lisandunud uued internetimeediumid, mis pakuvad ettevõtetele täiesti uut mänguvälja:

Nagu näha on 2 turunduskanali asemele tekkinud hulga uusi võimalusi, kuidas klientidega kontakti saada ja laiendada oma haaret. Uute kanalite tekkimisel on oluline mõista, et tegu ei ole eraldiseisvate üksustega vaid erinevad digitaalturunduse kanalid moodustavad terviku. Teisisõnu on oskusliku turundustegevusega võimalik luua ühtne digitaalturunduse strateegia, kus kanalite vahel on harmoonia.

Miks integreeritud turundus vajalik on?

Erinevate digitaalkanalite haldamine on suur väljakutse, mis käib paljudele ettevõtetele üle jõu. Läbimõtlemata digitaalne turundus tähendab väga suurt potentsiaali ja raha raiskamist sihitute tegevuste peale, mis lõppkokkuvõttes toovad ettevõttele vaevu märgatavaid tulemusi kui üldse. Ole Sina targem ja investeeri need paar tundi planeerimisele enne kui tegutsed.

Turundustegevuse integreerimine läbi erinevate kanalite annab ettevõttele 2 peamist eelist:

  1. Aitab efektiivsemalt planeerida eelarvet
  2. Aitab tabada klienti ostutsükli erinevates faasides

Digitaalturunduse integreerimine aitab erinevates kanalites läbivalt korraldada kampaaniaid ja suunata fookus ühtse sõnumi kommunikeerimisele. Ettevõttele tähendab see kulude kokkuhoidu kuna ühe kampaania põhjal saab luua turundusmaterjalid erinevatesse kanalitesse. Näiteks luua kodulehele maandumisleht kampaania pakkumisega, saata pakkumise info uudiskirjaga kontaktilistile, luua PPC reklaamid kampaania bänneritega, mis suunavad kodulehe maandumislehele, korraldada sotsiaalmeedias temaatiline mäng jne.

Erinevate digitaalkanalite kasutamine samaaegselt aitab tabada klienti erinevates ostutsükli faasides. Sageli algab ostutsükkel otsingust. See on ettevõtte esmane võimalus kliendi tabamiseks. PPC reklaami ja kodulehe optimeerimisega on võimalik oma koduleht otsingus esile tuua ning suunata klient oma pakkumisteni. Eraldi mobiilireklaamid aitavad ettevõttel pildil olla ka nutiseadmete kasutajate jaoks. Nüüd on oluline, et koduleht või maandumisleht vastaks otsingus esitatud lubadusele. Kogu maandumislehe abil külastajate e-maile ning koosta isiklik e-maili list. Kasuta kodulehel ka sotsiaalmeedia ikoone, mis annab kliendile võimaluse jälgida Sinu tegemisi teistes kanalites. Olles esindatud igas kanalis on sul suurem tõenäosus tabada klienti õigel hetkel, kui ta näitab sinu toodete/teenuste vastu huvi.

Kuidas luua oma ettevõttele integreeritud digitaalturunduse strateegia?

Integreeritud turundusplaan saab alguse erinevate digitaalkanalite analüüsimisest. Nagu vanasõna ütleb: „tark ei torma“ ehk mõtle läbi, kas ja kuidas mingi kanal Sinu ettevõttele kasu toob. Kui sobivad kanalid on välja valitud, mõtle läbi, kuidas neid omavahel siduda.

1. Koduleht

Digitaalturundus algab kodulehest. Kui koduleht ei tööta, pole kasu ka kõige paremini läbi mõeldud turunduskampaaniast. Koduleht on integreeritud kampaaniate võtmeelement. Eripakkumiste puhul võiks lisaks kasutada maandumislehti, kust on eemaldatud navigatsioonielemendid ning lehe fookus on suunatud tegevusele. Suuna külastajad maandumislehele läbi erinevate kanalite –e-maili, PPC reklaami, sotsiaalmeedia postituste jm.

2. PPC reklaam

PPC reklaam on kiire võimalus huvi tekitamiseks ja külastajate toomiseks kodulehele. PPC reklaam peab olema väga selge sõnumiga ning tooma külastaja maandumislehele, mis pakub täpselt seda, mida reklaamis lubati. PPC reklaami saab kasutada kliendi tabamiseks erinevates ostutsükli faasides, kuna sageli sooritatakse otsingut korduvalt, enne kui ollakse valmis ostma. PPC reklaamiga saad suunata eripakkumisi mobiilikasutajatele, püüda uusi kliente display reklaamiga, „jälitada“ reklaamiga kord juba kodulehele sattunud külastajad jm.

3. E-mail

Erinevate kampaaniate käigus on võimalus küsida külastajate e-maile. Isikliku meililisti kogumine annab Sulle võimaluse koostada väga personaalne kontaktilist inimestest, kes tunnevad su tegemiste vastu huvi. See on väga suur väärtus ettevõttele! Kogutud listile saab saata personaalseid sõnumeid, eripakkumisi jm kasulikku infot. Kasuta oma listi targalt ning loo e-maili turundusest tugielement kampaaniate läbi viimisel.

4. Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedia on oluline digitaalturunduse kanal, mille puhul on otsest kasu raske mõõta kuna tegu on pigem turundusstrateegiat toetava elemendiga kui müügikanaliga. Vahetu suhtlus ja kiire info liikumine teeb sotsiaalmeediast efektiivse suhtekorralduse kanali.  Pidev suhtlus aitab paremini oma sihtrühma tundma õppida ning laiendada oma haaret läbi makstud reklaami. Kasuta sotsiaalmeediat uute pakkumiste edastamiseks, klientide tundma õppimiseks ning mängulisuse lisamiseks ettevõtte brändile.

5. Blogi

Blogi on oluline element turunduskanalite integreerimisel. Blogi postitusi on lihtne erinevates kanalites jagada ning tuua külastaja kodulehele. Blogi jätab ettevõttest asjatundlikku mulje ning on oluline vahend pikaajaliste suhete arendamisel pakkudes oma kliendibaasile pidevalt värsket ja huvitavat sisu. Lisaks väärtusele loob blogimine SEO väärtust ehk Su ettevõttel on paremad võimalused konkurentidele otsingus ära teha. Veelgi efektiivsemaks saad blogimise muuta kui lood postitustest erinevas formaadis sisu näiteks toetava videoklipi või infograafiku. Erinevat tüüpi sisu jagatakse sotsiaalmeedias parema meelega ning see võimaldab Sul jõuda suurema auditooriumini.

6. Mobiil

Mobiil on teinud revolutsiooni ja selleks, et tarbijatega sammu pidada peab ka Sinu ettevõte kohanduma mobiilikasutaja vajadustega. Kõige tähtsam, et ettevõtte koduleht oleks mobiilis mugav kasutada. Mugavaim lahendus selleks on skaleeruva kodulehe tegemine. Kui uue kodulehe tegemiseks puudub vajadus võib eraldi luua ka mobiiliveebi. Probleem on selles, et mobiilile optimeerimata kodulehed on mobiilis väga tüütu kasutada ja külastaja lahkub lehelt närviliselt. Ka e-mail peab olema mobiilisõbralik, kuna e-maili lugemine on väga palju liikunud nutiseadmetele. Sotsiaalmeedia pärast ei pea muretsema, Facebook, Twitter jm kanalid on mobiilis juba mugavalt käsitletavad. Lisaks on välja mõeldud erinevad asukohapõhised teenused, kuidas klientidega ühenduses olla ning QR koodi kasutamine ühendab mobiili abil online ja offline maailma.

10 nippi turunduse integreerimiseks

  1. Kogu kampaaniate käigus isiklik e-maili list. Segmenteeri list vähemalt nime ja e-maili järgi, et suunata kontaktidele personaalseid e-maile.
  2. Kasuta uudiskirja viimaste blogi postituste teavitamiseks, uudiste jagamiseks, pakkumiste edastamiseks. Paku uudiskirja saajatele mingit eelist, nt eripakkumisi.
  3. Lisa uudiskirja sotsiaalmeedia jagamise nupud, et kirja saajad saaks head pakkumist ka oma sõpradega jagada.
  4. Suuna PPC kampaaniad (AdWords, Facebook’i reklaam) eraldi loodud maandumislehele. Eemalda maandumislehelt navigatsioonielemendid ja too kogu fookus kontaktivormi täitmisele.
  5. Loo blogi postitusest erinevas formaadis sisu – video, infograafik, audio.
  6. Jaga blogi postitusi ja uudiseid sotsiaalmeedia kanalites ning uudiskirjas.
  7. Loo remarketing kampaania juba kodulehte külastanud inimestele.
  8. Loo eripakkumised mobiilikülastajatele, näiteks sooduskood chek-in’i tegemisel.
  9. Integreeri sotsiaalmeedia postitusi HootSuite vm tööriista abil.
  10. Võta sõna valdkonnaga seotud internetikogukondades ja jaga asjakohaseid blogi postitusi kommentaarides.

Kokkuvõte

Konkurentsiks püsimiseks on vaja enamat kui bännerreklaami uudisteportaalis. Digitaalne turundus keerleb usalduse tekitamise ja suhtearenduse ümber. Keskmiselt 98% külastajatest lahkub kodulehelt ilma tegevust sooritamata. Selleks, et digimaailmas läbi lüüa vajad Sa integreeritud turundusplaani. Ühtse eesmärgi nimel tegutsedes on võimalik erinevate kanalite vahel luua harmoonia ning korraldada tugev kampaania, mis toob väiksema pingutusega paremaid tulemusi. Ära unusta tulemusi mõõtmast ning pidevat arendust!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.