Google+ on tulnud, et jääda?

Google+ on tulnud, et jääda?

Google+ on tulnud, et jääda?

12. september 2012, Armin Tüll, Sotsiaalmeedia

Eellugu: WSI juhtivkonsultant Armin Tüll on viimased 2 aastat lugenud TLÜ-s ainet internetiturundus. Üheks selle aasta aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest viies. Autor: Kristjan Maalt, TLÜ tudeng.

google +Arvestades tänapäeva sotsiaalkeskkonda, siis on raske kujutada seda ilma Facebook’ita. Ükskõik kuhu me ka ei läheks on olemas väike nupp, mis osutab Facebook’i peale – peaaegu kõik on integreeritud. Sotsiaalmeedia peegeldab väga paljude inimeste jaoks just Facebook’i olemasolu. Tegemist on sotsiaalse monopoliga ja tänu sellele on alati olemas konkurente, kes üritavad kasu lõigata ja liidri positsiooni kõigutada. Loomulikult on see väga vajalik, kuna ühel või teisel hetkel võib kõik muutuda ja Facebook lihtsalt kaob meie igapäevaelust ning tuleb uus, kes võtab üle.

Oma isikliku kogemuse põhjal olen näinud, kuidas tõusis meie Eesti oma suhtlusvõrgustik Rate, kuidas tõusis Orkut ning kuidas see kõik kadus. Maailmal on olemas MySpace, aga see ei ole täitnud inimeste ootusi kuna on liialt suunatud enda reklaamimisele. Spämm, mis hävitas selle keskkonna populaarsuse võib suure tõenäosusega olla ka Facebook’i lõpp. Inimestele meeldib kui leht, mida nad kasutavad, on lihtne. Ei midagi üleliigset, aga samas kõik vajalik on olemas. Uued Facebook’i uuendused ajavad inimesi ärevile. On vaja ainult oodata, kuidas ühel hetkel inimesed otsustavad lihtsa Google+ kasuks.

Google+ võidukäik?

Google+ on minimalistliku kujundusega kasutajasõbralik sotsiaalvõrgustik, kus tänu Google suurele haardele saab integreerida teisi igapäevaseks kasutamiseks mõeldud lehekülgi. See omakorda muudab internetis liikumise lihtsamaks. Milleks on vaja nelja erinevat akent kui kõike saab teha ühes aknas? Juba praeguseks on Google+ ühendatud YouTubega, kus saab lihtsalt luua playlisti samal ajal sõpradega tegeledes. Google docs, Google Reader jm Google tooted on tulevikus Google+’ga ühendatud. Tänu Google enda mingil määral monopolistlikule võimule näeme tegelikult sotisaalmeedia uut suunda. Isegi kui Google+ ei ole see sotsisaalvõrgustik, mis lükkab kõikuma Facebook’i liidripositsiooni, siis kõige olulisem ei ole mitte sotsiaalvõrgustik ise vaid selle kontseptsioon – potentsiaalselt tõsine konkurent.

Twitter’i konkurent

Google+ ei ole ainult Facebook’i konkurent, millega teda kõige rohkem võrreldakse. Tegemist on saidiga, mis sarnaneb rohkem Twitter’iga, kus tavapärastele säutsude kirjutamisele on lisatud grupivestlused ja hangouts. Lisaks on inimestel lihtsam sõpradega suhelda kui Twitter’is.

Google+ trumbid

Esimese aastaga liitus Google+ sotsiaalvõrgustikuga 250 miljonit inimest. Praeguseks on aktiivsete kasutajate hulk 150 miljonit. Pelgalt sellepärast, et Facebook täidab enda eesmärki. Veel aasta tagasi ei pakkunud Google+ midagi sellist, mille pärast peaks sotisaalvõrgustiku vahetama. Kui Google+ suudab integreeruda Google nö universumiga ja Facebook ei tee sarnaseid uuendusi, siis on inimestel rohkem põhjust vanadest harjumustest loobumiseks. Selle poole Google hetkel liigub. Juba on loodud ka funktsioone, millega Facebook ei ole kaasa tulnud, nagu Google+Events, mis lubab korraldada otseülekandes üritusi olles kasulik näiteks online konverentside korraldamisel.

Kokkuvõte

Konkurents on alati ja isegi kui me ei näe Google+ tulevikus Facebook’i konkurendina ja võrgustiku ootab sama tulevik mis Google Buzz’i, Google Wave’i, siis alati on kuskilt tulemas mingisugune „Google+“ kes üritab sisse murda ja haaret suurendada. Facebook ei ole kõige parem sotsiaalvõrgustik, kuid selle edu seisneb õiges ajastuses, mil inimesed vajasid keskkonda, mis ühendaks neid vanade tuttavatega.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.