Miniuuring: Google Analytics – milline külastaja teeb päringu?

Miniuuring: Google Analytics – milline külastaja teeb päringu?

Miniuuring: Google Analytics – milline külastaja teeb päringu?

25. oktoober 2012, Armin Tüll, Analüütika

analüütika uuringPaljudel ettevõtetel (kahjuks küll mitte kõigil) on olemas turunduseelarve, millega määratletakse kasutatavad turunduskanalid ja neile suunatud rahasummad. Kurb tõsiasi on aga see, et suur osa ettevõtetest jätab lõpuni hindamata investeeringute tasuvuse: kui palju müüke, päringuid, uudiskirjale registreerujaid vms saadakse.

Internetiturunduse üks olulisemaid tööriistu on analüütika, millega hinnatakse turundusinvesteeringute  tasuvust ja kodulehe efektiivsust.  Väga hea tööriist selleks on Google Analytics. Sellega on võimalik mõõta erinevaid trende ning turundustegevuse mõjutusi Sinu ärile (kodulehele). Analytics annab infot alates külastajate arvust, lõpetades konkreetsest allikast tulnud külastuse ja märksõnaga, millega reaalne ost sooritati. Tegu on tasuta tööriistaga, ehk kättesaadav kõigile. Loe ka blogi Kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust.

Analüütika uuring

Teostasin väikese uuringu 10-ne WSI kliendiga. Valimisse kuulusid erineva suuruse ja suunitlusega ettevõtted nii B2B kui B2C valdkonnast. Uuringu eesmärgiks oli mõista kodulehel päringu tegija  (päringuvormi täitja) käitmumist: mida ta teeb teisiti kui tavakülastaja?

Vaatlesin üldiseid näitajaid:

  • Keskmine aeg kodulehel (Avg. Visit Duration)
  • Lehekülgede vaatamiste arv külastuse kohta (Pages per Visit)
  • Allikaid, kust tulles tehakse kõige rohkem päringuid

Tulemused

Analüüsi tulemusel selgusid kindlad trendid tarbijate käitumisel vastavalt sellele, kas külastaja sooritas päringu või mitte.

Keskmine aeg kodulehel

Külastaja, kes kodulehel päringu tegi, veetis kodulehel keskmiselt 4,6 korda rohkem aega kui oli keskmine kodulehe külastuse aeg – see on väga suur erinevus! Näiteks, kui kodulehe keskmine külastuse aeg on 3 minutit, siis päringu tegija veetis kodulehel 13,8 minutit! Mis see meile ütleb? Kindlasti on üks järeldus see, et inimesed soovivad enne päringu/ostu tegemist põhjalikult toote/teenusega tutvuda. Loomulikult peab kodulehel olema ka võimalus saada olulist infot kiirelt ja kohe. Siiski, põhjalikult struktureeritud ja läbimõeldud infoga koduleht on päringute allikas. Detailne toote/teenuse info, kvaliteetsed pildid, professionaalsed videod, kasulikud graafikud, PDF-id lisainfoga, läbimõeldud firmast leht, meeskonna pildid jms – kõik see loob usaldust ja soodustab päringute esitamist.

Lehekülgede vaatamiste arv külastuse kohta

Lehekülgede vaatamiste arv külastaja kohta oli päringu tegijatel keskmiselt 2,4 korda suurem! Näiteks kodulehel, mille keskmine lehekülgede vaatamiste arv on 3, vaatas päringuvormi täitja hoopis 7,2 lehekülge. Jälle võimalik teha järeldus, et tootest/teenusest huvitatud inimene soovib enne päringu esitamist põhjalikult tutvuda kodulehel pakutavaga.

Näide:

Analytics statistika

Kodulehel päringu sooritajaid kõigist külastustest on 2,56%. Keskmiselt külastas päringu sooritaja 11,18 lehekülge võrreldes üldise keskmisega 4,48 lehevaatamist. Päringu sooritaja veetis kodulehel aega 15 minutit, samas kui kodulehe keskmine külastusaeg on vaid 3 minutit.

Külastuste allikad

Keskmiselt 74% päringu tegijatest olid kodulehele tulnud Google otsingumootorist (41% läbi SEO, 33% läbi Google AdWordsi). See näitab kodulehe optimeerimise ja Google reklaami olulisust! Oluline on keskenduda õigetele märksõnadele ja nendele aega (ka raha) panustada – see tasub ära!

Kokkuvõte

Kõigil uuringus osalenud kodulehtedel esines sama trend –  päringu sooritaja veetis kodulehel keskmisest kauem aega ja külastas rohkem vahelehti. See tähendab, et koduleht peab tänapäeval olema piisavalt informatiivne, mitte pelgalt visiitkaart. Peab arvestama inimestega, kes soovivad kiire päringu teha, samas ka nendega, kes soovivad teenuse/toote/firmaga põhjalikumalt tutvuda. Ja loomulikult – Google-st tulevad enamus päringud!

Edukaid tähelepanekuid ja muudatusi! Kui antud teema pakkus huvi ja vajad professionaalset nõu, siis kirjuta meile info@wsionline.ee.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.