INFOGIF: Sinu kliendid ootavad personaalset lähenemist

INFOGIF: Sinu kliendid ootavad personaalset lähenemist

INFOGIF: Sinu kliendid ootavad personaalset lähenemist

26. mai 2015, Kristjan-Paul Raude, Analüütika, Strateegia, Turundustehnoloogia

Daamid ja härrad, lubage tutvustada – meie esimene INFOGIF blogikanne!

Aastal 2015 räägivad kõik turundajad personaalsest lähenemisest kliendile ja tootele. Tarbija tahab tunda, et asi, mida ta ostab, on välja töötatud spetsiaalselt tema jaoks. Olgu selleks siis rätsepaülikond või monogrammiga käekott. Samal ajal on personaaltoodete arendajad need, kes juba võitlevad tarbijate tähelepanu nimel. Ja tänu Amazonile, Netflixile eBay-le on meil kõigil ka seesuguste toodete ostmise kogemus olemas.

Kui mõnes vallas on personaalne lähenemine hästi arenenud (näiteks online-reklaamid, mis põhinevad tarbijate huvidel ja käitumisel), siis teisalt ollakse alles lapsekingades. Näiteks kui Coca-Cola tuli välja oma kampaaniaga “Share-a-Coke”, siis tundus see üsna laheda ideena. Aga kui suurt panust see Coke’ilt tegelikult nõudis? Kas see, et logo asendatakse mingi muu tekstiga, tähendabki personaalset lähenemist või on see lihtsalt labane trikk? Share-A-Coke on üksnes osaliselt personaalne. Edasi lugedes leiad mõned faktid, mis näitavad, kui lähedast ja isiklikku suhet sinu kliendid tegelikult ootavad.

Slice

Nii nagu filmis „Temake“ („Her“) kohandab uue põlvkonna tehisintellektiga arvutiprogramm ennast sekundite jooksul vastuvõtja soovidega, nii peaks ka turundus arvesse võtma iga inimese ootusi, mis pealegi päev-päevalt muutuvad; või filmis „Minority Report“, kus tuleviku­politsei saab võime kuritegusid ette näha ja tabada mõrvar juba enne teo soorita­mist. Dan Monaghan käsitleb Minority report teemat rohkem selle aasta esimeses WSI Podcastis. Mõlemas loos näidatakse, millised on personaalse tehnoloogia võimalused, ehkki nende maalitud pildid on süngevõitu. Meie oleme siiski leidnud, et tarbijad hindavad seda, kui turundajad kasutavad nende kohta kogutud andmeid. Tõepoolest, kas te vihastaksite, kui eBay soovitaks teile fantastilist toodet, millest te varem kuulnudki pole?

Slice2

650 kampaaniast, mida MindFire analüüsis, osutusid personaalset lähenemist kasutanud kampaaniad ülekaalukalt edukamateks „staatilistest“ kampaaniatest.

Personaalse lähenemise tegelik sisu on väikesed, kuid tähendusrikkad ühenduslülid inimeste vahel. Tuleta meelde näiteks oma lemmikkohvikut või kohalikku toidupoodi – kas sealsed töötajad tunnevad sind ja sinu harjumusi, näiteks milliseid kaubamärke sa eelistad, või sinu kommet osta kolmapäeviti lotopilet? Just see on personaalse turunduse tuum – sinu harjumused, eelistused, eelarvamused ja kasutuskogemus.

Siinkohal tahamegi tuua sinuni mõned faktid ja arvud, mis annavad pildi sellest, kui lähedale on tarbijad valmis sind endale laskma.

Slice3

MyBuys selgitas välja, et 40% inimestest ostab rohkem nendest poodidest, mis suudavad nende ostukogemuse muuta isiklikuks elamuseks (allikas: MyBuys). Milliseid kanaleid ja viise tulevikutehno­loo­gia selleks pakub, pole täna veel täpselt teada, aga igal juhul tasub selles osas silmad lahti hoida.

Slice4

Personaalne lähenemine on tänapäevaks sedavõrd endastmõistetavaks muutunud, et 74% veebiostjatest tunneb pettumust, kui lehekülg ei paku midagi, mis on nende huvidega seotud (allikas: Janrain & Harris Interactive). Muidugi võivad uuringud olla kallutatud, ent fakt on ka see, et vihane inimene ei osta sinult midagi! Kui oled otsustanud personaalset lähenemist ignoreerida, siis sa ei riski mitte ainult saamata jäänud tuluga, vaid ka pahurate klientidega.

Slice5

77% inimestest usaldab oma isiklikke andmeid firmale kergemini, kui nad mõistavad, kuidas see aitab muuta nende ostmiskogemust meeldivamaks (allikas: Janrain). See on arusaadav – mida rohkem sa firmat ja tema plaane tunned, seda kergem on neid usaldada. Enamik firmasid on nõus, et läbipaistvus andmekogumise eesmärkides on vajalik, kuid kuidas seda klientide jaoks huvitavaks muuta? Võimalusi selleks on, kuid see eeldab suuremat loovust. Kui leiad vastuse, siis oled suure sammu konkurentidest ette jõudnud.

Slice6

62% alla 34-aastastest täiskasvanutest on valmis jagama infot oma asukohast, kui saavad vastu asjakohast teavet (allikas: Jiwire).

Slice7

„Külmade kõnede“ müügistrateegia korral on oluline saada toru otsa see, kes tegelikult teeb otsuseid. Sama kehtib ka sisuturunduses. Content Marketing Institute’i uuringud näitavad, et kõige edukamad on need turundajad, kes suunavad 71% oma pakkumise sisust otsustaja­te­le. See nõuab küll rohkem tööd, sest on vaja kõigepealt välja selgitada, kes siis ikkagi otsuseid langetab, kuid pingutus on seda väärt (allikas: The Content Marketing Institute).

Jõudsimegi oma esimese INFOGIF blogikande lõpuni. Suured tänud WSI disainitiimile, kes sellele visuaalse välimuse andsid. Kui sul on midagi jagada antud teemal või tekkis küsimusi, siis kasuta julgelt kommentaari võimalust allpool.

p.s. kui soovid seda INFOGIF-i tervikuna jagada, siis leiad selle siit aadressilt.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.