IMPACT 80/20: Aksel Kirikal – Kõige suurem peavalu turunduses on saada tähelepanu oma sihtgrupilt

10.08.2017 / Karolin Kondrat

Üks esimesi inimesi, keda IMPACT 80/20 saate raames intervjueeriti, oli Aksel Kirikal. Kuigi Aksel töötab igapäevaselt Swedbank Eesti partnersuhete juhina, jõuab ta tegeleda ka Ärikatla koolituste korraldamisega ning ülikoolis õppimisega. Ärikatla tiimiga võideti isegi Aasta Liberaal 2016 tiitel.

Kindlasti tekib küsimus, kuidas ta kõike seda jõuab ja samal ajal ka oma tegemistes nii edukas olla. Sellest blogist saadki tema mõtetest ja ideedest lühikokkuvõtet lugeda. Kui soovid vaadata tervet osa, saad seda teha siin.

VAATA SAADET!

Kõige tähtsam on distsipliin

Kui Akslilt küsida, mis on tema 20% tegevusi, harjumusi või teadmisi, mis on talle toonud selle 80%, mis ta tänaseks saavutanud on, toob ta välja kolm peamist edutegurit. Kõige tähtsamaks neist peab ta distsipliini, mis annab eeldused oma aja efektiivsemaks planeerimiseks. Teise tegurina toob Aksel välja isikuomadused, mille all mõtleb ta seda, et inimene peab end tundma õppima, et aru saada oma tugevustest. Ebaõnnestumiste päeval (Ärikatla korraldatav üritus) õpetas Urmas Sõõrumaa, et igal kepil on kaks otsa. Seega peab Aksel oma kolmandaks eduteguriks suutlikkust kõike balansis hoida. Ta soovitab alati mõelda, et kui oled täna edukas, siis kas sa ka oma jõupingutusi tehes kaotasid midagi. Näiteks, kas su pereelu või tervis ka selle all kannatas.

Kui Aksel peaks oma järeltulijale midagi ütlema, siis soovitaks ta tal oma ajast maksimum võtta, sest aeg on piiratud ressurss. „Kui sa naudid kõiki neid tegevusi ja üritusi, kaifid seda, et saalis on 450 inimest ning näed, et nad on rõõmsad, siis see ongi narkootikum, mis sind edasi viib järgmisi üritusi tegema,” ütleb Aksel.

Inspiratsiooniallikad

Aksel ütleb, et tal ei ole otseselt konkreetseid kanaleid, mida ta ka teistele soovitaks. Samas soovitab ta põneva inimese kohta edasi uurida, kui oled lugenud temast artiklit näiteks Business Insiderist või Bloombergist. Eesti ajakirjadest-ajalehtedest peab ta väga asjalikuks ajakirja Director. Üks inimene, keda Aksel inspireerivaks peab on näiteks Gary Vaynerchuk.

Idee on kutsuda esinema parimad praktikud

Ärikatel loodi, et anda ka üliõpilastele, kellel pole võib-olla nii hea rahaline seis, võimalus harida end olulistel teemadel. Kuna koolitused on üldjuhul kallid, siis sooviti teha sama asja oluliselt odavamalt. Õnneks oli väga paljudel noortel sarnane probleem, seega tuldi selle ideega kaasa.

Ärikatla idee ongi kutsuda esinema parimaid praktikuid, kes igapäevaselt tegelevad koolitamise ja õpetamisega. See annab võimaluse kuulata, mis tegelikult selles sektoris toimub. Aksel toob intervuu käigus välja ka mõned arvud, mille üle ta võib juba uhke olla. Näiteks on tänaseks päevaks korraldatud üle 130 Ärikatla ürituse ning nendel üritustel on käinud 7800 inimest.

Üks üritus, mida Ärikatel juba kaks aastat on korraldanud, on Ebaõnnestumiste päev. Aksel ütleb, et idee sellist üritust korraldada tuli sellest, et inimeste õnnestumistest räägitakse nii palju, kuigi võib-olla see sama edukas inimene on mitu korda enne pankrotis käinud. Ta nendib, et taoline üritus oli tema jaoks väljakutse, kuna ta ei osanud arvata, kuidas publik sellisele teemale reageerib. Kuid õnneks on saal juba kaks aastat täis olnud.

Kui oma isikliku edu teguriteks peab Aksel distsipliini, isikuomadusi ja balanssi, siis Ärikatla kui organisatsiooni edu taga on tema arvates pigem inimesed. Ehk siis meeskond, kes teda ümbritseb ja omakorda need inimesed, keda meeskonna liikmed teavad.

Suurim peavalu turunduses – saada tähelepanu oma sihtgrupilt

aksel-kirikal-impact8020-1Aksel arvab, et kõige keerulisem asi turunduse puhul on saada tähelepanu just oma sihtgrupilt. Selleks on oluline aru saada, kus kanalis nad on, ja mida selle tähelepanu saamiseks seal kanalis peaks tegema. Õige kanali leidmiseks soovitab ta lihtsalt katsetada ja analüüsida, kas õnnestub. Ja, kui õnnestub, siis tegelikult juba homme ei pruugi õnnestuda.

Kui Aksel peaks valima TV reklaami või YouTube’i, siis valiks ta kindlasti YouTube’i. „Mul on väga kahju nendest firmaomanikest või aktsionäridest, kelle raha lihtsalt põleb seal telekas. Keegi ei vaata enam seda,” ütleb Aksel. Ise hakkabki ta osasid saateid 15-20 minutit hiljem vaatama, et saaks reklaamid edasi kerida. See annab talle võimaluse selle 15-20 minuti jooksul midagi muud kasulikku teha, näiteks lugeda mõnda head blogi või YouTube’ist videot vaadata.

VAATA SAADET!

Turundussaade IMPACT 80/20!

IMPACT 80/20 ettevõtlus- ja turundussaadet külastas Roland Tokko, kes on Edu Akadeemia üks asutajatest ja muuhulgas korraldanud suurejoonelist üritust Wealth Forum, kus üheks esinejaks oli Robert Kiyosaki. Saates rääkis Roland edukast toote lansseerimisest, eelturundamise vajalikkusest ja veebiseminaride kasulikkusest. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE SAATEST KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ