Facebook’i Graafi otsing kasutajale ja turundajale

Facebook’i Graafi otsing kasutajale ja turundajale

Facebook’i Graafi otsing kasutajale ja turundajale

28. jaanuar 2013, Maarja Laide, Sotsiaalmeedia

15. jaanuaril teavitas Facebook uuest funktsioonist, mis viib kontekstuaalse otsingu uuele tasemele. Graph Search ehk Graafi otsing on uus Facebook’i sotsiaalne otsing, mille kallal ettevõte juba aastaid töötanud on ning mis muudab senist arusaama Facebook’ist kui sõprade võrgustikust.

Graafi otsing

Mis on Facebook’i Graafi otsing (Graph Search)?

Graafi otsing ei ole tavaline veebiotsing vaid tegemist on sotsiaalse otsinguga. Sotsiaalne otsing tähendab, et Facebook ühendab su otsingutulemused kasutajate sotsiaalsete tegevustega, ehk mida nad on like’nud, kommenteerinud, jaganud, pildid kus kasutaja on tag’itud, asukohad kus kasutaja on viibinud jne.

Esimest korda on kasutajatel võimalik saada täielik ülevaade, mida nad on like’nud, jaganud, kommenteerinud, kus tag’itud, kus asukohas viibinud jne.

Vaata tutvustavat videot:

 

Kuidas Graph Search toimib?

Graph Search otsingukast on lisatud lehe ülemisele äärele andes mõista, et Facebook tahab, et kasutajad aktiivselt otsiksid. Kui varasemalt olid personaalsed seaded vasakul, siis nüüd on otsingukast need paremale nihutanud.

otsingTehes otsingut soovitab Facebook sulle kategooriaid, mille hulgast saad valida: sõbrad; sõprade pildid; lähedal asuvad restoranid; mängud, mida mu sõbrad mängivad; muusika, mida mu sõbrad kuulavad; pildid, mida ma olen like’nud. Seejärel saab otsingut teha stiilis „Otsi sõpru, kes elavad X ja kellele meeldivad Y“.

Otsingutulemusi saab omavahel kombineerida ehk filtreerimiseks saab seada rohkem kui 1-2 tingimust. Näiteks: „Otsi inimesi, kes töötavad ettevõttes X, kes elavad Y, kellele meeldib Z“ jne.

Otsingutulemused kuvatakse igale kasutajale personaalselt, kus vastete alguses on sõpradega ja sinu isiklike eelistustega seotud tulemused.

Esialgne tagasiside Graph Search’ist

SmartBrief läbi viidud uuringus küsiti kasutajatelt, milline on nende reaktsioon Facebook’i uue funktsiooni kohta:

  • 50% ei arvanud midagi
  • 25% olid pettunud
  • 19% arvasid, et see on lahe, aga ei ole päris see, mida ootasid
  • 6% ootasid just sellist uuendust

Kuna tegu on beta versiooniga ning Graafi otsingut alles täiendatakse, siis on kasutajate tagasiside ka mõistetav. Ei saa oodata, et kasutajad suurest erutusest midagi kiitma hakkavad, mida nad ei ole saanud veel reaalselt rakendada ega mõista, kuidas Graafi otsing toimib. Samuti on segased privaatsusega seotud küsimused, mis tekitavad kergeid hirmujudinaid võõrastest, kes saavad ligipääsu kasutaja isiklikule informatsioonile.

Privaatsus

Paljud kasutajad muretsevad, et nende tulemusi näidatakse Graafi otsingus, kuigi nad seda ei sooviks. Just privaatsustingimuste pärast võib kasutajate reaktsioon jaguneda kaheks. Esimesed, kes arvavad, et see on suurepärane võimalus uusi asju avastada ja ka ise paremini nähtav olla ning teine grupp, kes soovib end tulemustes varjata.

Kuna Facebook on aja jooksul seadeid korduvalt muutnud, siis on paljud kasutajad segaduses, kuidas säilitada privaatsust. Facebook mõistab privaatsusega seotud probleemi ja on teinud selgitava video, kuidas kaitsta oma identiteeti Graafi otsingu eest.

Vaata videot:

 

Oluline tähelepanek on, et Graafi otsing kuvab ka neid „Avalikke“ tulemusi, mis kasutaja on oma seinalt kustutanud, kuid kus ta on siiski märgitud. Teisisõnu, selleks, et otsing ei näitaks Sinust tulemusi, mida Sa ei soovi, pead Sa kõik tag’id manuaalselt ära kustutama või paluma pildi postitajalt, et ta muudaks pildi seaded privaatseks.

Privaatsustingimuste kohta saad lähemalt lugeda siit.

Mida tähendab Graafi otsing turundajatele?

1. Täpsem info sihtrühma kohta

Graafi otsing tähendab turundajatele paremat võimalust oma klientide mõistmiseks. Teoorias on võimalik asendada kulukad uuringud lihtsa päringuga Facebook’is. Näiteks tehes turunduskampaaniat karastusjookide kohta on võimalik otsingusse kirjutada „Inimesed, kellele meeldivad karastusjoogid“ ja saad ülevaate oma sihtrühmast. Selline võimalus toimiks vaid siis, kui kasutajad reaalselt jagavad sellist infot enda kohta, kuid nagu me teame, soovivad paljud kasutajad hoida madalat profiili, et mitte sattuda võõraste ja turundajate sihtmärgiks.

2. Kvaliteedi asemel kvantiteet

Graafi otsing arvestab otsingutulemuste kuvamisel meeldimistega. Ehk mida rohkem fänne Su lehel on, seda suurem tõenäosus on Sul pääseda otsingutulemustes esile. Facebook’i orgaaniline otsing toimib kasutajate vaheliste sidemete põhimõttel, mis toob esile populaarsemad tulemused. Seega Facebook’i SEO valuuta on fännid.

3. Võimalus kohalikele ettevõtetele

Graph Search on suurepärane võimalus kohalikel ettevõtetel silma paista. Näiteks on võimalik sooritada otsingut lähedal asuvate restoranide kohta. See on hea viis kasutajatel avastada kohti, mida sõbrad on külastanud ja positiivset tagasisidet jaganud. Kohalikud ettevõtted peaksid nüüd veelgi aktiivsemalt Facebook’is toimetama, panustama rohkem check-in’le  ja nagu eelmises punktis mainitud, fänne koguma. Et paremini otsingus esile tulla, kohanda ka Facebook’i profiiliinfot, lisades asukohainfo, kategooria, kodulehe aadress jm.

4. Sisu ON oluline

Facebook’i Edgerank ehk algoritm, mille põhjal Fb teeb otsuse, millised lood ilmuvad uudistevoos hindab sisu kvaliteeti jagamiste, meeldimiste ja kommentaaride järgi. Seega vajad stabiilset uudistevoogu ja huvitavat sisu, mis kaasaks fänne ja tekitaks viral efekti. Selliselt kindlustad, et Sinu sõnum jõuab laiema publikuni, mis tähendab ka paremat tulemust Graafi otsingus.

5. Bing otsing

Facebook’i otsingusse on integreeritud Bing otsingumootor, mis tähendab, et juhul kui päring ei vasta Graafi otsingu võimetele kuvatakse vaste Bing otsingumootorist. Turundajale tähendab see kodulehe optimeerimist Bing otsingumootorile.

Kokkuvõte

Hetkel on Graafi otsing väljas limiteeritud testversioonina ainult ingliskeelsele kogukonnale. Iga huviline võib end kirja panna ootenimekirja, kuid eestikeelse Facebook’i puhul võib praegusel hetkel seda integratsiooni ootama jäädagi. Läheb veel aega, kuni Graafi otsing lõpuks ka meile jõuab. Nagu Zuckerberg tutvustavas videos ütles, siis praegune versioon on alles algus ja Graafi otsinguga planeeritakse veel aastaid tööd teha ja seda arendada. Sellegipoolest tasub turundajatel juba täna valmistuda Graafi otsingu tulekuks.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad abi Facebook’i strateegia loomisel ja haldamisel? Küsi nõu WSI’lt ja aitame Sinu ettevõttel valmistuda Graafi otsingu tulekuks!

Saada e-mail info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.