Hoiatus! 10 saatuslikku lõksu e-maili turunduses

Hoiatus! 10 saatuslikku lõksu e-maili turunduses

Hoiatus! 10 saatuslikku lõksu e-maili turunduses

26. august 2013, Maarja Laide, E-posti turundus

e-maili turunduse veadE-maili turundus on üks efektiivsemaid internetiturunduse kanaleid kliendisuhete arendamiseks ja müügi sooritamiseks. Kuna adressaat on ise Sinu uudiskirja tellinud (räägime siiski e-maili turundusest kui loaturundusest, mitte spämmist), siis teab ta täpselt kes Sa oled ja millega Sa tegeled. Sinu eesmärk on viia teie suhtlus järgmisele tasemele – teha kontaktist klient.

Selleks peab Su uudiskiri olema tasemel. Kõigi postkastid on uudiskirjadest umbes ja igaühe aeg on väärtuslik. Sinu ülesanne on nädalast nädalasse tõestada oma väärtust ja pakkuda huvitavat sisu. Tundub uskumatu, kui palju vigu saab teha ühes pisikeses uudiskirjas. Siin on 10 levinud viga, mis viivad e-maili turunduse kvaliteedi ja efektiivsuse miinimumini.

1) Listi ostmine

E-maili turunduse kõige tähtsam reegel on – ära osta võõrast listi! Peamine põhjus, miks e-kirjad spämmi saadetakse, on ostetud või renditud e-maili listi kasutamine. Kelleltki kolmandalt e-maili listi ostmine on riskantne. Kunagi ei saa 100% kindel olla, kas listis olevad inimesed on andnud loa oma e-mailidega kauplemiseks, kes need inimesed on või kas listis on üldse kehtivad aadressid. Paljud listid on kogutud ebaseaduslikult robotite poolt korjates üles kahtlase väärtusega e-maili aadressid. Ebakvaliteetne list mõjutab negatiivselt Sinu ettevõtte mainet kui tekitab tulevikus probleeme e-mailide kohale jõudmisel.

2) Eksitav või igav pealkiri

Pealkiri on esimene asi, mis seisab Sinu ja kliendi vahel. Ükskõik kui hea pakkumine Sul on, ei saa keegi sellest teada, kui Su uudiskirja pealkiri on igav või veelgi hullem – täiesti asjakohatu. Siin kehtib 20:80 Pareto printsiip, kus pealkiri annab 80% tulemusest ehk pealkirja eesmärk on püüda tähelepanu ja veenda adressaati kirja avama.

See aga ei tähenda, et pealkiri peaks olema kirjutatud caps lock’iga ja sisaldama suuri lubadusi. Peaaegu sama hull kui avamata uudiskiri, on uudiskiri eksitava pealkirjaga. Hea lubadus võib meid veenda uudiskirja avama, kuid tühi loba ja ninapidi vedamine ajab vihale.  Sa raiskad kliendi aega sisutu pakkumise lugemisele ja kirja prügikasti viskamisele. Palju õnne!

3) Puudub personaalne lähenemine

E-mail on üks personaalsemaid turunduskanaleid, mille adressaat on ise tellinud ja mis jõuab tema personaalsesse postkasti. Igas uudiskirja andmebaasis on olemas e-maili aadressi omaniku nimi. Kasuta seda! Selle asemel, et alustada kirja sõnadega „Tere hea klient“ kasuta reaalset inimese nime. Nime kasutamine lisab kirjale usaldusväärsust ja tekitab personaalsema tunde.

Hoiatus! Mõnikord ei tööta kõik õlitatult ning dünaamilise sisu loomisel võivad esineda häired. Kui kuiv pealkiri võib tunduda hirmutav, siis „Tere [EESNIMI]“ on selle kõrval õdusunenägu.

4) Halb sisu

Uudiskirja sisu peab olema asjakohane ja huvitav, pakkuma lugejale väärtust ning kutsuma üles tegevusele. Kõige sagedasemad vead uudiskirja sisus on:

  • Ainult müügipakkumised – E-maili turunduse idee on müügitunnelis olevate kontaktide konverteerimine klientideks. Nii uskumatu kui see ka ei tundu, ei ole uudiskiri siiski koht müümiseks. Liiga agressiivne müügistrateegia tüütab ja paneb kliendid listist lahkuma. Müümise asemel püstita kirjas probleem ja paku lahendus. Pikemalt pakkumisest kirjuta juba vastaval maandumislehel, kuhu uudiskiri suunab läbi CTA lingi.
  • Sobimatu sisu – Kui adressaat on Sinult uudiskirja tellinud, ootab ta tõenäoliselt asjakohaseid pakkumisi.  Saates tervele listile sama pakkumise, võid kindel olla, et see ei vasta kõigi huvidele. Segmenteeri oma list ja saada vaid asjakohaseid teateid.
  • Kirjavead –Kirjavigade vastu ei ole keegi 100% kaitstud ja neid juhtub, ka parimatel. Kui endal jäävad vead kahe silma vahele, siis võid mürki võtta selle peale, et Sinu lugejal ei jää. Vigane tekst on märk ebaprofessionaalsusest ja lohakusest. Kui Sa ei suuda kirjutada ühte lühikest e-kirja ilma vigadeta, kuidas Su ettevõte muude asjadega veel hakkama saab? Tõrvapotti aitab vältida võõras silmapaar (saada e-mail kolleegile) ja hoolas kontrollimine enne kampaania laiali saatmist.
  • Katkised lingid – Kui kirjavead jätavad Sinust lihtsalt lohaka mulje, siis katkine link võib Sulle maksta konversiooni. Pettumus on kahepoolne – klient ei saa pakkumist, Sina ei saa tulemust.
  • Pildina disainitud tekst – Üks sagedasemaid vigu uudiskirja saatmisel on ainult pildi kujul e-kiri. Paljud e-maili teenusepakkujad ei kuva automaatselt pilte, mis tähendab, et uudiskirja sisu ei ole adressaadile loetav. Küll aga on kirja jalutsis olev uudiskirjast loobumise koht hästi märgata…
  • Mitmekeelne uudiskiri – Tundub uskumatu, aga selliseid vigu tehakse. Saates sama uudiskirja mitmekeelsele kliendibaasile näitad oma ebaprofessionaalsust ja tüütad klienti. Mitte keegi ei taha leida oma postkastist eesti/vene/inglise segakeelset uudiskirja.

5) Mobiilile optimeerimata

Vastavalt Litmus uuringule avatakse 38% e-kirjadest mobiilsetel seadmetel. Mõne valdkonna puhul võib see protsent ulatuda kuni 50-ni. Mobiilse interneti levik tähendab, et üha enam uudiskirju avatakse mobiilis. Pole midagi ebameeldivamat kui avada telefonis uudiskiri, mis ei ole mõeldud telefonis vaatamiseks. Tekst on kokku pressitud, linkidele võimatu vajutada, sisse ja välja zuumimine tüütu… prügikasti nupu vajutamine lihtne. Sa ei taha, et Sinu hoolega välja teenitud uudiskirja saajad peaksid maadlema uudiskirja sisu lugemisega. Seega testi oma uudiskirja mobiilis.

6) Puudub sotsiaalmeedias jagamise võimalus

Sotsiaalmeedia on võimalus kasutada olemasolevat andmebaasi uute kontaktide kogumiseks. Uudiskirja sidumine sotsiaalmeediaga võimaldab jagada pakkumist oma kliendilisti kaudu. Kui su pakkumine on hea ja võiks pakkuda väärtust ka teistele, siis miks mitte julgustada adressaate pakkumist sotsiaalmeedias jagama? Anna võimalus valida – lisa link Google+’i, Facebook’i, Twitter’isse jm.

sotsiaalmeedias jagamine

7) Üledisainitud

Disainitud uudiskirjal ei ole mitte midagi viga, kui see on hästi tehtud. Üledisainitud tähendab, et e-mail on ainult pildi kujul, kus teksti ei ole võimalik lugeda või kasutatakse liiga palju pilte ja säravaid elemente, mis viivad kirja fookusest kõrvale. Kõigile meeldivad ilusad asjad aga teinekord on lihtsus see, mis mõjub. Ma ei ütle, et disainitud uudiskirja põhja ei võiks kasutada, küll aga tuleks tähelepanu pöörata pisikestele detailidele ja üldmuljele. Sa ei taha, et Sinu uudiskiri meenutaks sädelevat müügibrošüüri. Lisaks sellele muutub uudiskiri tänu piltidele ja videotele väga mahukaks, mis muudab selle avamise aeglaseks. Võib-olla saata hoopis ilma kujunduseta e-kiri, lihtsas HTML formaadis? Lihtne kiri mõjub palju personaalsemalt ja viisakamalt, justkui oleks sõber või kolleeg sulle kirja saatnud.

8) Puudub CTA

E-mail ilma CTA-ta ei oma kindlat eesmärki. CTA peab esitama kirjas esitatud probleemile lahenduse. Olgu see siis tasuta kupongi saamine, e-raamatu alla laadimine, eripakkumisega tutvumine vm tegevus. Asi ei ole selles, et Su lugejad rumalad oleks. Tõenäoliselt on neil kiire. Kui keegi soovib head romaani lugeda, võtab ta kätte raamatu, mitte ei süvene oma meiliboksi. Seepärast on oluline teha üleskutse võimalikult selgeks ja arusaadavaks. CTA ei jäta inimest mõtlema, kuidas ta antud uudiskirjale reageerima peaks vaid annab selged juhised – võta või jäta.

9) Kirjale ei saa vastata

Nagu mainitud, on e-mail personaalne turunduskanal. See tähendab kahepoolset suhtlust osapoolte vahel. Kui Sa saadad e-maili välja aadressilt, millele ei saa vastata, on see lihtsalt ebaviisakas ja võtab Sult võimaluse saada klientidelt tagasisidet. Nagu kodulehel peab olema helistamise, e-maili saatmise ja päringu täitmise võimalus, peab ka uudiskiri andma valiku, kuidas Sinuga kontakti saada.

10) Ei saa listist lahkuda

Ükskõik kui hea Su uudiskiri on, leidub alati inimesi, kes soovivad Su listist lahkuda. Põhjuseid võib olla erinevaid. Võibolla on adressaat töökohta vahetanud ja Su uudised ei ole tema jaoks enam olulised. Mis iganes on põhjus, ei ole ühelegi poolele kasulik kedagi vastu tahtmist kinni hoida.

Hea uudiskirja tava näeb ette uudiskirjast loobumise võimalust, mille vastu eksivad paljud turundajad. Tulemuseks on vihased kliendid ja rämpspostis maanduvad kirjad. See mõjutab negatiivselt Sinu mainet ja e-kirjade kohale jõudmist teistele klientidele. Lahendusena paku valikuvõimalust, milliseid uudiskirju ja kui tihti adressaat saada soovib.

e-mailist loobumine

Teine levinud viga on sisselogimise nõudmine uudiskirjaks loobumiseks. Inimese pea ei ole prügikast ja paroolid on kerged ununema, eriti kui Sa ei ole kliendi jaoks enam väärtuslik. Kuna kirjadest ei saa loobuda, siis mõistagi suunatakse need muu alternatiivi puudumisel prügikasti.

Kokkuvõte

Vaata kriitilise pilguga üle oma uudiskiri. Millised on peamised valupunktid? Kas probleemiks on madal avamise määr, madal konversioon või hoopiski uudiskirjade kohale toimetamise määr? Parandades uudiskirja sisu ja kvaliteeti võid kindel olla, et klientidel ei jää see märkamata ja Sinu e-maili turundus saab uue hoo.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.