Reklaam Google’s: AdSense vs AdWords

Reklaam Google’s: AdSense vs AdWords

Reklaam Google’s: AdSense vs AdWords

22. juuni 2012, Kristjan-Paul Raude, Makstud meedia - PPC

Seni on Eesti ettevõtted saanud Google’s reklaami teha vaid AdWords’iga, kuid hiljuti avas Google Eesti turule ka AdSense reklaami. Uue turunduskanali avamisel võib segadust tekitada AdSenses ja AdWords’i erinevus, sest nimeliselt tunduvad nad üsnagi sarnased olevat pakkudes reklaami internetis, kuid tegelikkuses kujutavad nad ühe mündi erinevaid külgi.

Google AdSense’i ja AdWords’i reklaami erinevused

  • Adsense on reklaamimüügi kanal, AdWords on reklaamiostu kanal
  • AdSense kuvatakse veebilehtedel, AdWords’i Google otsingumootoris
  • AdSense võimaldab reklaami kohandamist vastavalt lehe sisule, AdWords reklaam kuvatakse konkreetse toote/teenuse otsingul.

adwords vs adsenseGoogle AdSense on reklaamivõrgustik, mis edastab automaatselt teksti, pildi ja video kujul reklaami otse sihtgrupile reklaamivahendaja kodulehel. Google haldab neid reklaame ise ja lehe haldajal on võimalik nende eest tulu teenida kliki või vaatamiste põhiselt. Seevastu AdWords kujutab endast ettevõtte poolt ostetud reklaami ppc (pay-per-clik) põhimõttel. Reklaam on otsingupõhine, mis tagab sihtrühmale suunatuse.

Google kuvab AdSense reklaame vastava sisuga kodulehtedel, arvestades kasutaja geograafilist asukohta ja teisi tegureid. AdWords’i reklaamid kuvatakse aga Google otsingumootoris ja seda vaid siis, kui inimene otsib konkreetset toodet/teenust.

Google AdSense reklaami on võimalik kohandada vastavalt lehe sisule. Seejuures ei pea lehehaldaja reklaamijaga eraldi tingimustes kokku leppima. Reklaamijad seevastu ei pea kõiki samateemalisi veebilehti eraldi üles otsima, vaid sarnaselt AdWords’iga märksõnad välja valima. Google viib automaatselt reklaami kokku kodulehe märksõnadega ja kuvab reklaami vastava sisuga kodulehel, foorumis vm. Reklaami on AdSense’i võimalik tellida läbi Google AdWords’i display-võrgustiku.

Allolev video annab selge ülevaate AdSense ja AdWordsi erinevustest:

AdSense’i ja AdWords’i sarnasused

  • Tasuta liitumine
  • Mõõdetavad tulemused
  • Suunatus sihtgrupile

Nii AdSense’i kui AdWords’iga on võimalik tasuta liituda. Puuduvad pikaajalised lepingud, mis võimaldab reklaamist koheselt loobuda, kui selleks peaks soov tekkima.

AdSense ja AdWord’si tulemusi on lihtne mõõta statistika abil. AdSense’i konto sisaldab erinevaid aruandeid, mis aitavad reklaame paremini optimeerida ja tulemusi jälgida. Ka AdWords’iga on võimalik jälgida klikkide arvu jm olulist infot reklaami paremaks toimimiseks.

Mõlemad reklaamivahendid on suunatud otse sihtgrupile. AdSense reklaamid kuvatakse vastava teemalistel kodulehtedel, foorumites jm. AdWords’i tulemused kuvatakse asjast huvitanule otsingutulemustes. See tagab reklaami asjakohasuse ja mõjub külastajatele vähem häirivana.

Millal kasutada?

Google AdSense reklaam on mugav lahendus pigem väiksematele veebilehtedele, kes ei suudaks iseseisvalt reklaamimüügiga tulu teenida. AdWords’i tasub teha enda turundamiseks. Google AdWords’i haldamine võib kujuneda aeganõudvaks protsessiks, mistõttu on soovitatav pöörduda spetsialisti poole, kes tegeleb reklaamide planeerimise, koostamise ja haldamisega. AdSense on seevastu kergesti hallatav ning sellega peaks hakkama saama iga huviline.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.