Facebooki firmaleht, strateegia ja kampaaniad

Facebooki firmaleht, strateegia ja kampaaniad

Facebooki firmaleht, strateegia ja kampaaniad

24. jaanuar 2012, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

Palju ettevõtted on tänaseks loonud omale Facebookis firma fännilehe. Olgem ausad – firmad ei tee midagi niisama, enamus tegevuse taga on konkreetne äriline kasu. Vaatame järgnevalt kuidas endale Facebooki turunduse strateegiat ülesse ehitada.

I samm – kas sinu ettevõtte sihtgrupp on Facebookis?

Esmalt on meil vaja ettevõtjana teada kas meie potentsiaalne klient  on Facebookis – ainult seljuhul on meil mõtet sinna ressursse suunata.

Hea ülevaate eestlastest Facebookis annab meile SocialBakers.com.  Sealt saame teada, et Eestis on hetkel (23.01.2012) 447 920 Facebooki kasutajat, 73% nendest on vanuses 25-44 ja naisi on 52% meeste 48% vastu.

Sihtgrupi määramisel aitavad küsimused:

  • Facebooki profiilipiltKes on sinu FB sihtgrupp?
    • Mees
    • Naine
    • Vanus
    • Rahvus …
    • Mis infot Facebookist ootab?
      • Toote / teenuse info
      • Hinnad
      • Arvamused
      • Tagasiside jms
      • Konkreetsed pakkumised jms

Järgmisena peaks hoolikalt läbimõtlema kuidas oma Facebooki sihtgrupiga suhelda?

Millist infot oma Facebooki kontol jagada?

  • Pildid, videod – oma toodete ning teenuste kohta
  • Lingid põnevale infole – kas siis oma kodulehele või siis mõnele huvitavale artiklile mis on Sinu valdkonnaga seotud.
  • Üritused, tooted, teenused – kutsu inimesi oma toote tutvustustele, jaga infot oma teenuste kohta jne.
  • Ära müü (pehme” müügisõnum “ max 5% sõnumist)

Postituste vastutajad ja tihedus

  • Kindel vastutaja – üks inimene Sinu ettevõttest peaks olema vastutav.
  • Või tiimi vahel ära jagada – erineva valdkonna / osakonna spetsialistid  vastavad küsimustele ja kommentaaridele
  • Postituste tihedus sõltub sellest kui palju sul öelda on  - kui ikka midagi öelda pole, siis ära säutsu! Soovitav oleks leida regulaarsus, kas siis kord päevas / nädalas või 10 postitust kuus.

Saanud paika profiili ning pannud paika plaani, kuidas ja kui tihti suhelda oma potentsiaalsete klientidega, tuleks mõelda oma esimese kampaania peale.

Kampaaniaid võiks korralda 3-4 korda aastas. Esimene(sed) kampaania(d) peaks olema fännide arvu suurendamiseks. Järgmised kampaaniad võiks olla suunatud olemasolevate fännide hoidmiseks.

Kampaania loomisel peaks mõtlema hoolikalt läbi eelarve. Eelarve koostamisel peaks arvestama ka sellega mis on ettevõtte võimalused.

Väike spikker Facebooki kampaania eelarve loomisel

  • 1/3 Tehniline lahendus
  • 1/3 Auhind
  • 1/3 Facebooki reklaam

Kampaaniaid võime suures plaanis jaotada kaheks: auhinnakampaaniad ja heategevuskampaaniad.

Auhinnakampaania puhul tuleb hoolikalt läbi mõelda auhind – kas saate pakkuda oma valdkonna auhinda või peate kasutama muid võimalusi. Auhind peaks kindlasti olema midagi, mis pakub huvi Sinu sihtgrupile ja samas oleks midagi eksklusiivset.

Heategevuskampaania puhul peaksite välja valima, keda toetada soovite. Hästi toimivad annetused loomadevarjupaikadele või lastekodudele. Abivajajaid leiate näiteks aadressilt http://www.help.ee/

Lisaks on võimalik korraldada erinevaid mänge kaasamaks olemasolevaid fänne ning saada juurde uusi.

Mõned mängulised kampaania ideed:

  • Kommentaarid – pildile, videole, URL lingile jne
  • Tag’imine – tagi inimesi, tooteid ja sul on võimalus midagi võita.
  • Uue toote valik – anna inimestel valida ja avaldada arvamust uute toodete turule toomisel
  • Piltide ja videote saatmine ja hindamine

Mõned märksõnad eduka kampaania loomiseks:

  • Facebooki kampaania

    Kampaania ülesehitus – tehniline lahendus

    • Lihtne ja loogiline
    • Tehniliselt töötav ja testitud
    • Levimise (Jaga) võimalus
    • Uudsus ja atraktiivsus
    • Professionaalne disain
    • Atraktiivne auhind sihtgrupile
    • Toetav FB reklaam
    • Käima-tõmbamise faas
      • Firma töötajate kaasamine
      • Personaalsed kutsed sõpradele
      • Uudiskirja saatmine olemasolevatele klientidele
      • Facebook Add

Kokkuvõtteks

Enne kui hakkad looma kontot ja korraldama kampaaniaid Facebookis, mõtle hoolikalt läbi, mida sa oma klientidele seal öelda tahad ning kui tihti sa öelda tahad. Ei ole mõtet luua kontot, konto pärast. Sinu lojaalsed kliendid ootavad regulaarselt värsket infot, sinu toodete ja teenuste kohta.

Ja kõige olulisem, ära koorma neid järjepideva müümisega, vaid keskendu kasuliku info jagamisele!

Edukat turundamist läbi Facebooki!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.