IMPACT 80/20: Katri Kerem – Suurim viga, mille peale ettevõtja peab mõtlema

07.09.2017 / Karolin Kondrat

Seekord jagas IMPACT 80/20 saates oma mõtteid erinevatel turundusteemadel Katri Kerem, kes igapäevaselt töötab turundusprofessorina EBS-is (Estonian Business School). Saates arutles Katri nii Eesti turunduse hetkeolukorra üle kui jagas ettevõtjatele soovitusi, mille peale turunduses kindlasti mõtlema peab, et selles ka edukas olla. Toon siin blogis välja kõige olulisemad teemad, millele intervjuu jooksul peatuti.

Kui tahad vaadata tervet saadet, saad seda teha siin.

VAATA SAADET

Eesti turundus on päris heas olukorras

Viis aastat tagasi tegi Katri Best Marketingi artiklis huvitava võrdluse. Nimelt tõi ta seal välja, et võrreldes Eesti teedega on Eesti turundus päris heas olukorras. Katri arvates on hetkeolukord suhteliselt sama. Nimelt on Eesti turunduses endiselt selliseid näiteid, mis on peaaegu ideaalsed, kui ka selliseid näiteid, mis nii head ei ole. Võistluses Eesti teedega annaks ta punkti siiski turundusele.

Kuigi Katri mõistab, miks kriisiolukorras kärbitakse esmajärgus turundus- ja meediaeelarveid, ei ole see tema arvates väga hea idee. Katri sõnul toovad mitmed viimase aja teadusuuringud välja, et katvus on oluline ja seda katvust on võimalik saavutada just mõistliku meediaeelarvega. Samas ei saa mööda vaadata oma võimekusest. Katri ütleb, et keskmine- ja suurettevõte saab mõelda reach’i (katvuse) peale, kuid väikeettevõte peaks oma mindset’i muutma nii, et kõik tegevused oleksid käsitletud turundusena.

Turundusõppe praktilised väljundid

Katri Keremist sai aastal 2010 Eesti esimene turundusprofessor ja hetkel toimetab ta igapäevaselt EBS-is. Kuna turundus on selline valdkond, mis muutub väga kiiresti, on oluline väga hästi läbi mõelda, mida tudengitele õpetada, et see kohe hapuks ei läheks. Katri jaoks on suurim tähtsus turunduse õpetamisel sellel, et nad õpetavad tudengitele inimkäitumist. Tema sõnul on inimkäitumine üks seda tüüpi teadmistest, millel on väga pikk säilivusaeg.

Tegelikult ei õpetata turunduses vaid turundust. Umbes pool turundusõppest on puhtalt ärile fokuseeritud ehk õpetatakse ka finantse, juhtimist ja personali teemasid. Katri ütleb, et selle asja mõte on, et nad ei koolitaks välja kitsale nišile suunitletud turundusspetsialiste, vaid, et turundusele spetsialiseerunud tudeng oleks hiljem ettevõttes võrdväärne vestluspartner ka näiteks teiste allüksuste juhtidele.

Kolmanda turundusõppe praktilise väljundida toob Katri välja, et nad katsuvad tudengitele õpetada kriitilist mõtlemist.

Võti, mis avab kõik uksed

Katri arvates on suurim viga, milles tehakse vigu, oma brändile või sihtrühmale mittesobivate kanalite ja turundusvõtete kasutamine. „Ja seda nii selles võtmes, et kasutatakse mittesobivaid võtteid, kui ka selles võtmes, et jäetakse sobivad turundusvõtted kasutamata,” ütleb Katri.

Kui Katri peaks andma ühe nõuande, mida teha, et olla turunduslikult edukas, ütleks ta tunne oma klienti ja saa aru, kuidas selle kliendiga toimetada nii, et ta on rahul. Just positiivne kliendikogemus on tema sõnul see tugev vundament, mille pealt kõik edasised turundustegevused langevad oluliselt viljakamale pinnasele. See vundament kaitseb ettevõtteid ka kriisisituatsioonides. Selle näiteks toob Katri välja, et brändidele, kellel on positiivne kliendikogemus all, andestatakse kriisis, kuid brändidele, kellel seda vundamenti all ei ole, mitte.

Vaata saadet siit!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 ettevõtlus- ja turundussaadet külastas Roland Tokko, kes on Edu Akadeemia üks asutajatest ja muuhulgas korraldanud suurejoonelist üritust Wealth Forum, kus üheks esinejaks oli Robert Kiyosaki. Saates rääkis Roland edukast toote lansseerimisest, eelturundamise vajalikkusest ja veebiseminaride kasulikkusest. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ