Erguta oma e-maili turundust

Erguta oma e-maili turundust

Erguta oma e-maili turundust

27. august 2012, Maarja Laide, E-posti turundus

e-maili turundusSu stabiilne e-maili kampaania on muutunud igavaks ja ROI kahaneb? Statistika järgi kaotab e-maili list aastas umbes 25% oma väärtusest, peamiselt huvi kadumise, e-maili aadressi vahetamise või e-kirjast loobujate arvelt (Hubspot). Selleks, et oma e-maili turundusele taas elu sisse puhuda, vajab Su kampaania värskendust ja ümberstruktureerimist.

Miks e-maili turunduse värskendamine on vajalik?

Uudiskirjad, mis kunagi töötasid, kaotavad aja jooksul oma efektiivsuse. Põhjuseid selleks on mitmeid:

  • Su e-kiri läheb spämmi
  • Sa kirjutad liiga tihti, mis on tekitanud üleküllastumist
  • Sa kirjutad liiga harva, sind on unustatud
  • Uudiskirjaga on liitutud ühekordsel eesmärgil, nt kupongi või soodustuse saamiseks
  • Su uudiskiri ei paku väärtust
  • Su uudiskiri ei vasta ootustele
  • Su uudiskiri on muutunud igavaks

Kuni klient ei ole Su uudiskirjast loobunud on veel võimalus tema tähelepanu võitmiseks. Mõtle sellele, et Su listis on potentsiaalne tuluallikas, mis hetkel on jäetud tähelepanuta.

Kuidas uuesti tähelepanu saavutada?

  1. Mida teised teevad hästi – Igas valdkonnas on edukamaid turundajaid. Kes on Sinu tegevusvaldkonna turundusliidrid? Liitu nende uudiskirjadega ja jälgi, mis on nende edu taga. Kui tihti uudiskiri saadetakse? Milliseid pilte kasutatakse ja kuidas need on paigutatud? Milliseid värve kasutatakse? Kuidas on pealkiri sõnastatud ja mis stiilis on sisu kirjutatud? Mitut teemat ühes uudiskirjas kajastatakse? Kuidas on e-mail üles ehitatud? Teiste uudiskirjade põhjalik analüüs võib annab häid ideid, kuidas ise paremini toimetada.
  2. Võta ühendust oma teenusepakkujaga – Ajast, mil Sa otsisid e-maili turunduse teenusepakkujat, võib möödas olla hulk aega, mistõttu on väga tõenäoline, et Su teenusepakkuja on välja tulnud uute arendustega. Uuri, mida uut neil sulle pakkuda on ja kuidas oma e-maili turundust efektiivsemaks muuta. Eelmises etapis õppisid tundma uusi lahendusi, võib-olla on ka Sinu teenusepakkujal midagi sarnast pakkuda? Ehk on nad oma süsteemi auto response süsteemi lisanud, ehk igale uudiskirjaga liitujale saadetakse automaatne teavitus. Selline süsteem lubab saata registreerumisest kindla perioodi jooksul mitmeid kirju, näiteks saab korraldada mitmeosalise e-koolituse.
  3. Värskenda disaini ja sisu – Disaini uuendamine ei tähenda, et Sa peaksid oma hoolikalt kavandatud e-maili kujunduse täielikult ära muutma. Üldsegi mitte, piisab kui muudad natukene struktuuri, piltide asetust, pealkirjade kasutamist jm detaile. Vaata üle ka e-kirja copywrite. Ametlik tekst ei pea alati olema igav ja kuiv. Lisa natuke vürtsi ja suhtle oma klientidega nagu inimestega. Tee vahelduseks uuringuid ja saada näiteks sünnipäevaõnnitlusi.
  4. Suuna mitteaktiivsetele listiliikmetele eraldi kampaania – Loo filter, mis eraldab kliendid, kes ei ole uudiskirja avanud viimase 6 kuu jooksul ja suuna neile eraldi kampaania. Tuleta end neile personaalselt meelde. Tekita emotsioon ja pane nad tegutsema.
  5. puhasta e-maili listiPuhasta list – Peale e-maili turunduse värskendamist ja eraldi kampaaniat mitteaktiivsetele liikmetele, on aeg teha listis suurpuhastus. Mingi osa uudiskirja saajatest jäävad endiselt mitteaktiivseks ja olgem ausat, nad ei paku sulle enam mingit väärtust. Listi kahandamine võib tunduda hirmus samm, kuid arvesta sellega, et tulemuseks on kvaliteetne nimekiri uudiskirja saajatest, kes tõepoolest on huvitatud Sinu e-kirjadest. Kvaliteetne list toob parema avamisprotsendi, toob rohkem kliente, konverteerib paremini ja parandab su e-maili jõudmist kliendini.
  6. Mõtle tulevikule – Selleks, et tulevikus vältida e-maili listi „aegumist“ tuleb pidevalt jälgida kampaania arengut ja varakult muudatusi sisse viia. Uuenda uudiskirjale registreerumist, täpsustades, millist informatsiooni registreeruja hakkab saama. Tee esimene e-mail nii suurepärane, kui Sa vähegi suudad. Esmamulje on oluline ja selleks on ainult üks võimalus – kasuta seda hästi. Kui näed Konversiooni langust, tegutse kohe.

Kokkuvõte

E-maili kampaania vajab aeg-ajalt värskendust, et säilitada klientides huvi. Peale kampaania uuendamist ei ole töö veel tehtud. Selleks, et oma elu edaspidi lihtsamaks teha, ära jäta e-maili turundust unarusse. Jälgi tulemusi ja vii sisse uuendusi. Pidev areng hoiab tähelepanu ja kliendi huvi.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

 Kasutatud allikad: The Lunch Pail, Hubspot

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.