Erinevate inimtüüpide käitumine internetis

Erinevate inimtüüpide käitumine internetis

Erinevate inimtüüpide käitumine internetis

13. märts 2012, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

Teadaolevalt jagunevad inimesed laiaslaastus neljaks inimtüübiks. Enamik meist on küll nö segatüübid, aga üldjuhul on üks natuuritüüp on domineeriv. Järgnevalt vaatame, kuidas erinevad natuurid käituvad Sinu kodulehel ja millist infot nad soovivad leida:

Mis on tähtis koleeriku (Dominance) jaoks:

  • Hillary ClintonKiire kontakti leidmine
  • Lühikesed ja kompaktsed tekstid
  • Võimalikult vähe „pudi-padi“
  • Konkreetsed näited (nt tehtud tööd)

Kui keegi ütleb kodulehte vaadates: “Ma ei saa aru, miks need kodulehed nii kirjud peavad olema ja kellele seda teksti küll nii palju kirjutatakse?“, siis tõenäoliselt on tegemist koleerikuga.

Mis on tähtis sangviiniku (Influence) jaoks:

  • Oprah WinfreyEmotsiooni tekkimine kodulehel
  • Midagi ilusat või lõbusat
  • Kiire kontakti leidmine
  • Pigem lühikesed tekstid, aga kui on hästi ja huvitavalt struktureeritud, siis võivad ka pikemad tekstid olla.

Kui keegi ütleb kodulehte vaadates: “Siin lehel ma teeksin kohe päringu, sest mulle see leht lihtsalt meeldib!“, siis on tegemist tõenäoliselt sangviinikuga.

Mis on tähtis flegmaatik (Steadiness) jaoks:

  • David DuchovnyUsalduse tekitajad (kui vana ettevõttega on tegu, palju kogemusi jne)
  • Tekstid võivad olla pigem pikemad, aga hoomamiseks võiksid olla struktureeritud
  • Palju infot numbrites võib pigem häirivaks osutuda
  • Konkreetsed näited tehtud töödest

Kui keegi ütleb kodulehte vaadates: “Lõpuks ometi üks koduleht, kus on kõik arusaadav.“, siis on tõenäoliselt tegu flegmaatikuga.

Mis on tähis melanhooliku (Compliance) jaoks:

  • Kevin CostnerUsalduse tekitajad, koos faktidega
  • Konservatiivne disain
  • Tekstid,  mis võivad olla ka väga pikad ning peavad olema kirjutatud asjatundlikult
  • Faktid on olulisemad kui emotsiooni tekkimine lehel

Kui keegi kodulehte vaadates ütleb: “Ma ei saa ju siit päringut teha, kui ma ei tea selle ettevõtte tausta!“, siis tõenäoliselt on tegu melanhoolikuga.

Toon veel mõned näited:

Minu kliendid on kodulehe ehituse käigus  öelnud:

Koleerik: „Milleks see pikk tekst – keegi seda nagunii ei loe!“ ja vastus on: „Loeb küll!“
Sangviinik: “No paneme ikka lehele mingi „krutski“ ka“ – aga nt koleerikutele ja melanhoolikutele ei meeldi „krutskid“.
Flegmaatik: “Oot, koduleht peab ikka 100% valmis olema enne kui see live läheb.“ Tulemus on, et kodulehte tehakse palju kordi ringi ning kaotsi läheb väärtuslik müügiaeg.
Melanhoolik: „Milleks need pildid teksti sees?“ – Selleks, et ka sangviikutele meeldida.

Kokkuvõtteks

Kodulehte ehitades tuleb arvestada, et inimesed on erinevad ning oma ostuotsuse teevad nad ka erinevalt –koduleht ei saa olla ainult ettevõtte juhi nägu! Kodulehel peab olema huvitav nii koleerikul, sangviinikul, flegmaatikul kui ka melanhoolikul. Seega uut kodulehte ehitades või olemasolevat täiendades mõtle erinevatele inimtüüpidele, võttes arvesse nende soove ja vajadusi.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.