IMPACT 80/20: Tarmo Sikk – Reklaam on surnud

13.07.2017 / Karolin Kondrat

IMPACT 80/20 turundussaatel tuli sellel nädalal välja juba neljas osa! Seekord oli saatekülaliseks 15-aastase reklaamikogemusega Tarmo Sikk. Tänaseks päevaks on Tarmo reklaamimaailmast pigem eemaldunud ja korraldab hobikorras pop-up muusikafestivali Acoussion.

Nagu ikka, teeme ka siia sellest intervjuust lühikese kokkuvõtte. Tarmo avab veidi reklaamimaailma telgitaguseid ja räägib, kuidas on Eestis ühte vabaõhu festivali korraldada. Kui soovid tervet osa ise vaadata, leiad selle siit.

Reklaam on surnud

Nagu sissejuhatuses mainisimine, oli Tarmo reklaamimaailmas aktiivne 15 aastat. Tänaseks päevaks on ta pigem sellest eemaldunud ja on vabakutseline. Kui Tarmolt küsida, mis selle eemaldumise ajendiks oli, toob ta isiklike põhjuste kõrval välja aspekti, et reklaam on ju surnud ning ta ei näe põhjust, miks sellega edasi tegeleda.

Tarmo arvab, et reklaam on surnud just seepärast, et tänapäeval tehakse väga palju reklaami ning üldjuhul on enamus reklaamist selline, mida inimene tegelikult vaadata ei taha. Seepärast inimesed tõrjuvadki reklaami ning ignoreerivad seda. Tarmo leiab, et reklaam peaks olema ikka selline, mida inimene tahab ise näha, ise vaadata, ise kogeda. Tema sõnumgi reklaamiinimestele ühtib selle mõttega. Ta soovitab reklaamiinimestel ikka sellist reklaami inimestele pakkuda, mida inimesed tahavad, sest siis tahavad nad ka seda, mida neile reklaamiga pakutakse.

Kuidas treenida loovust?

Tarmo ei usu, et loovus on 100% kaasa sündinud. Pigem usub ta, et see on ikkagi väga treenitav. Ta ütleb, et loov olemiseks, on oluline endast kõik takistavad blokid maha saada. Vastasel juhul tapad sa juba varakult ideesid.

Reklaaminduses töötades nägi Tarmo tihti sellist olukorda, kus ajurünnaku käigus hakkasid loovinimesed nalja viskama, kuid projektijuht nii-öelda lõi korra majja. Tarmo leiab, et absurdsetest naljadest ja omavahelisest tögamisest sünnivadki just tihti loovlahendused. Kord on pigem ideede killer.

Kui võrrelda loovinimest mitteloovinimesega, arvab Tarmo, et mitteloovinimene kitsendab end tihti brief’iga väga ära ning seepärast ei suudagi ta end vabaks lasta ja avatult mõelda. Naljaga ütleb ta, et kunagi soovitas üks reklaamiagentuuri juht loovinimestel rohkem narkootikume teha, sest siis tulevad paremad ideed. 🙂

tarmo-sikk-impact8020-2

Mis teeb Acoussion festivali eriliseks?

Tarmo soov on teha sellist festivali, kuhu ta ka ise tahaks hea meelega minna ja kus ta end mugavalt tunneks. Kahjuks pole ta aga ise ühestki festivalist täiel määral osa saanud, sest selleks pole lihtsalt mahti ega aega.

Tarmo ütleb, et Acoussion festivali teeb eriliseks see, et peaaegu kõik artistid esinevad erinevates kohtades erinevate lavade peal. Teisalt on neil piirarv ees, mis tähendab, et nad valivad, kui palju nad üldse pileteid müüvad. See hoiab ära tohutu trügimise, mida suurtel festivalidel tavaliselt kohata võib. Acoussionil on aga tunne nagu oleksid sattunud väljasõidule kuskile rohelusse.

20% on distsipliin

Kuna Tarmo on siiski loovinimene, leiab ta, et kui ta saab distsipliini kätte, siis see annab talle kindlasti väga palju. Seega ütleb ta, et 20% harjumusi, mis annab talle 80% edust, on distsipliin.

Kui Tarmo peaks aga kõik tänased selja taha jätma ning need ühe minuti jooksul oma järeltulijale üle andma, mõtleks ta minut aega ja siis olekski aeg läbi. Ehk siis ta ei ütleks oma järeltulijale tegelikult midagi. 🙂 Tarmo põhjendab seda sellega, et kõige põnevam ongi kõike ise õppida ja eksida ning sellest kogemusi saada. Ta arvab, et see ongi võib-olla põhjus, miks ta ühest valdkonnast teise on hüpanud. „Kui sa tegutsed ühes valdkonnas terve elu, siis sa satud rutiini ning põnevus kaob ära,” ütleb Tarmo.

Vaata tervet saadet siit!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 turundussaatel on välja tulnud juba neli põnevat osa nelja huvitava saatekülalisega. Viimase osa saatekülaliseks oli Tarmo Sikk, kellel on 15-aastane reklaamikogemus. Täna korraldab ta hobikorras pop-up muusikafestivali Acoussion. Loe saatest kokkuvõtet ja saa teada, mida Tarmo rääkis reklaamimaailma telgitagustest ning vabaõhu festivali korraldamisest!

LOE KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ