Google reklaam / PPC reklaam – 100% mõõdetav

Google reklaam / PPC reklaam – 100% mõõdetav

Google reklaam / PPC reklaam – 100% mõõdetav

05. oktoober 2010, Egert Tüll, Makstud meedia - PPC

Google-adwords-logo 90% otsingutest Eestis tehakse läbi Google otsimootori. Google on lihtne ja kasutajasõbralik – alati kuvatakse kasutajale kõige täpsemad otsingu vasted. Selleks, et otsingutulemustes esirinnas olla, on 2 võimalust: orgaanilised tulemused või makstud teklaam. Orgaanilised tulemused saavutatakse kodulehe optimeerimisega, mis on pikaajaline pühendumine. Seetõttu on üha enam populaarsust hakkanud koguma Google reklaam ehk PPC reklaam.

Google Adwords ehk PPC (Pay Per Click) reklaam on internetireklaami mudel, mis võimaldab luua märksõnadele kohandatud reklaamteksti, ilmudes otsingutulemuste kohale või kõrvale iga kord, kui valitud märksõnadega kattuv päring sooritatakse.

Google reklaami loomine ja eelised

PPC reklaami on väga lihtne ülesse seada. Selleks on su vaja kahte asja:

  1. Omada Google kontot
  2. Luua kampaania Google Adwordsis

Esiteks tuleb luua Google konto. Teiseks logida sisse Google Adwordsi. Juba mõne klikiga saad luua endale sobiva Google reklaami kampaania ja selle alla sobivad reklaamid. PPC reklaam saab sama aegselt „käia“ mitmes erinevas keeles ja riigis. AdWords on väga lihtsasti mõõdetav ja annab tagasisidet, millised reklaamid töötavad ja millised mitte. Selliselt on võimalik teha koheselt vajalikud muudatused, et vältida raha kulutamist. PPC reklaam on klikipõhine, mis tähendab, et maksad ainult siis, kui keegi Sinu reklaamil klikib. Kõikidel muudel juhudel oled saanud tasuta reklaami, ehk näitamisi.

Seega võimaldab Google AdWords reklaam:

  • käivitada kampaania kiiresti ja soodsalt
  • jõuda klientideni üle kogu maailma
  • suunata reklaam konkreetsele sihtgrupile
  • tasuda kampaania eest konkreetsete kontaktide arvu järgi
Google reklaam / PPC reklaam

Hästi juhitud PPC reklaam

Eelmises blogis „Kodulehe tegemine“ mainisin, et õige töö kodulehega algab alles siis, kui leht on valmis ja LIVE.  Täpselt sama kehtib ka Google PPC reklaami puhul. Peale reklaami kirjutamist ja aktiveerimist on oluline jälgida reklaami toimivust ehk analüüsida tulemusi. Google Adwords annab meile palju olulist statistikat:

  • Mitu korda reklaami kuvatakseGoogle reklaam / PPC reklaam
  • Mitu korda reklaamil klikitakse
  • blogi-ppc-1Milline on PPC reklaami CTR (Click Through Rate) – klikkimise sagedus ehk kui hästi reklaam töötab
  • Millised märksõnad on populaarsed
  • Millised reklaami lisatud märksõnad võtavad
    asjatult Sinu raha
  • Milline oleks iga märksõna optimaalne kliki
    eest makstud hind
  • Kuidas saada võimalikult odavalt maksimaalselt palju klikke ehk tellimusi

Selline põhjalik ülevaade reklaamist võimaldab teha järeldusi, kuidas muuta reklaamid efektiivsemaks. Oluline on analüüsida erinevate näitajate koosmõju, mitte valida nö lemmik indikaator, mille järgi otsustada. PPC reklaami uuendamine on tasuta ning võimalik igal ajahetkel. Paari hiire klikiga on Google reklaam uuendatud ja valmis sulle veel rohkem raha sisse tooma.

Toon võrdluseks mõne teise reklaamiviisi, nt reklaam ajakirjas.  Vaatame, kuidas samad asjad siin toimuvad

  1. Reklaam ajakirjas on kallis – sihtgrupp tihti raskesti määratletav
  2. Peale reklaami ilmumist on saadavat kasu väga raske hinnata, tihti ainult tunnetuslik
  3. Peale reklaami ilmumist on võimatu seda muuta. Mõnikord määravaid vaid paar sõna, kui palju inimesi sinu reklaamile reageerib.

Google reklaam’i ohud –  halvasti juhitud reklaamikampaania

Võimalik, et oled kokku puutunud mõne müügimehega, kes helistab kuskilt infoteenuste portaalist ja pakub PPC reklaami teenust. Ta vajab paari märksõna, mis iseloomustavad Sinu firmat ja küsib teenuse eest korraliku tasu. Vastutasuks saad heal juhul kord kuus raporti, mis kajastab mingeid numbreid kuid on sisuliselt mitte midagi ütlevad.

2 põhilist viga mida tehakse

  • Reklaamis kasutatakse liiga vähe märksõnu (tihti puudub märksõnade analüüs, mis on efektiivse reklaami alustala)
  • Kõik reklaamid ja kõik märksõnad suunatakse ühele lehele, tavaliselt avalehele

Kujuta ette järgmist olukorda. Oletame, et Sinu tegevusalaks on nt puitakende tootmine. Inimene otsib Googlest märksõna „puitaknad“ ja talle kuvatakse järgmine PPC reklaam „ Suur valik, alati soodne.”

HalvastiVariant 1. Kasutaja vajutab reklaamil ja jõuab Sinu kodulehe avalehele, kus on kirjas „Tere tulemast meie kodulehele. Oleme väga vana erakapitalil põhinev 3 sõbra firma.” Mitte üheski kohas ei ole näha märksõna „puitaknad“, mida klient tegelikult ostima tuli.
Kuidas külastaja käitub? Läheb aega 1-3 sekundit, et aru saada, mis lehele ollakse sattunud ning seejärel lahkutakse lehelt. See omakorda tähendab, et Google PPC-le panud raha läks lihtsalt vastu taevast.

HästiVariant 2. Situatsioon on sama, aga nüüd jõuab klient reklaamil klikkides kodulehe vahelehele „Puitaknad“.  Seal on paar rida selgitavat juttu pakutavate akende eeliste kohta, kõrval on mõned pildid ja fail, mida lisainfo saamiseks alla laadida. Vahelehel on esitletud mõned tüüptooted koos hindadega ja suurelt on  hinnapäringu esitamise vorm.  Hinnapäring ei tohiks kindlasti olla väga keeruline, pigem lihtne ja võimalikult väheste kohustuslike väljadega.
Kuidas külastaja käitub?  On väga suur tõenäosus, et ta saadab päringu, kuna on leidnud lehelt selle, mida reaalselt otsima tuli.

Google reklaam / PPC reklaam – Kokkuvõte

Google reklaam ehk Google PPC on lihtsalt üles seatav reklaam.  Kampaania tegemiseks on vaja Google kontot ja oskusi kampaania seadistamiseks. Jäta meelde – ainuüksi Google reklaami valmis tegemisest ei piisa.  Kui soovid, et Google reklaami investeeritud raha kasumit teeniks on oluline reklaame analüüsida. Jälgi pidevalt statistika, uuri mis on hästi ja mis on halvasti. Vajadusel tee kiired muudatused ning  uus ja parem Google reklaam on valmis Sulle raha teenima.

Kui Sa ei ole rahul opraeguse Google PPC/Google reklaami pakkujaga või soovid täiendavat infot Google reklaami kohta internetis, võta ühendust WSI-ga.

Saada e-mail kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 098 või esita meile päring SIIT.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.