Eduka e-turunduse kohustuslikud elemendid

Eduka e-turunduse kohustuslikud elemendid

Eduka e-turunduse kohustuslikud elemendid

08. oktoober 2012, Kristjan-Paul Raude, E-posti turundus

KuningasE-turundus on väga lai valdkond hõlmates praktiliselt kõike internetiga seotud. E-turunduse mitmekülgsed võimalused on teinud sellest ühe kiiremini kasvava turunduskanali. Kui varasemalt oleme rääkinud oma blogis internetiturunduse ABC-st ehk millised sammud on vajalikud edukaks strateegiaks, siis nüüd anname konkreetsed elemendid, mida täita, et e-turundus oleks edukas.

5 nippi edukaks e-turunduseks

Funktsioneeriv koduleht

Edukas e-turundus algab hästi funktsioneerivast kodulehest. Kui koduleht on vilets, ei ole mõtet seda turundada, kuna soovitud tulemused jäävad halva lehe tõttu saamata. Kui su koduleht on kujundatud täielikult flash’is, tehtud silma riivavalt erksates värvitoonides, sisaldab pop-up’e, automaatselt mängima hakkavaid helisid jne, siis on asjad üsna pahasti (loe lähemalt 15 asja, mida inimesed vihkavad Sinu kodulehel). Mõningaid vidinaid saab kergema vaevaga likvideerida, teised asjad nõuavad pigem uue kodulehe tegemist.

Uut kodulehte ei hakata üldiselt tegema kerge südamega, ega tasugi, kui selleks ei ole põhjust. Hea ja hästi funktsioneeriv koduleht täidab oma eesmärke ning pakub kliendile kiiret ja asjakohast infot ettevõtte kohta. Selline koduleht on hea disainiga, funktsionaalne, kasutajasõbralik, kergesti leitav ning omab turunduslikku tuge.

Märksõna strateegia

Iga ettevõtte omaniku hingeasjaks on saada oma kodulehele õiged külastajad ehk inimesed, kes on huvitatud toodetest/teenustest, mida firmal pakkuda on. Mida enam on külastaja huvitatud konkreetsest tootest/teenusest, seda motiveeritum on ta ostu sooritama. Küsimus on, kuidas saada õiged inimesed oma lehele?

Märksõnad. Märksõnad on imelised terminid, mis vastavad Sinu toodete/teenuste kirjeldusele. Märksõnu kasutatakse kodulehe optimeerimisel ja otsingumootorite reklaamides (AdWords). Märksõna eesmärk on viia kokku otsingu sooritaja ja teenusepakkuja. Orgaanilise otsingu teel kodulehele sattunud inimene on tootest/teenusest huvitatud, sest ta eesmärk oli leida infot konkreetse asja kohta. Probleem võib esineda siis, kui märksõna on valesti valitud või liiga ebamäärane. Märksõna valimisel tasub arvestada nii otsingumahtusid, konkurentsi kui märksõna asjakohasust.

Märksõna strateegia arendamisel tuleb arvestada lisaks õigete märksõnade valimisele ka vastavate vahelehtedega. Märksõna eesmärk on luua vaheleht, mis vastaks konkreetsele terminile ja pakuks otsingu sooritajale infot, mida ta otsis. Vahelehe ja märksõna vaheline harmoonia kehtib nii optimeerimise kui AdWords’i reklaamide kohta. Lisaks primaarsetele märksõnadele tasub kasutada ka sekundaarseid, mis on väiksemate otsingumahtudega, kuid mis seostuvad asjakohase teemaga. Neid on hea kasutada blogides näiteks sünonüümidena (kui võimalik) või huvitavate alateemadena.

Optimeerimine

Kodulehe optimeerimine ehk SEO on kodulehe nähtavus Google otsingumootoris, ehk tegu on e-turunduse A ja O’ga. Optimeerimine on vajalik selleks, et tuua kodulehele soovitud külastusi. Optimeerimine on hinnas, kuna orgaanilised otsingutulemused on usaldusväärsed ning toovad suurel hulgal külastusi.

Optimeerimine jaguneb laias laastus kaheks: onsite ja offsite optimeerimine. Onsite optimeerimise eesmärk on teha kodulehel navigeerimine külastaja jaoks lihtsamaks ning luua tugevat sisu. Offsite optimeerimist tehakse eelkõige väärtuslike välislinkide saamiseks, kuna Google arvestab seda lehe positsiooni määramisel. Lehesisesed optimeerimisvõtted hõlmavad tegevusi nagu: meta märksõnade ja meta kirjelduste määramine, igale lehele pealkirja panemine, tekstisisesed heading’ud H1, H2, H3, piltidele peakirjade panemine, siselinkimine, ankurtekstid jm.

Optimeerimist peetakse üldmõistes tasuta turunduseks, kuna selle eest ei pea otseselt maksma. Tegelikkus on, et optimeerimine on tõsine äri ja nõuab pidevat investeeringut – nii ajalist kui rahalist. Paljud e-turunduse agentuurid pakuvad nii eraldi sisuloomet kui optimeerimisteenus. Oluline on teada, millised on need punktid, mille alusel tehakse efektiivset ja ausat optimeerimist, kuna vastasel juhul riskid Sa oma kodulehe Googlest eemaldamisega (loe, kuidas ära tunda ebakvaliteetne SEO teenus).

Blogi ja sisuturundus

Nagu eelmises punktis räägitud, on e-turunduse seisukohalt oluline olla esindatud Googles. Google hindab värsket ja unikaalset sisu, mis pakuks lugejale väärtust. Parim viis seda teha on pidada blogi. Blogi on kiirelt populaarsust koguv turundusvahend, kus inimest ei rünnata oma reklaamiga vaid pakutakse vajalikku infot ettevõtte tegevusvaldkonnaga seoses. Blogimine tekitab usaldust, aktiivset arutelu, kujundab mainet ning tekitab buzz efekti, kuna on hõlpsasti sotsiaalmeedias jagatav. Blogimine on Eesti e-turunduse maastikul jõudsalt pead tõstnud, mistõttu on viimane aeg luua oma blogi, enne kui seda teevad Su konkurendid (kui nad juba ei ole alustanud!?).

Lisaks blogimisele pööra tähelepanu kodulehe sisutekstidele. Turundades oma lehte tahad sa veenduda, et see ka konverteeriks. Isegi kui kodulehel on kõik muud head omadused, aga sisu on nõrk, võib see osutuda saatuslikuks ja ost jääb sooritamata. Seetõttu vaata üle kogu tekstimaterjal: tooteinfo, teenuste kirjeldused, ettevõtte tutvustus, CTA-d jm. Kontrolli nii kirjastiili, kirjavigu, sisu asjakohasust ja mis kõige tähtsam, kas sisu täidab eesmärki. Ka pildid on olulised, 40% ostlejatest jätab ostu pigem sooritamata kui tootel ei ole piisavalt pilte (gsi commerce).

kodulehe sisutekst

Sotsiaalmeedia

E-turundust seostatakse sageli sotsiaalsusega – see on interaktiivne ning loob aktiivseid suhteid ettevõtete ja klientide vahel. Sotsiaalmeediat kasutatakse e-turunduses just neil eesmärkidel. Uuringud on näidanud, et klientidel on ettevõtetega sotsiaalmeedias lihtsam suhelda, neile pööratakse seal tähelepanu ning nende probleemid saavad lahenduse. Lisaks on sotsiaalmeedia kiiresti arenev valdkond ning igale huvigrupile on tekkinud oma „kodu keskkond“. Kõige populaarsem on Facebook, kus hiljuti täitus miljardi aktiivse kasutaja piir. On arusaadav, miks paljud turundajad oma tegevuse just sinna on suunanud. Sellegipoolest, ei tasu unustada, et sotsiaalmeedia pakub palju enamat kui Facebook’i turundus. Õpi tundma teiste keskkondade eeliseid ja avasta enda ettevõtte jaoks uus turunduskanal, vb Facebook ei olegi see ainus ja õige Sinu jaoks.

Facebook’i kõrval on enim populaarsust kogunud Twitter omades poole vähem kasutajaid. Siiski on tegu võimsa meediumiga, mida saab väga nutikalt ära kasutada näiteks ürituste ja konverentdise korraldamisel. Ka Google+ pakub just üritustega seotud ettevõtetele innovaatilis lahendusi, võimaldades otseülejkandes videokonverentse. LinkedIn on mõeldud pigem B2B ettevõtetele kontaktide loomiseks. Nagu näha, on võimalusi palju ja nimetatud on vaid käputäis sotsiaalkeskkondadest.

Kokkuvõte

Edukas e-turundus põhineb kombineeritud turundustegevustest. Ei piisa hästi optimeeritud kodulehest, kui selle sisu on keskpärane või vilets ega ka heast lehest, mida ei ole võimalik leida. Internet pakub turundamiseks palju võimalusi ning parimad tulemused saavutatakse erinevate tegevuste sünergia tulemusena.  Nimetatud 5 punkti on basic, ehk nende olemasolu on kriitiline. Hoia silmad ja kõrvad lahti, internet pakub lisaks hulganisti võimalusi, mida oma ettevõtte kasuks edukalt ära kasutada.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid, et Sinu ettevõtte koduleht oleks internetis hästi leitav ning tooks soovitud tulemusi? Võta ühendust WSI-ga! Meie spetsialistie abiga loome Sinu ettevõttele personaalse e-turunduse strateegia.

Saada e-mail %20kontakt@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.