E-maili turundus: loaturundus, mitte spämm

E-maili turundus: loaturundus, mitte spämm

E-maili turundus: loaturundus, mitte spämm

13. juuli 2012, Maarja Laide, E-posti turundus

Erinevad e-posti lugemisega seotud uuringud näitavad selgelt, et e-mail on meile oluline igapäevane infoallikas ja emaile kontrollitakse päeva jooksul korduvalt. Kuna email on meile nii oluline on selle muidugi ära tabanud ka turundajad. E-maili turundusest rääkides tekib paljudel hapu maik suhu. Kes ei oleks kokku puutunud postkasti uputavate spämmikirjadega, mis ajavad kohati lausa vihaseks. Siinkohal aga läheneme e-maili turundusele teisest küljest, millel ei ole spämmiga mingit pistmist.

Spämm ja regulatsioonid

spam

Spämm kujutab endast eelkõige e-maile, mille saamiseks adressaat ei ole luba andnud ja mis üldiselt ei vasta adressaadi huvidele. Spämm sisaldab tavaliselt kommertsteadaandeid, mis on saadetud laiale auditooriumile ja millel puudub isiklik pöördumine meiliomaniku konto poole. Rämpspostiks ei loeta tellimata kirju, mille saamiseks on adressaat oma meili aadressi andnud mõnele ettevõttele nõustudes tingimustega, mis lubab saata uudiseid ja/või reklaamkirju. Rämpspost tekitab sageli ettevõtte suhtes negatiivseid tundeid, kuna oma intensiivsusega  häirib reklaamisaajat.

Lisaks listisolijate tugevale häirimisele eksib spämm mitmete regulatsioonide ja heade tavade vastu. Vastavalt sidevahendite kasutamise piirangule tohib tarbijale pakkumisi edastada faksile, telefoni automaatvastajale ja elektronpostile vaid tarbija eelneval nõusolekul. Muid individuaalset suhtlemist võimaldavaid sidevahendeid võib pakkumise edastamiseks kasutada, kui tarbija ei ole nende kasutamist sõnaselgelt keelanud. Seega on seadusevastane saata reklaamkirju suvalisest kohast leitud emailile. Sellegipoolest saab kliendi nõustumist või mitte nõustumist mitmeti tõlgendada, mis võimaldab meiliandmete jagamisega manipuleerida. Tihti teavitatakse e-maili edasisest kasutusest mitme lehekülje pikkustel väikse fondiga kasutustingimustes. Selliste tingimustega nõustudes on enam kui tõenäoline, et kuskilt hakkab varsti soovimatuid kirju saabuma.

Reaalsus on see, et spämm ärritab inimesi ja ei ole kuigi eetiline tegevus, kuid selle tegevust jätkatakse. Kuna kontrollmehhanism selle tegevuse üle on nõrk ja regulatsioonid ähmased võib kindel olla, et spämmimine jääb osaks e-maili turundusest.

Sõbralik e-maili turundus ehk loaturundus

Spämmimisest palju efektiivsem viis on loaturunduse praktiseerimine. Loaturunduse puhul saadetakse infokiri vaid neile, kes on selleks reaalselt luba andnud ja seda tahavad. Isikliku soovi avaldamisel on adressaat palju motiveeritum sinu kirja lugema ja tõenäolisemalt valmis ka tegutsema.

Loaturunduse puhul ei osteta ega rendita võõraid e-maili andmebaase vaid koostatakse need ise. Enda postiloendi koostamine on aeganõudvam protsess, kuid tulemus on seda väärt. Siin kehtib vanasõna: „Aeglaselt sõuad, kaugele jõuad“. Ehk peale pikki ponnistusi on sul olemas väärtuslik meililist inimestest, kes tahavad teada sinu toote/teenuse infot.

Enda postiloendi koostamisel tuleks rõhuda kvaliteedile, et saavutada lõpptulemusena list inimestest, kes on ka potentsiaalsed ostjad. Mõistlik on teha listiga liitumine võimalikult lihtsaks. Liitumisel ei tasu küsida üleliia palju infot vaid kõige vajalikum, et oleks võimalik klienti hiljem segmenteerida. Liitumiskutsed võiksid olla kodulehel igal leheküljel ja stiilis, mis väljendab lisaväärtust. Liiga otsene „liitu uudiskirjaga“ kutse võib tekitada spämmihirmu. Huviliste värbamiseks võib kasutada ka sotsiaalmeedia kanaleid, kus saab korraldada postiloendi kogumiseks kampaania. Seejuures on oluline pakkuda kliendile midagi vastu, mis tekitaks huvi. Sama oluline on hiljem seda huvi hoida.

Postiloendi olemasolul on tähtis säilitada klientide huvi. Selleks tuleb pakkuda väärtust, mitte tavalisi reklaammeile. Näiteks tasuta e-koolitus või e-raamat, sooduskood või personaalsed pakkumised. Sõnum peaks olema võimalikult konkreetne ja personaalne. Tähtis on lisada ka selge üleskutse, mille täitmine oleks võimalikult lihtne. Oluline on kvaliteetse sisuga kasvatada klientides usaldust ja luua positiivne õhkkond soovitud tegevuseks. Lisaks võib vaadata Microsoft Office soovitusi edukaks e-maili turunduse kampaaniaks.

Viisakas e-maili turundus on pikaajaline protsess, mis nõuab head eetikat ja järjepidevust. Isikliku meililoendi koostamine on keerulisem ja aeganõudvam kui meililisti ostmine või rentimine. Sellegipoolest on postiloendi omamisel mitmeid eeliseid, nagu personaalsus, kvaliteet ja suhtekorraldus. Lisaks on isikliku e-maili loendi koostamine täiesti tasuta.

E-posti turunduse head tavad

E-maili loendi koostamisel ja kasutamisel on oma hea tava reeglid, mida tasub jälgida:

  • email marketing

    Nagu mainitud, küsi luba

  • Ära kasuta kahtlaseid meetodeid listi täiendamiseks, eesmärk on kvaliteet
  • Saada vaid asjakohast infot
  • Anna võimalus listist lahkuda, IGA kirjaga
  • Paku väärtust, nt tasuta koolitusmaterjal vm
  • Saada kiri võimalikult harva, kuid piisavalt tihti
  • Arenda suhteid pikaajaliselt
  • Taga oma listi turvalisus

E-maili turundus ei ole ammu enam ainult spämmimine. Läheneda saab ka teisest küljest ja koguda endale väärtuslikku kliendibaasi. E-posti kasutamine turunduslikul eesmärgil on must-have, kui ei soovi käest lasta soodsat, efektiivset ja praktilist võimalust äratada kliendis tähelepanu ja panna ta tegutsema.

WSI Online on läbi viinud kümneid e-maili turunduse kampaaniaid, mis on suurendanud klientide kodulehe külastatavust ja päringute arvu. Võta meiega ühendust ja aitame ka sinu ettevõttel luua e-turunduse kampaania, mis toob teile uued kliendid ja suurendab müüki.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.