Google AdWords nõuab igakuist manageerimist

Google AdWords nõuab igakuist manageerimist

Google AdWords nõuab igakuist manageerimist

20. november 2015, Egert Tüll, Makstud meedia - PPC

Mis see siis ära ei ole – teen endale AdWordsis konto, lisan märksõnad ja reklaamid ning hakkangi raha teenima. Pean sind kahjuks kurvastama, sest päris nii lihtne see ei ole. Jah, konto loomisega saab hakkama igaüks, aga kui soovid, et reklaamid oleksid ka edukad, nõuab see igakuist analüüsi ja manageerimist. Meie juurde on tulnud kliente, kes tahavad tellida vaid konto set-up’i, aga selle haldamist ei soovi. Kuna me soovime oma klientidele maksimaalselt häid tulemusi tuua, siis paraku sellisele koostööle me „alla ei kirjuta”.

Järgnevalt vaatame täpsemalt, millised on põhilised ohud, mis kaasnevad konto valesti või üldse mitte manageerimisel.

Makstud meedia manageerimine

Esimene viga – sa ei mõõda konversioone

Teed oma reklaamid valmis ja keskendud ainult klikkidele. Mis kasu on ainult klikkide jälgimisest, kui sa ei tea, kui palju inimesi teeb sinu kodulehel soovitud tegevuse – saadab päringu, teeb ostu vm? Kui juba makstud reklaame teed, siis on väga tähtis mõõta ka nende tulemuslikkust. Jäta meelde, et kampaania alguses tuleb kõik vajalikud konversioonid ära seadistada.

Teine viga – maksad kliki eest liiga vähe

Sa ei soovi kliki eest väga palju maksta. Paned reklaamid tööle ja seadistad kliki hinna võimalikult madalaks. Milles seisneb probleem? Minimaalse kliki hinnaga on sinu märksõnade keskmine positsioon nii madal, et Google ei pruugi iga kord sinu reklaame näidata. Inimesed ei jõua sinu reklaamideni ja suur osa potentsiaalist jääb kasutamata. Hoiad küll kulud kontrolli all, aga häid tulemusi väga loota pole.

Kolmas viga – maksad kliki eest liiga palju

Reklaamide seadistamisel teed kohe kõrged panused, et sinu reklaamid oleksid kogu aeg esimesel kohal või selle lähedal. Oled kuulnud fakti, et enamik inimesi klikib esimese kolme reklaami peal – miks hoida siis madalamat positsiooni? Sellise teguviisiga kaasneb aga see probleem, et nüüd sa maksad jälle liiga palju ja päeva eelarve saab ruttu täis. Oled küll esimeste seas, aga väga suur osa sinu uutest potentsiaalsetest klientidest ei näegi sinu reklaame. Selleks hetkeks, kui nemad otsinguid tegema hakkavad, on sinu reklaamid juba maas.

Kui pakud näiteks hommikukohvikus hommikusööki, siis on hästi, kui päevaeelarve on lõunaks täis. Sinu põhilised kliendid on hommikul internetis ja sa pead just sel ajal nende jaoks olemas olema. Kui aga sinu teenust saab tarbida 24/7, siis tuleb ka tulevaste klientide jaoks pikema ajaperioodi jooksul nähtav olla.

Kuidas õigesti panustada?

Google Adwordsi reklaamide puhul on väga olulised märksõnad, reklaamtekstid, maandumislehed ja mitmed muud tegurid, kuid üks tähtsamaid asju on õigesti panustamine. Milline on hea panustamise strateegia? Meie kogemus on näidanud, et optimaalne panustamine kujuneb välja umbes 3 kuu jooksul. Selleks hetkeks on ka näha, millised märksõnad, reklaamid ja reklaamrühmad on kasumlikud ning toovad ettevõttele päringuid või oste. Tuleb panustada mitte liiga vähe, aga samas ka mitte liiga palju.

Adwords igakuine

AdWordsi igakuine manageerimine

  • Märksõnad – alguses lisatud märksõnad ei pruugi ollagi need kõige paremad ja kasumlikumad. Iga kuu tuleb vastavalt vajadusele märksõnu eemaldada ja juurde lisada. On vaja leida õiged märksõnad ja siis nendele panustada.
  • Reklaamrühmad – on võimalik, et teed neid alguses liiga vähe või liiga palju. Kui hoiad asjadel pidevalt silma peal, selgub üpris ruttu, mis töötab ja mis mitte. Mitte konverteerivaid reklaamrühmasid ei pea sa kohe ära kustutama, esialgu panusta neile lihtsalt vähem.
  • Kampaania – alguses määratud kampaania eelarve ei pruugi kohe häid tulemusi tuua. Kuna iga külastaja ei tee ju ostu/päringut, siis liiga madala kampaania eelarvega on raske üldse tulemusi saada. Kui oled õiged panuste suurused ja märksõnad välja selgitanud ning saad oma eelarve kohta maksimaalselt palju konversioone, siis on aeg kampaania eelarvet suurendada. Suurem eelarve → rohkem külastusi → rohkem kliente.

Kokkuvõte

Ma loodan, et nüüd on natukene selgem, miks Google Adwordsi kampaaniad vajavad igakuist konto manageerimist. Ainult siis, kui haldad regulaarselt kontot, on sul võimalus reklaamidest maksimum võtta. Ära maksa kliki eest liiga vähe ega liiga palju. Leia see õige pakkumine ja keskendu rohkem kasumlikele tootegruppidele ning märksõnadele. Uute klientideni jõudmiseks lisa regulaarselt uusi märksõnu. Seejuures võivad uued märksõnad olemasolevatest oluliselt odavama pakkumisega olla.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.