Google Hummingbird – algoritm, mis muudab 90% otsingutulemustest

Google Hummingbird – algoritm, mis muudab 90% otsingutulemustest

Google Hummingbird – algoritm, mis muudab 90% otsingutulemustest

07. oktoober 2013, Kristjan-Paul Raude, SEO

HummingbirdGoogle on olnud meiega juba 15 aastat. Mis oleks veel sobivam sündmus kui Google enda sünnipäev avalikustamaks viimast algoritmiuuendust? Tegu on suurima algoritmiuuendusega viimase 12. aasta jooksul – Google Hummingbird mõjutab kuni 90% otsingutulemustest (Techchurch)!

Mis on Google Hummingbird?

Google Hummingbird ehk Koolibri on sobiv nimi algoritmile, mille eesmärk on pakkuda täpseid ja kiireid tulemusi. Hummingbird’i puhul ei ole tegemist olemasoleva algoritmi uuendusega, nagu seda olid Panda ja Penguin vaid tegu on täiesti uue koodiga. Algoritmi esitletakse kui otsingulaiendit, mis suudab paremini eristada naturaalseid päringuid (kõnekeelsed otsingud, mitte märksõna põhised) ning pakkuda vastavalt täpsemaid tulemusi. Vastete kuvamisel vaadatakse päringus olevaid sõnu koos, mitte eraldi. Danny Sullivan, Search Engine Land’i asutaja selgitas:

„Hummingbird is paying more attention to each word in a query, ensuring that the whole query – the whole sentence or conversation or meaning – is taken into account, rather than particular words. The goal is that pages matching the meaning do better, rather than pages matching just a few words.“

Semantiline otsing

Teisisõnu on Hummingbird samm lähemale tähenduslikule otsingule. Google on seadnud eesmärgiks ajaga kaasa käia ja kohandada oma teenused kasutajate vajadustega. Üha enam kasutatakse mobiilset otsingut ja häälkäsklusi. Muutes otsingut vähem märksõna põhiseks ja keskendudes rohkem nö vestluslikule sisule, võimaldab Google pakkuda täpsemaid vasteid. Seda enam, et mobiilse otsingu kasutajad vajavad vastuseid kiirelt ja täpselt.

Näiteks küsides otsingult „Kus asub lähim pood, kust saab osta TV?“ annab traditsiooniline otsing tõenäoliselt vaste, mis on seotud märksõnadega „pood“ ja „TV“. Semantilise otsingu korral on fookus otsingus kasutatavate sõnade tähendusel. Andes Google’le teada oma aadressi võimaldab see Google’l mõista, et „lähim pood“ tähendab asukohta ja sa soovid leida lähimat kauplust.

Hummingbird’i kasutusele võtmine on kas tahtmatult või tahtlikult ajastatud samale ajale, kui Google kaotas analüütikast ära märksõnade kuvamise ehk nüüd näidatakse üha enam märksõnade puhul vastet „not provided“, isegi otsingutel, mis ei ole tehtud Google teenustesse sisse logitud kasutajate poolt. Tundub, et Google teeb jõupingutusi selleks, et kaotada ära tüüpiline märksõnapõhine optimeerimine.

Milline on mõju SEO-le?

Nagu mainitud on tegu suurima algoritmiuuendusega alates aastast 2001. Selle hetkeni, kuni Google Hummingbird’i avalikkusele teatavaks tegi, oli algoritm olnud kasutuses juba paar kuud. Huvitaval kombel ei olnud SEO ringkondades tolle aja jooksul esinenud suuremaid kaebusi ja tähelepanekuid positsioonide kukkumisest otsingutulemustes. Kuidas see võimalik on, kui Google väidab, et algoritm mõjutab 90% otsingutulemustest?

Väga lihtne. Hummingbird on täiesti uus kood, mis mõjutab seda, kuidas otsingutulemusi selekteeritakse. Google Panda ja Penguin olid suunatud konkreetsete rikkumiste vastu ning karistasid neid, kes eksisid Google Webmaster Guidelines vastu. Kes olid piisavalt targad, võtsid Pandalt ja Penguinilt õppust, ning kohandasid oma SEO strateegia vastavalt Google soovitusele – toota kvaliteetset ja värsket sisu.

Seega ei ole SEO seisukohalt midagi muutunud. Soovitused jäävad samaks. Sisu on endiselt kuningas ja võidavad need, kes saavad kasutajate poolehoiu. Hummingbird võimaldab vaid sisu paremini töödelda ja pakkuda täpsemaid otsinguvasteid.

Kas Sinu ettevõtte on Hummingbird’iks valmis?

Hummingbird on oluline täiendus mobiilsele otsingule. Kui Sa soovib uuest algoritmist võita, siis on oluline vaadata üle oma ettevõtte esindatus mobiilis:

  • Kas Sul on eraldi mobiiliveeb või skaleeruva disainiga koduleht?
  • Kas maandumislehed ja uudiskirjad on optimeeritud mobiilile?
  • Kas su koduleht on mobiilses otsingus esindatud?

Kui vastasid eelnevatele küsimustele eitavalt, on Su ettevõtte mobiilne reputatsioon negatiivne. Külastaja, kes satub Sinu kodulehele läbi mobiili lahkub sealt tõenäoliselt koheselt. Mobiilile optimeerimata koduleht, maandumislehed ja uudiskirjad on mobiilsetes seadmetes äärmiselt kasutajavaenulikud. Seega on viimane aeg hakata mõtlema oma kodulehe mobiiliversiooni või responsive lahenduse peale!

Sisustrateegia

Semantiline otsing paneb enam rõhku sisule ja selle tähendusele. Kes on seni hästi tähele pannud, on oma ettevõtte SEO strateegia sidunud sisuturundusega – kvaliteetne, värske ja unikaalne sisu. Mida rohkem väärtust suudad kasutajatele pakkuda, seda parem. Väärtuslik sisu levib kasutajalt kasutajale ja tekitab sotsiaalseid signaale. Kõik need tingimused jäävad endiselt kehtima.

Ettevõtted, kes pakuvad sisu, mis vastaks kasutajate vajadustele ja küsimustele saavad enam kasu. Möödas on ajad, kui artikleid optimeeriti märksõnapõhiselt. Nüüd on fookuses probleem ja lahendus.

Kuna Hummingbird on suunatud eelkõige sisule ja selle tähendusele, siis on oodata ka autorluse muutmist olulisemaks hindamisfaktoriks. Ettevõttele tähendab see kohustuslikku Google+ profiili ja autorite sidumist kodulehega. Loe lähemalt, kuidas siduda autorid Author Rank’iga.

Kokkuvõte

Google Hummingbird on oluline uuendus Google algoritmis, mis muudab loodetavasti meie otsingukogemuse veelgi paremaks. Ettevõttena ei pea Sa SEO pärast muretsema, kui Sul on kvaliteetne teenusepakkuja, kes rakendab sisustrateegiat osana SEO-st. Kahtlemata on tegu motiveeriva faktoriga mobiiliveebi või skaleeruva lahenduse loomiseks. Jääme huviga ootama, mis suunas Google otsing edasi areneb…

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.